15 Ağustos 2014

Tahinli Kuru Baklava


 
 Tahin tek başına ekmegin üzerine sürüp yiyorum diyen var mıdır ki ?
Tamam Tahin bir çok derde devadır :
E,C ve B vitaminleri aşısından zengindir. Hücre yapısının bozulmasını engeller. Yaraların iyileşmesini hızlandırır. Kansere karşı koruyucudur. Damar sertliğini ve tıkanıklığını engeller.
Anne sütünü arttırır evet de tek başına tadı acımsı, kokusu güzel degil. Pekmezle güzel ikili olup kahvaltı sofraları süslüyor buna itirazım yok.
Ve tabi ki kurabiyesi, çörekleri hele ki kuru baklavası harika oluyor ki ben bunların hepsini çok seviyorum yiyorum ve kilo alıyorum.. Yaşasınn :))

Gecen sene yapmış olduğum tahinli çörek tarifini bu adresten bulabilirsiniz Mutfak Dili Tahinli Çörek .
Kuru baklava tarifi de şimdi burada.. Yalnız Not bölümünü kesin okuyun :))


 
Not :
  • Tarif için gerekli olan baklavalık yufka taze olmalı ( taze derken paketinden çıkarı, yufkanın katını açtığımız zaman yufkalar parçalanmamalı, kuru olmamalı ki yağlamak kolay olsun)
  • Tahin miktarını, arasına serptiğimiz şeker ve çekilmiş ceviz miktarını zevkinize göre bol kullanabilirsiniz.
  • Cevizleri robota çektikten sonra tepsiye serip sıcak fırında hafif kavrulmasını sağlayın, çok farklı tat oluyor kuru baklavaya. 
  • Malzemeyi miktar olarak belirtmiyorum çünkü bir paket  baklavalık hazır yufka paketi her ülkeye göre farklı. Paketin içinden kaç yaprak yufka çıkıyor bilmiyorum. O yüzden bir paket miktarı yazıyorum, paketin içinden ne kadar çıkıyorsa hepsini kullanın. Geri kalan yufkaları geri pakete koyup buzluga veya buzdolabına koyarsanız iyice kurur ve yeniden kullanımı zor olur.  


Malzemeler:
  • 1 paket Baklavalık yufka
  • Çekilmiş ceviz 
  • Şeker
  • Tahin
  • Tereyağı ve sıvı yağ
  • Pudra şekeri

Hazırlanması:

  • Önce fırını 180 C ( 350F) ısıtıyoruz.
  • Cevizleri robotta çekiyoruz tepsiye yayıp ısınmış fırında yaklaşık 5-6 dakika kadar kavrulmasını sağlıyoruz. ( farklı güzel tat oluyor)
  • Tereyağını eritiyoruz üzerine bir miktar sıvı yağ ekliyoruz.
  • Yufkadan bir yaprak alıp tezgahın üzerine seriyoruz, bir yemek kaşığı tereyağını yufkanın üzerine gezdiriyoruz ve fırca yardımıyla yağı yufanın her tarafına sürüyoruz. 
  • Yağladığımız yufkanın üzerine bir yaprak yufka daha serip ayni şekilde onu da yağlıyoruz. 
  • 3. yufkayı da seriyoruz ama yağlamıyoruz, tahinden bir dolu yemek kaşığı alıp yufkanın üzerine gezdiriyoruz, fırca yardımıyla tahini yufkanın her tarafına yayıyoruz, üzerine  1.5 yemek kaşığı şeker serpiyoruz, 1.5 yemek kaşığı ceviz serpiyoruz. 
  • İşlem bitince yufkanın geniş tarafından başlayarak sıkıca rulo yapıyoruz  2 parmak genişlinde ister düz, ister verev şekilde kesiyoruz. 
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 180 C (350F) önceden ısınmış fırında üzeri hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz. 
  • Fırından çıkarıp soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip servis yapıyoruz.

2 yorum:

  1. Yiyen herkesin arkasını mutlaka aradığı ve sıklıkla muhabbetinin döndüğü, tariflerin alınıp verildiği harika birşeydir kendisi. Kolay kolay bayatlamaması da cabası! Ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. ben de bu tarifi arıyordum, çok teşekkürler

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM