19 Mayıs 2016

Fırında karışık Sebze



Sebzeyle tanışıklığım  son bir iki yılda başladı. Şaşırmayın sebzeyi önceden bilmiyor değildim. Et yemeklerini çok seven birisi olarak sebze tercihim hep ikinci plana atılıyordu. İki sene önce aldığım kilolardan sıkılmaya başladım. Samimi bir arkadaşın da " Laf aramızda şişkosun ve hiç sanmıyorum boğazını tutacağını. O kiloları veremezsin sen " demesiyle düğmeye basmış bulundum. Hadi dedim gitsin bu kilolar dedim. Başladım dikkat etmeye. Kendimi çok zorlamadan başladım ufak ufak diyet yapmaya. Hurma diyetimi desen, hayvansal ürünlerden uzak durup sadece sebze ağırlıklı beslenme mi desen, asker diyeti mi desen, hulya diyetimi desen derken iki senede 67-68 kilodan 58 kiloya kadar inmeyi başardım:)
Diyetler hakkında başka bir konuda bahsedeceğim ama şimdilik sadece bu diyetler sonucunda yaptığım sebze yemeklerinden en kolayını ve lezzetlisini yazacağım.
Zeytinli yapıp hafif bir iftar yemeği olarak da, yoğurt ekleyip salata gibi de yenir. Diyet yapmak isterseniz zaten en güzel yemek bu derim.
Bu tarifte bardak. kaşık ölçüsü yok o yüzden tarif serbest. İstediğiniz kadar sebzeyi doğrayıp, yağlayıp, tuz,  karabiber ekleyip karıştırıp fırına sürmek yeterli.



Malzemeler;

  • Karnıbahar
  • Brokoli
  • Havuç
  • Kırmız biber
  • Yeşil biber
  • Zeytin yağı
  • Tuz, karabiber


Hazırlanması;

  • Sebzeleri istediğimiz büyüklüktü doğruyoruz. 
  • Yağ, tuz,karabiber ekleyip karıştırıyoruz.
  • Fırın tepsisine döküp yayıyoruz. 
  • Önceden ısınmış 180 (350 F) fırında 20-30 dakika  pişiriyoruz. 
  • Sonra fırından alıp ister sade olarak,  ister üzerine yoğurt ekleyerek tüketiriz. 
NOT; Bazen üzerine alümyum folyoyla da kaplıyorum 200C (390F) ısınmış fırında ilk 10 dakika folyoyla pişiriyorum. Sonra folyoyu alıp 10-15 dakika da üzerı açık pişiriyorum. 




4 yorum:

  1. En güzeli :) Brokoliyi en çok çiğ sevdiğimizden havuç salatasına karıştırarak yapıyoruz. Çok hoşumuza gidiyor sebzeleri çiğ tüketmek :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Samire fırında pişen yemekleri çok serim hem lezzetli vede hafif oluyor,nefis görünüyor afiyet şifa olsun.Azminizede hayran kaldım bravo.Kilo vermek zor iş.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Ben faslıyım, çok az turkçe konuşuyorum ama Turkiye'ye her sene gidiyorum. O yüzünde turkçce oğreniyorum. Ama bu sene Turkiye'ye gitmedim. O zaman, turk mutfak özledim. Sizin bloginiz buldum. çok sevdim. Her şey çok lezzetlimiş. Tarifileri çok iyi anlatıyorsunuz, yani bence çok kolay hazırlamak için. çok teşşekür ederim. Ellinize sağlık.
    Iyi günler.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ve leziz görünüyor ben tavuk yoksa ton balığı ilede yapıyorum bu tarifi çok enfes oluyor:)

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM