18 Ocak 2008

MAKLUBE




Görüntüsüyle, tadıyla harika bir yemektir maklube. Hem pratik hem doyurucu. Geçenlerde arkadaşlar yemeye gelmek istediklerini soylediler. Ne yapsam diye akşamdan düsündüm durdum. En sonunda işin kolay yolunu buldum. Maklubeden güzel yemek olamazdı misafir icin. Herkes çok beyendi. İnsallah sizde beyenirsiniz. Afiyet olsun. (maklube yemenin en güzel usulu yer sofrasıdır.. O zaman daha lezzetli oluyor)

MALZEMELER:

Benim yapdığım maklube tarifi böyle. Kuşbaşı et (beyaz et veya kırmızı et fark etmez ikisiylede güzel oluyor) önceden haşladım. Soğanları yağda kızarttım. Salcayı, etleri, tuzunu, baharatını ilave edip azacık pişirdim. Patatesleri de kuşbaşı et büyüklüğünde doğradım, sıvı yağda kızarttım. Pirinçleri yıkayıp sade pilav yapdım. Sonra başka bir tencereye önce etlerden bir sıra döktüm , sonra pilav, sonra kızarmış patates ve yine pilav. Aynı işlemi malzemeler bitinceye kadar devam ettim . Tencereyi sallayarak malzemenin yerleşmesini sağladım (ters çevirdiyim zaman dağılmasın diye bu önemli). Tencereyi sofraya ters cevirdim yapdığım havuç ve çoban salatasını sırayla tencerenin etrafına süsledim. İki salata arasında bırakdığım boşluklara da yoğurt ekledim Sonra tencereyi kaldırdım ve o muhteşem görüntü ortada.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM