7 Ocak 2016

Tavuk kavurma.




Bir tavuk göğsünden kaç çeşit yemek yapılır? Çorbası, salatası, pilavı, kavurması, yemegi, böreği.
Bu güne kadar çok fazla kullanmadım desem. Oglum ve kızım çok kızarmış tavuk sever, eşim pek aramaz. Üçe bir yenildiğim için ben de mecbur kalıp çok kullanmadım. Son zamanlarda eve etten çok tavuk alasım var ve uzunca bir liste oluştu kafamda. Tavuk göğsünden neler yapabilirim listesi.
Listenin ilk yemegi de kavurma oldu. Çünkü bu kavurma yarın bir poğaçaya iç malzeme olarak kullanılacaktı. Kavurmuşken resmini çekip bir çeşit yemek de olur diye düşündüm. Kavurma nereden bilsin niye kavrulduğunu :))

Malzemeler;
  • 2 adet tavuk göğsü
  • 1 adet büyük kırmızı biber
  • 2 adet yeşil sivri biber ( ben mecburen amerikadaki kocaman biberleri kullandım)
  • 2 adet domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 adet büyük boy soğan
  • yarım diş sarımsak
  • 3 yemek kaşıgı sıvı yag
  • kuru kekik
  • tuz karabiber

Hazırlanması:
  • Derin tavaya yağı koyuyoruz. Tavuk göğsünü küp küp doğrayıp ( mümkünse çok küçük parçalara keselim) yağa ilave edip soteliyoruz.
  •  Suyunu çekince ince doğranmış soganları, sarımsagı ve biberleri  de ekleyip soteliyoruz. Salçaları ve  küp doğranmış domatesi, kekik, tuz, karabiber de ilave edip  karıştırıyoruz tavanın kapaganı kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM