5 Ocak 2017

Papatya Poğaça




2016 yılını da bitirdik. Yıllar sonra dönüp baktığımda, akla gelip bahsi geçtiği zaman en sevmediğim yıl olarak geceçek ismi ne yazık ki bu yılın. 
Kötü anısı kadar iyi bir kaç anısı da vardı tabi. Ömrün yarıdan çogu gitmiş 40 yaşına gelmişim bile bu yılda;)
Yılın bitmesine 15 gün kala Amerika vatandaşı da oldum. Evet 20 sene Azerbaycan vatandaşıydım tam yaş 21 olcakken türk vatandaşı oldum.  41 olacakken de Amerika vatandaşı oldum.
20 sene sonra 61 gelirken hangi vatandaşlık nasip olur hiç belli olmaz ama ben diyorum ki artık öteki dünya vatandaşlığına gecsem iyi olcak. Fazlasına gerek yok. Elbette Rabbim en iyisini biliyordur.
O yaşa kadar hayırlı bir ömür yaşayalım, zararımızdan çok faydamız olsun dünyaya, cevremize yeter. O faydalardan biri de buraya ufak tefek not edilen acizane yapılan tarifler olsa gerek. Yapıp faydasını görenlerden  gelen harika yorumlar bunun en güzel cevabı ve benim de hala aşkl, sevgiyle burda olmam bunun en güzel cevabı olsa gerek. Cok ara verip gec yayın yapsamda.
2017 yılının ilk tarifi Papatya Poğaça olsun gerisi de güzel tariflerle, güzel paylaşımlarla devam etsin inşallah.



Malzemeler;


  • 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • Yarım su bardağı ılık süt
  • 2 adet yumurta ( birinin sarisi üzerine sürmek için ayrılır) 
  • Yarım paket yaş maya ( yas maya yoksa 1.5 yemek kaşığı pakmaya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 cay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un  ( 2,5-3 su bardağı )
İçine: 

  • Beyaz peynir

Üzerine sürmek için:

  • 1 yumurta sarısı

Hazırlanması:
  • Derin yoğurma kabına yaş maya, şeker, ılık süt ilave edilir karıştırılır, mayanın kabarması beklenir. 3 dakika sonra  geri kalan malzemeler de ilave edilir un azar azar eklenerek ele yapışmayan bir kıvam alana kadar yoğurulur. 
  • Üzeri streçle kapatılır 20 dk kadar mayalandırılır. Daha sonra hamurdan mandalina büyüklüğünde parcalar koparılır tezgahta yuvarlak açılır arasına beyaz peynir konur kapatılır avuç içinde yyuvarlak şekil verilir. 
  • Kapattığımız tarafı alta gelecek şekilde tezgaha koyulur üzerinden elle hafif bastırılır, bıçakla  kenarlarından kesilir. Orta kısmını ve alt kısmını  kesmemeye dikkat edilir. 
  • Tüm hamuru şekillendirip tepsiye dizdikten sonra 10 dk kadar tepside mayalandırılır.
  •  Üzerine yumurta sarısı sürerek önceden 180 C ( 350 F)  ısınmış fırında pişirilir.  
  • Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Allah gecinden versin kız, ne demek o öteki dünya vatandaşlığı falan. Dünya vatandaşısın sen. Tariflerin dünyayı dolaşıyordur. Bayıldım bu papatyalara da, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar samireciğim nasılsın
    bugün bloklar aleminde gezesim geldi
    pek ıssız pek sessiz kaldı buralar
    sayfan şahane görünüyor her zamanki gibi
    kolaylıklar diliyorum tatlım
    kal sağlıcakla

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM