29 Nisan 2010

PEÇETE SÜSÜ


Evde kullandığımız bir çok eşyadan geri kalanları kolaylıkla çöp poşetine atıyoruz. Atmadan önce bir az düşünsek, bunu yeniden nerede kullana bilirim desek, ortaya işimize yarayacak yeni eşyalar çıkacaktır.

Benim yaptığım peçete süsünü belki de her kes biliyordur. Unutanlara bir daha hatırlatma babından, bilmeyenlere de öyrenmeleri acısından yazıyorum.

Başka çöp diye düşündüğümüz malzemelerden daha neler yapılabilir bilmek isterseniz  Hobicell sitesini takip  ede bilirsiniz . Sağ olsun Afet hanım o kadar güzel bilgiler veriyor ki neredeyse evde her hangi bir eşyayı  çöpe atasım gelmiyor.
Detergan kutusunda yapılan çiçek kabı gercekden çok ilginc. (üzerine tıklayarak yapılışını göre bilirsiniz.



 Bu kadar anlatımdan sonra benim peçete süsü bir az acemice olacak. Asıl olan yapa bilmek, düşünmek, değerlendirmek.


Hemen her mutfakta alüminyum folyo  ve ya sitrec vardır. Bunları  kullanıp bitirdikten sonra kalan kağıt ruloyu atmayıp peçete süsü yapa bilirsiniz. Ruloyu istediğiniz kalınlıkta kesin.( yukarıdaki  resimde olduğu  gibi ) Daha sonra kestiğiniz genişliye uygun kurdeleyle kağıt bölümünü kaplayacak şekilde sarın. Bittikde ise tutkal yardımı ile yapıştırın.


Üst kısmında  çiçek şekli vererek tutkal yardımıyla bir birine yapıştırın. Küçük boncukları da orta kısma tane tane tutkal sürerek tutturun.
Kolay gelsin !

3 yorum:

  1. çok güzel olmuş.rengide çok hoş.elinize sağlık.

    portakal çanaklarının kenarlarını minik kek kalıbını kullanarak,şekillli yaptım.portakal kaselerinin kenarına şekil vermek fazla zor olmadı.başta çok düşündüm nasıl yapim diye önce bıçakla yapim dedim,ama bıçakla yapamadım.sonra ise mini kek kalıbı ile kenarlarını bastırıp,şekil verdim.hani şu fırına atılan kenarları şekilli minik kek kalıpları.kek kalıbının kenarları şekillliydi ve portakalların kenarına iyice bastırıp,bu şekli verdim.iyi günler

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık mutfak dili güzel fikirlere herzaman açığız selamlar

    YanıtlaSil
  3. selam:)
    yorumunuzu görünce gelip tanışmak istedim ayrıca sizi izlemeye aldım sayfayı gezinirken bu peçete halkalarına takıldım bende aynı şekilde biten folyoların birinin rulosundan halkalar kesip kurdelayla sardım ve üzerine çok şık bir gül yapıp oturtmuştum hobi bloğumda paylaşacaktım ki benden önce sen paylaşmışsın çok şık olmuş eline arkadaşım gezinmeye devam ediyorum sevgiler

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM