8 Şubat 2015

Zerdeçallı Patatesli Çiger Kavurması




Ciğer yer misin ciğerim :)) sorusuna cevabım kesinlikle " Ciğerim Hayır tabi ki"  dir...
Küçüklüğüm ciğer kavurması yer misin sorusuna ısrarla hayır cevabıyla geçti. Ne çok yapılırdı bizim evde.. Dedem Rahmetli ( Allah rahmet etsin ) çok severdi sürekli alırdı rahmetli anneannem ( Allah rahmet etsin) pişirirdi afiyetle tüketirlerdi.
Evde ciğer piştiği gün kaçıp öğlen saatiyse kaçıp saklanacak yer arıyordum. Aksam saatiyse erkenden uyumayı tercih ederdim çünkü dedem ısrarla bana ciğerden bir parça da olsa yedirmeye çalışırdı çok sağlıklıdır diye.
Ben de kesinlikle yememeye çalışırdım agır kokusundan dolayı.
Ve yıllar geçti ben büyüdüm ama hala ciğer yiyemiyorum. Bu da o demek oluyor ki bir çok yemeği çocukken yemediğin gibi büyürken de yiyemiyorsun:)  Bazı zevkler değişmiyor yani :)
Tabi yiyenler bu ciğerin çok lezzetli olduğunu söylüyorlar. Esimin en çok sevdiği yemek olmuş olsa da bunca sene bizim evde sadece iki kere pişmiştir. Degil ki ben sevmiyorum temiz ciğer bulamamaktan ciğerim :))
Neyse ki hiç yapmadım demiycem. Yaptım ve mesudum, eşim de afiyetle yedi.. Bunca sene sonra yapınca artık tarifi arşiv yapmak şart oldu :)



Malzemeler:

1 kg kuzu ciğeri
3 adet kuru soğan
1 adet büyük boy patates
1 çay kaşığı zerdeçal ( silme)
4-5 yemek kaşığı zeytin yağı
Kimyon
Tuz
Karabiber
Sumak
Limon
4-5 dal maydanoz

Hazırlanması:

Ciğeri güzelce yıkayıp küp küp doğruyoruz.
1 bucuk soğanı ince ince doğruyoruz.
Teflon tencereye zeytin yağını koyup ısıtıyoruz, soganı ekleyip bir az kavuruyoruz ardından ciğeri ekliyoruz biraz kavurup tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte suyunu salıp sonra da suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz.
Zerdeçalı ilave edip karıştırıyoruz. Ardından patatesi küp küp doğrayıp ekliyoruz.
Tuz, karabiber, kimyon ilave ediyoruz. Yine çok kısık ateşte ara sıra karıştırarak patatesler de pişinceye kadar kavuruyoruz.
Hazır olan yemegi servis tabağına alıyoruz.
Geri kalan bir buçuk soganı halka halka, maydanozu ince ince doğruyoruz. Tuz, biraz zeytin yağı, limon suyu ve sumağı birlikte harmanlıyoruz ve patatesli ciğer tabağının kenarına döküyoruz.
Afiyetle yiyorsunuz!
Yiyoruz diyemiyecegim:))

3 yorum:

  1. ciğer sevmesemde görüntü sunum harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ciğere bayılırım ,ama mesela bende kavun ve sütlacı hiçç sevemedim ve hiç yemedim.Öyle ki kavuna dokunamam bile kokusu bana kötü geliyor,rabbim eksikliğini vermesin ama gerçekten bir yiyecek sevilmiyosa yok bi daha sevemiyorsunuz
    sizin ciğer nefis görünüyor ama ellerinize sağlık Fatma E.

    YanıtlaSil
  3. Ciğer pek kullandığım bir şey değil fakat tarifin görselini görüp yapmak zorundaymışım gibi hissettim :)
    Tarif için çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM