9 Ocak 2013

Mutfak Dili`nin Evde Sinema keyfi-5


 Hint filmlerinin yeri ayrıdır, farklıdır, başkadır bende..
Bunlarla büyüdüm desem yalan olmaz.
Bir tek memleketim Hindistan degildi, orda degildim, hintçe konuşmuyordum...
Filimlerini artistlerini ezbere biliyorum.
Bir filime en az 10 kere gitmişimdir.. Gittiğim için de az dayak yemedim hani.. :))

Şarkılarını ezberler, oyuncuların resimlerini satın alır biriktirirdim..
Evde teyzemlerin uzun eteklerini giyer.. uzun şalları kendime sarar evimizin bahçesinin bir basından öteki basına hoplaya zıplaya hint dansı yapardım..



Ne hikmettir bilmiyorum ama Sovyetler Birligi döneminde Azerbaycan`a ve başka Orta Asya ülkelerine en çok hint filimi izletiliyordu.. Televizyon kanallarında sinemalarda hep yaygın şekilde izleniyordu..
Fransız filmleri, Alman filmleri, Yerli filmleri de vardı ama daha çok hint filimi vardı.. Haftanın iki günü bazen de bir günü köyün sinemasında hint filimlerinin yayın günü oluyordu. Carşamba kesinlikle yayınlanıyordu..  Sinemacıya çok yardım ederdim.. İyi biliyorum:)) Filmleri sarmaya, kesik yerlerini bantlamaya çok yardım etmişimdir..  Yarım kalan filim parçasını toplamak bile büyük bir zevkti bizim için. Çocuklar arasında en şanslı sen sayılırdın :))

Bir öğlen bir akşam yayınlanıyordu filim. .
Bende bir öğlen arkadaşlarla, bir de akşam ailece yani dayımla, ablamla, babamla, halamla, bazen annemle giderdim. Yaz sineması oluyordu tüm köyün aşıkları, yeni evliler, yaşlılar hepsi geliyordu izlemeye.. Hiç ayıp sayılmazdı..  Gerçi rahmetli dedem ( annemi babası) hanımına, kızlarına hiç izin vermezdi filime gitmeye. Çook kuralçıydı dedem.. Hanımını, kızlarını kıskanırdı herkesten:(  Bir tek bana izin verirdi.. Teyzemler tabi neden bana izin veriyor diye dedeme çok söyleniyorlardı. " O da bu evin kızı, bize o yaşta izin vermiyordun ona da verme" der beni dedeme şikayet ederlerdi.. Şimdi düşünüyorum galiba onlar beni kıskanıyorlardı :)) Sormak lazım daha kimse hakkın rahmetine ulaşmadan..
Dedem de beni çok sevdiği için hiç bir lafımı iki etmezdi.. Hep izin verirdi.. Filimin parası da o zamanın parasına göre pahalıydı. Yerli filimler, fransız filimleri 20 qepik ( yani 25 kurus) hint filimleri 40 qepikti ( yani 50 kuruş) .
Bir filime 10 kere gittiğim için tabi bana kızmakta haklıydı teyzemler.. Bende olsam kızardım... :))



Heyy gidi çocukluk..
Gerçi gençliğim ve 30 lu yaşlarımda sekil 1 A da gözüktüğü gibi farklı değildir.. :)) 
Şimdi düşünüyorum, bakıyorum hiç eskimemiş içimdeki o hiss.. Hala dansları oynamak geliyor içimden, sapkılarını dinliyorum.. Hayata bir daha gelsem bir daha aynı yapar, aynı düşünürüm diyorum..

Geçen gün dinlerken, hatta mırıldanırken oğlum bana " Anne ne dediklerini anlıyor musun" diye sordu..
Bende "anlamıyorum ama hoşuma gidiyor" dedim...
O da " Öyle şey mi olur" diyor..
" Oglum üunya Maykıl Jackson`u anlıyor mu da dinliyor, Ruslar Tarkan Tarkan deyip sayıklıyor anlıyor mu türkçe şarkıyı da seviyor" diyorum..
Çocuk şaşırıyor:)) " O da doğru" diyor.. :)) Çok fenayım, çocuğa verdiğim misale bak :))

 Evet bu ara iyice takılmış durumdayım yine hint filmlerine..
Sanırım bunun son zamanlarda seyretmek için yeteri kadar güzel türk dizisi bulamadığımdandır.. Şöyle eskiden yayınlanan " Aşk Oyunu" tadında aşk dolu, komedi ve romantik bir dizi yok . Hep siyasi, vurdumlu kırdımlı diziler:((  Ruhum körelir diye korkuyorum :))
Gerçi Stv`nin İki Dünya Arasında dizisini hiiçç kaçırmıyorum da... Onun yanına eşantiyon bulamadım..
Ama buldum sanırım:  Hint filimleri..
 Son günlerde izlediğim bir kaç tanesini de burada paylaşmak istiyorum. Merak edip izlemek isteyen olur diye.
Bakıyorum son zamanlarda çok favori olmuş durumda hint filimler..
İzlediklerim ask, drama, romantik, biraz komedi tarzı filimler..
  
 

Kuch Kuch Hota Hai..

Alternatif İsim: Bir şeyler Oluyor ..

Yapım: 1998 - Hindistan
Süresi: 77 dakika
Yönetmen: Karan Johar
Yapımcı: Yash Johar

Oyuncular: Shahrukh Khan, Kajol, Rani Mukherjee



 Resimler ve bilgi internetten alıntıdır ..

 Filimin konusu: : Rahul (Shahrukh Khan) ve Anjali (Kajol) çok yakın iki dostturlar. Bir gün hayatlarına Tina (Rani Mukherjee) girer ve Rahul Tina’ya aşık olur ve bu ask anjali1nin hayatının değiştirir.

İzlerken merak, üzüntü, bir arada..Her hint filminde olduğu gibi..
Filim eski olduğu için izleme sorun oluyor. Uzun arayıştan sonra buldum.. İki farkı linkte var. 
Bir adreste filim türkçe alt yazılısı ama 2 part eksik .. O yüzden İngilizce alt yazılıdan eksik kısmı izledim.. Sizde öyle yapın.. İngilizce sorun olursa başka çare yok :((

Filimin türkçe bölümleri BURADA ..   .
İngilizce bolumu BURADA
İyi seyirler !

Veer-Zaara 

 
  
Resim ve yazılar alıntırdır.. 

Filmi izlemek icin BURAYA tıklayın..

 Yapım: 2004 - Hindistan
Tür: Dram, Romantik
Süre: 190 dakika
Yönetmen: Yash Chopra
Oyuncular: Shahrukh Khan, Rani Mukherjee, Amitabh Bachchan, Preity Zinta



 Konusu: Veer Pratabh Singh (Shahrukh Khan) ve Zaara'nın ( Prety Zinta) aşk hikayesi anlatan bir yapım. büyük bir komploya düşürülen Veer, 22 yıl hapishanede yatar. aşkı için herşeye katlanan ve ona kavuşacağı günü bekleyen Veer
 Pakistanlı ve Hindistanlı iki asık...  
filmi izledikten sonra gerçekten mi demiştim..
İzlemenizi şiddetle tavsiye ederim..
İyi seyirler!

FANAA

 Türkçe film adı: Mahvolmuş aşk

Tabi ki son zamanların en çok izlenen filmi.. 
Uzun zaman kendime gelemedim izledikten sonra.. 
Zaten gelsem şaşardım :)) 


Türkçe film adı: Mahvolmuş aşk

Oyuncular: Aamir Khan, Kajol, Tabu, Shiney Ahuja, Jaspal Bhatti, Kiron Kher, Rishi Kapoor, Sharat Saxena, ...

Tür: Komedi, Dram, Romantik, Gerilim

Yönetmen: Kunal Kohli

Yapımcı: Aditya Chopra, Yash Chopra
 Resim ve bilgi alıntıdır. 
İzlemek icin BURAYA tıklayın.. 
 
Konusu:‎Zooni (Kajol) kör ama güzel bir kızdır. Bir gün Cumhuriyet kutlamalarında sahne almak için turla Delhi'ye giderken tur rehberi Rehan'a (Aamir Khan) aşık olur. Zooni gözünden amelyat olur ama Rehan'ı hiç göremeden bir bombalı saldırı sonucu kaybeder. Zooni Rehan'ı kaybetmenin üzüntüsüyle ile yaşamaya çalışırken bir gün kapısa çalınır ve kendini hiç bilmediği olayların içinde buluverir. Rehan yaşıyor mudur?


 İyi seyirler ! 
Şimdilik bunlar...


 

7 yorum:

  1. Ablam inan seyredesim geldi vallahi çok alemsin.

    YanıtlaSil
  2. Nerede ise başından sonuna kadar hiç hint flimi izlemeyen ben cok merak ettim bu bahsettiğin flimleri ve en kısa zamanda izlemek istiyorum :) çoluk cocuk oynaya oyanaya izleriz herhalde bizde...

    YanıtlaSil
  3. ne güzel anlatmışsın bu filmleri sevmendekii en büyük etken çocukluğun:)
    diziler konusunda haklısın bu sen tv lerde hiçbirşey yok bende çok sıkılıyorum:((
    benimde hiç sevmediğim türdür nedense hint filmleri:((
    koccaman öpüldün

    YanıtlaSil
  4. fanaa yı çok izlemek istiyorum bir ara kaçırmıyım ama beni biliyorsun onu izle bunu oku fırsat mı kalıyor ayol
    bu arada iki dunya arasındadan nefret ediyorum annem hergun izlediği için aşinayım ne kdr yavak gelişen bi dizi sanırsın gerçek zamanlı, deli oluyorm.. the office e başlasana sen ilk bölümler bir az sıkcıı ama sonra dehşet sarar hem 20 dk cık her bölüm ;)

    YanıtlaSil
  5. abla hind filmlerini hec sevmedim dogrusu ama bir seyi de duz soylediz nedense turk kanallarinda entersan bir dizi gormurem, ama AXTARAN TAPAR dyrler ve men de NIHAYET ARADIGIMI BULDUM, trt`de SUBAT adli dizi cok ilgimi cekdi gercekden yersiz sahneler-yok, entrika-yok, svegi maceralari-yok, tam da bana uygun bir dizi slogani da boyle YARAYLA ALAY EDER YARALANMAMIS OLAN - film tam da mene gore))))

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Hint filmlerini pek sevmiyorumdum.Slumdog milyoner ve black filmleriyle hint sinemasını sevmeye başladım.Black eğer izlemediyseniz muhteşem bir film.Sevmeyecek bir insan olacağını zannetmiyorum.Leyla

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM