11 Şubat 2010

HÜNKAR BEYENDİ


Hafta sonu Ayşe Koroğlunun  misafiriydik. Sofra, yemekler, baklava, misafir ağırlama hepsi 10 üzerinden 10 du maşallah. Hele bir hünkar beyendi vardi ki, enfesdi. İsmini duyunca şaşdım ama yedigimde Hünkara hak verdim:))
Hünkar aşcısı kadar marifetim olmasada en azından bizim evin hünkarına yapıp beyendirmek için tarifi aldım.
Aslında bu yemeyin tarifinden cok tarihini merak etdim. Ama araştırmalarım sonuç vermedi. Hünkar beğenmişse bir bildiği vardir dedim .

  1. Beşemel sos malzemesi:

    • 3-4 patlıcan
    • 3 çorba kaşığı un
    • 4 çorba kaşığı tereyağı
    • 2 su bardağı süt
    • 1 tatlı kaşığı tuz
  2. Et malzemesi:


    • 1/2 veya 1 kg kuzu eti, şeritler halinde kesilmiş (kuşbaşı dana eti kullandım ben)
    • 2 diş sarımsak,doğranmış
    • 1 çorba kaşığı un
    • 1 yemek kaşığı domates veya biber salçası
    • tuz
    • karabiber
Sosun hazırlanması:
1. Patlıcanları alimünyum folyoya sarıp ocağın üzerinde közleyin. Közlendikten sonra soyup ezin.
2. Un ve tereyağını kavurun.
3. Sütü azar azar yedirin.
4. Tuzu ekleyin.
5. Sosu ezilmiş patlıcanlarla karıştırın.
6. Tüm karışımı çukur bir tabağa alın.
Etin hazırlanması:

1. Etleri tavaya koyun ve suyunu çekene kadar az sıvıyağ ile pişirin.
2. Unu ekleyin.
3. Sarımsakları ve salçayı da ilave ettikten sonra tuz ve karabiberle lezzetlendirin.
Servis yaparken tabağa ilk önce beğendisini (sosunu) koyun. sonra beğendinin tam ortasına gelecek şekilde eti yerleştirin.
 Bu tarif 4 kişilik.

Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. Ellerine saglik. cok guzel gozukuyor. yeni sitende cok guzel olmus.insanin ici aciliyor. uzun soluklu olmasi ilegi ile..

    YanıtlaSil
  2. cok lezzetli gorunuyor keske onumde olsa da yesem:(
    bu yemegi tanimayan ya da henuz yeme firsati olmayan insanlara uzuluyorum...

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM