20 Ağustos 2013

Mantar Kurabiye



Her blogun olmazsa olmalı bu kurabiye..
Baktım eksik kalmış dün acele yaptım .
Acelemin sebebi de vardı aslında. Kaç gündür buzdolabından çıkardığım tereyağının artık bana " kadın artık yap benden ne yapacaksın yoksa ölcem Austin sıcağında" diye söylenmeye başlayacaktı..

Güzel oldu.. Hatta nasıl güzel mantar şekli vermişim ve kurabiyede almışsa esim akşam gelip bunları tepside görünce "aa mantar mi yaptın"dedi:)

Mantar değil mantar şekilli kurabiye yaptım demenin de gururu başkaydı :))
Aynı soruyu kızım da sorunca hatta kızım "aa nasıl yaptın mantar gibi" deyince fena havaya girdim yeminle.. Gece olmasa çıkıp derin bir nefes alıp bahçede çay içecektim kurabiyeyle..
Dışarı çıkmadım ama iki kurabiye yemeden yatmadım, çayla tabi ki..




Not:
  • Bir çok tarifte nişasta çok kullanılmış ben çok dağılsın ve çok yumuşak olmasını istemedim o yüzden çok nişasta koymadım.
  • Ve tabi ki bir çok tarifte kakao kullanılmış üzerine süs vermek için ben türk kahvesi kullandım.
  • İsteyen kakao, isteyen nescafe, isteyen türk kahvesi kullanabilir..
  • Topları tepsiye dizmeden önce kola kapagını kolaya batırıp ortasına bastırma işlemini yapın. Tepsiye dizdikten sonra yaparsanız kurabiyeler tepsiye çok yapışmış olur, piştikten sonra çıkarırken zorlanırsınız.  
 Malzemeler:
  • 200 gr tereyağı ( margarinde olur)
  • 6 dolu yemek kaşığı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı mısır nişastası
  • yarım çay bardağı sıvı yağ 
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu ( baking powder kullananlar 1 çay kaşığı kullanabilir)
  • aldığı kadar un
Süs vermek için :
  • kola kapağı
  • kakao veya türk kahvesi, nescafe

Hazırlanması:

Un hariç tüm malzemeyi derin karıştırma kabına koyuyoruz.
Unu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan hamur elde ediyoruz.
Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp tezgaha diziyoruz.
Hamurun hepsi bittikten sonra  küçük çay tabağına türk kahvesini döküyoruz ( siz kakao kullanacaksanız onu dökün)


Yaptığımız yuvarlak topları avucumuzun içine alıyoruz.


Kola kapağını önce kahveye batırıyoruz sonra yuvarlak topların tam ortasından doğru hafif bastırıyoruz.


 Çok bastırmayın.  Aşağıdaki resimdeki miktar kadar.


Yağlı kagıt serilmiş tepsiye aralıklı diziyoruz.


 Not bölümünde yazmıştım bir daha hatırlatayım topları tepsiye dizdikten sonra yapsanız bu işlemi yani kapağı kahveye batırıp kurabiyenin ortasına bastırmak işlemini o zaman kurabiyeler tepsiye çok yapışmış olur, piştikten sonra çıkarmak zorlaşır.

Önceden ısınmış 180derece ( 350 F)  fırında yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz.
Çok kızarması gerekmiyor bu kurabiyenin o yüzden fırında çok tutmayın..


Afiyet olsun..!!

29 yorum:

  1. Ne çok yapardım bir aralar,eskilerie götürdün beni..Çok eski bir tarif.nefis olur ama benim tarifimde nişasta biraz daha fazla..ellerine sağlık canım,afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim tesekkur ederim..
      Nisastali olunca yemede zorlaniyorum :))
      O yuzden koymadim fazla.
      Eminim daha guzel oluyordur//
      Eski tarifler cok guzeldir yaa.. Cok seviyorum bende..

      Sil
  2. benim ilk göz ağrımdır mantar kurabiye. ne zaman sıkılsam ondan yaparım. (hatta şu an bile buzdolabında var) ben nişastayı biraz daha fazla kullanıyorum bir de hamuruna kıyılmış fındık da ekliyorum. kakao ile yaparsan naçizane tavsiyem kakaosuna azıcık da tarçın ekle. süper bir koku veriyor yerken.
    bakmaktan gözümü alamadım canımın içi.. tereyağını söylendirmeden yapıp bizim gözümü de şenlendirdiğin için sağolasın..
    Eşinle ve cücüklerinle huzurlu yemeler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesli`m tesekkurler canim benim.
      Harika fikir tarcin eminim ,ook guzeldir..
      Kokusu yeter tarcinin tadi zaten superdir..
      Opdum canim cookk ..

      Sil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Kimseler görmeden bir tane aldım....Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık Samirecim çayın yanına ne güzel olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim tesekkur ederim.. Yapinca yemesem iyi olur diyorum ama dayanamiyorum.. cay dedin ya aklima yine yiyesim geldi :))

      Sil
  5. Goruntu harıka olmuş ellerine sağlık.Bende bu kurabıyelerı çok sevıyorum,dızdıgın her yerde çok şık duruyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook tesekkur ederim.. Evet cook tatli kurabiye gercekten tadi ile goruntusu ile..

      Sil
    2. Evet kesinlikle cok tatli gozukuyor.. Dugme gibi de duruyor aslinda. Tesekkur ederim..

      Sil
  6. Çoook güzel olmuşlar, kusursuz...Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık samirecim.. :) bende blog açtım takip edersen çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. En kisa zamanda bakiyorum sitenize insallah..

      Sil
    2. Canim tesekkur ederim.. Ziyaret ettim blogunu canim.. :))

      Sil
  8. Bayılırım mantar kurabiyeye. beni hep çocukluğuma da götürür. Hep annem, günü varken yapardı. hatta şişe kapağıyla ben bastırırdım üstlerini:) Ayyy görünce birde çok keyiflendim:)Bir kurabiyeden nerelere geldim. Ellerine sağlık canım:) Çoook öptümmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tumaycim tesekkur ederim.. Eski tatlarin yerini hic birsey vermiyorgercekten.. Evet gunlerin bastaciydi bir zamanlar..

      Sil
  9. ben bu mantar kurabieleri birinde yemiş de begenmemiştim ama hayranı çok o yuzden bi kerede ben deneyeceğim.
    yalnız bişi diyim mi bu kurabiye hamurlarına bayılırım..
    şu elinde pişmemiş halleri var ya.. off yiyesim geldi!

    igde de çok begenmiştim bu çekimlerini. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Evet canim ya bende cok seviyorum. Bazen o kadar cok sekle sokasim geliyor ki bu hmurlari.. :)) Tesekkur ederim bitanem..

      Sil
  10. Çok severim ben bu mantar kurabiyeleri, yemesi hoşuma gider çayın yanında, bir aralar çok yapardım...çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cayla ayri bir lezzet bu gercekten..
      Tesekkur ederim canim..

      Sil
  11. klasik süper bir lezzet harika da görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. merhabalar mantar kurabiye yapmak istiyorum fakat malesef yurtdışında olduğum için nişasta bulamıyorum. nişasta yerine ne kullanabilirim ne kadar kullanabilirim ? yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  13. merhabalar mantar kurabiye yapmak istiyorum fakat malesef yurtdışında olduğum için nişasta bulamıyorum. nişasta yerine ne kullanabilirim ne kadar kullanabilirim ? yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  14. merhabalar mantar kurabiye yapmak istiyorum fakat amerikada yaşıyorum. nişasta bulamadım. nişasta yerine nu kullanabilirim ne kadar kullanabilirim? yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhablar.. Amerikada nerede yasiyorsunuz? Argo marka diye nisasta var sari pakette onu her yerde bulabilirsiniz. Walmartta filan kesinlikle var. Un kullanmadim hic. Ama iserseniz kurabiye tariflerinde hindistan cevizli kurabiye tarifini yapip uzerine boyle manar sekli verebilirsiniz...

      Sil
  15. california- monterey deyiz. çok teşekkür ederim yardımınız için harika görünüyor tarifleriniz. mantar kurabiye yi yaptım fakat sanırım pudra şekerinin zamanı geçmiş o yüzden acımsı bi tat oldu, atmak zorunda kaldım. tekrar deneyeceğim bu tarifi ve hindistan cevizli olanı mutlaka (:

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM