15 Ocak 2010

RULO PASTA


"Tebdili mekanda hayır vardır" diye bir söz okumuşdum . Gerçekden de hayır varmış. Bu sözün hikmetini bu pastayı yaparken daha iyi anladım. Çünkü ben bu pastayı Amerikaya gelmeden  önce yapamıyordum. Mekan deyişikligi  bana iyi gelmesede, bazı yemekleri keşf edip  yapmakta, gizli kalan sırların açığa çıkmasında yardımcı oldu.
10 yumurtayla denedigim bu tarifi şimdi 5 yumurtayla yapmak mutluluk verici degil de neydi ?:)  Sag olsun canım arkadasım Vefa yardımcı oldu tabi bu konuda, daha dogrusu cesaret verdi. Bunun özel sırrı varmış. Pastayı fırına koydukdan sonra kesinlikle fırın kapağı acılmayacak ve de fırın kesinlikle hava almayacak. Yani fırın hava almayacak sekilde kapatılacak, eğer kapak iyi kapanmıyorsa kapağın iç kısmına aliminyum folya koyup kapatabilirsiniz. Bu hava almasını önler.
Gelelim pastanın tarİfıne.

Hamuru;

5 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu


Kreması için krem santi ve ya kendiniz hazırladığınız muhallebi ola bilir
Ben elmalı ic hazırladım:

İç malzeme;
3 elma
4 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tarçın
7 yemek kaşığı dövülmüş ceviz içi


Önce 5 yumurtayı şekerle birlikte beyaz olana kadar mikserle çırpıyoruz. Unutmayın  yumurtaları bir gün önceden buzdolabından çıkarı, oda sıcaklığında dursun. Yumurta soğuk olursa şekerle birlikte çırparken köpürmez.
Sonra da un ve kabartma tozunu ekleyiP biraz daha çırptıkTan sonra, alminyum folyo veya yaglı kağıt serilmiş buyuk tepsiye karışımı eşit bir şekilde yayıyoruz. Önceden ısınmış 180°C fırında üzeri hafif pembeleşene kadar pişirin.

Pişdikden sonra keki yaglı kağıt beraber sarın. üzerine nemli bir bez örtüp ılımasını bekleyin.

Sonra acıp kekin iç malzemesini sürüp, yeniden katlıyoruz, buzdolabına koyuyoruz





6 yorum:

  1. merhaba, ben zeliha ne guzel bir sayfaymis bu.. daha cok tarif bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir tarif ve güzel anlatmışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir pasta ve güzel anlatmışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Samire ablacim, sizin bu guzel jestinize tesekkur edecek kelime bulamiyorum. Ne kotu ki o pastadan yiyemdim ama o kadar sansliyim ki sizi tanimis ve beraber vakit gecirmisiz. Biliyor musunuz bu dogum gunumde pasta yememistim yani bizde biraz sosyete isine kaciyor dogum gunu kutlamak o yuzden ancak cocuklarin dogum gunu kutlanir. Hic yememis olsamda pastanizi asla ama asla unutmayacagim. Bu benim bugune kadar aldigim en anlamli hediye. Asil siz iyi ki varsiniz.Sizi cok seviyorum.

    YanıtlaSil
  5. HERKESE SELAMLAR.PASTALAR SUPERDI.DAHA COK TARIF BEKLIYORUZ.ELLERINE SAGLIK.

    YanıtlaSil
  6. HERKESE SELAMLAR.PASTALAR SUPERDI.SAYFANIZDA HEMCININ.DAHA COK TARIFLER BEKLIYORUZ.ELLERINIZE SAGLIK.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM