8 Ocak 2012

ELMALI KURABİYE-2



 Kızlar, küçük bir saklanbaç oynayalım  mı? Şimdi, saklanbaçın adı Kurabiye.
 Oyun şöyle olacak ; Mutfak Dili adında ebe elinden geldiği kadar özen gösterecek, gayret edecek, bir kaç yerden tarif araştıracak. Sonra kara kara düşünüp acaba nasıl olur diyecek. Merak etmeyin çok uzun düşünen biri değil risklidir maşallah her sonuca katlanır sağ olsun.
Hele bir yapalım görelim deyerek mutfağa girecek, önlük takmayacak çünkü hiç sevmez. Eldiven de kullanmaz çünkü yemeye elden geçen sevgiye inancı çok yüksek.
Malzemeleri çıkarıp kurabiye yapımına geçecek, eksik olan malzeme olursa " Demokraside çareler tükenmez" deyecek, illa ki bir çare bulacak. Çok fazla uzun sürmez, huyu kurumasın eli çabuktur.
Bunu niye söylüyorum hani kulağına gitsin de daha güzel kurabiyeler yapsın diye. Maalesef övüne övüne bitmemekten pek hoşlanır ıyyyy...

Neyse Kurabiye hazır olunca onları özenle süslü tabaklardan birine dizecek, sonra da resim çekecek ya meraklı gidip makinesini alacak odada. Ha!  İşte o zaman ben sizi çağırırım gelir tadına bakarsınız kurabiyenin.
Yalnız unutmayın Elma dersem çıkın, armut dersem çıkmayın... tamam mı?

Armut.... Armut.. Armutttt.. Armuttttttt.....
 Ayyyy, kızlar hem Elma hem de armut çıkın gelin ya yoruldum. Mutfak dili bu gün karar vermiş makinesini yanında bulundurup, kurabiyenin hazırlanma aşamasını tek tek resimleyeçekmişşşş.

İşte karşınızda Elmalı kurabiye ve onun hazırlanma aşaması..

Espiri bir yana kurabiye denilince akla kıyır-kıyır, mis kokulu, kalınca da yumuşayan tat gelir deyil mi?
Bu kurabiye bu tanımlamanın hepsini kabul ediyor. Çok seviyorum bu lezzeti.  Bu tarifi daha önce Elmalı Kurabiye isminde malzeme degişikliyile yayınlamıştım. Şimdi de bir değişik haliyle denedim.  Daha doğrusu tarifi Yeşil Kivi isimli siteden aldım.
Sadece1yemek kaşığı pudra şekeri ilave ettim (çünkü ben hamurun da hafif şekerli olmasını severim)  ve üzerine serpilecek olan pudra şekerine biraz tarçın ekledim.  
Hangisi iyi oldu, daha önceki Elmalı kurabiyemi, yoksa bu kurabiye mi diye soracak olursanız, ikisini de deneyin farkı siz görün derim.
Kolay gelsin...
Tarifi  http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresinin Porselen Demlik Cay Saati Etkinliğine gönderiyorum, kolay gelsin diyorum...




Malzemeler ( hamur için) ;

  • 250 gr margarin ( oda sıcaklığında yumuşamış. eritmeye gerek yok)
  • 1 su bardağı yoğurt ( 5 yemek kaşığı)
  • Yarım su bardağı sıvı yağ ( ayçiçek)
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4,5-5 su bardağı un ( 1 bardak un 5 yemek kaşığı oluyor tahmini)

İç harcı için;

  • 4 adet büyük boy elma ( resimdeki elma gibi)
  • 6-7 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 yemek kaşığı tarçın
Üzerine serpmek için:

  • pudra şekeri 
  • tarçın




Hazırlanması ;

  • Un hariç hamur için gerekli malzemeleri karıştırıyoruz. Unu azar azar ekleyerek ele yapışmayan yumuşak hamur elde ediyoruz.
  • Hamurun üzerini örtüp buzdolabına koyun ve bırakın iç harcı hazır oluncaya kadar dolapta kalsın.
  • İç harç için gereken elmanın kabuklarını soğuyoruz ve rendenin iri gözlü tarafında rendeliyoruz.
  • Derin bir teflon tavaya rendelediğimiz elmayı ekliyoruz, üzerine şekeri ve tarçını ekliyoruz. Elmalar sulanacak ve bu su çekilinceye kadar pişiriyoruz.
  • Hafif sulu halde cevizi ilave ediyoruz ve tamamen suyunu çekinceye kadar pişirip, ocaktan alıyoruz soğumasını bekliyoruz.

  • Hamuru buzdolabından çıkarıyoruz, aynı büyüklükte parçalara kesiyoruz. Bu parçaları elimizle yuvarlayıp küçük toplar oluşturuyoruz ki yufka şeklinde açmak için kolay olsun.
  • Sonra bu toplardan birisini alıyoruz ve un serpilmiş tezgahta çok fazla inceltmeden yufka gibi açıyoruz. Kenar kısımları aynı olsun diye bıçakla daire sekilinde kesip, fazla hamuru alıp sıradaki hamura ekliyoruz. (Bu işlemi en son kalan hamura yapamıyoruz o yüzden son hamuru dikkatli açmamız gerek. Açamasak ta sağlık olsun öğlece büküyoruz.)
  • Açtığımız hamuru üçgen şekilde 8 dilim kesiyoruz. Bu dilimleri kesmek için eskiden çok zorlanırdım ama artık kolay yolu buldum sizde de anlatayım. Şöyle ki; Açılmış hamuru ilk önce + şekilinde, sonra da artının üzerine X çeker gibi kesiyoruz. Bu şekilde hepsi aynı büyüklükte dilimler oluşuyor. 

  • Kesilmiş dilimlere bir tatlı kaşığından biraz fazla elmalı iç harcından koyuyoruz ve ilk önce sağdan ve soldan az bir parça içe doğru katlıyoruz, sonra da halı sarar gibi sarıyoruz ( resimde olduğu gibi). Geri kalan hamurun hepsine de bu işlemi uyguluyoruz.
  •  


  • Tepsiyi biraz yağlıyoruz. Kolay olsun isterseniz yağlı kağıt seriyoruz. 
  • Sardığımız kurabiyelerin uç kısmı alta gelecek şekilde tepsiye diziyoruz.


Uç kısmı üstte kalırsa çabuk kızarıp yanmaya başlıyor. Daha önceki kurabiye yapımında fark ettim.


  • Fırını kurabiyeleri koymadan önce 180 derecede ısıtıyoruz.( amerika`dakı fırın ayarı 350 F-dir)
  • Tepsiyi sıcak fırına koyup, kurabiyeler hafif kızarıncaya kadar ( çok kızarmasın) pişiriyoruz. 
  • Fırından alıyoruz ve 1-2 dakika bekledikten sonra pudra şekerine biraz tarçın karıştırıp, kurabiyelerin üzerine bolca serpiyoruz.


  • İyice soğuduktan sonra afiyetle yiyoruz. 

Afiyet olsun!

18 yorum:

  1. vallahi onu bunu bilmem cok leziz goruntuler.fotolar super.tam not.10/10.ellerine saglik hayatim.sevgilerimi yolladim sana.

    YanıtlaSil
  2. bi tanem!!!!
    sayfanda bir sorun var...
    yazıların farklı bi şekle bürünmüş,çözemedim ben..
    bi kontrol et istersen...

    YanıtlaSil
  3. aa..oooo:))
    şimdi herşey çok güzell işte:)
    tatlım bu nasıl güzel bir post olmuş böyle...
    elmalı kurabiyenin şanına yakışır bir biçimde:)
    emeklerine sağlık canım...
    aldım bi tanecik bitki çayımın yanına...
    muhabbetlee..
    öpüldün kii..

    YanıtlaSil
  4. Canım bende asla eldiven kullanam.Elmaya aşığım kurabiyesinide çokkk severim ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. hep çok sevmişimdir bu elmalı tatları çokta güzel görünüyor ellerine sağlık fotoğrafları çok sevdim.

    YanıtlaSil
  6. bekliyıorum inşallah sizler sayesinde bol katılımlı bir etkinlik yaparız. çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Canım kaç gündür aklımda elmalı kurabiye var ama bu son günlerde pek keyfim yok o yüzden mutfaklada aram pek iyi değil..
    Yemek adına sadece günü kurtarıyorum diyebilirim..:))
    Öyle güzel aşamaları fotoğraflamışsın kii,ben böyle yapmayı hep istiyorum ama yok ya unutuyorum yada aceleden fırsat olmuyor.
    Ellerine sağlık canım..
    Bir önceki yazını okudum az önce yavrularının fotoğraflarına baktım.
    Allah nazarlardan korusun.
    Uzun,sağlıklı bir ömür versin inşallah..
    Peynir severliğinden,fındıklı çikolatana,makinana olan tutkuna ve inan her yazında seni tanıdıkça kendime daha da yakın hissediyorum seni.
    Çok ortak zevklerimiz var.
    Canım arkadaşım seni çok öpüyorum çok..:))

    YanıtlaSil
  8. kurabyeler nefis görünüyor,tamda elmanın mevsimiyken ve bayağıdır yapmamışken,bende yapayım,ellerine sağlık..
    iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  9. Muhteşem gözüküyor ellerinize kollarınıza sağlık:D

    YanıtlaSil
  10. Off işte en çok sevdiğim kurabiye evde benden başka da yiyen yok sadece kendim için yapıyorum..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık fotoğrafları izlerken kendim yapmış kadar oldum valla:)
    çok severim ben kurabiyeleri
    izliyorum sizi
    tüm ertuğrullar aynı galiba bide bende var
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar.İlk yorumumu ceviz kurabiyesine bırakmıştım akşam.Sanırım AZERİ siniz.Doğum yeriniz neresidir?.Ben de bir Azeri geliniyim.Tarifleriniz çok tanıdık geldi.Emeğinize sağlık.Bloğunuzu çok beğendim.Ben de evimde azeri mutfağına çok yer veriyorum.Bu gün de qatık aşı yapmıştım.

    YanıtlaSil
  13. Moonrosa- Canim evet ben azeriyim ama turk geliniyim. Dogum yerim İsmayilli. Siz nereye gelin geldiniz?
    Bak ben qatik asini bilmiyorum. tarifi yazarsan yayinlayim bende. Ozel mesaj yazabilirsinş samireoksuz@gmail.com adresine.
    Sevgiler canim..


    Melisa hanim- Rabbim eksikliklerini gostermesin cocuklarimizin. Ziyaretin icin tesekkurler canim..

    Feray hanim- Bende evde sadece ben yiyorum...

    Elif'in defterinden (mndlna)-Tesekkurler canim..

    anne eli gibi- Evet mevsimi degerlendirmek lazim.

    YanıtlaSil
  14. Hayat Cafe Tarifleri- Evet canim epey ortak yanimiz var..
    Derya hanim- elmayi fazla sevmiyorum ama buna dayanamiyorum..
    Aylin`cim tesekkurler canim..

    birtutamkekik- Elma elma olali bunu gormedi her halde.. Tesekkurler canim.

    YanıtlaSil
  15. u.aydin- Canim yarisma programina katilirsam sen juri olsan iyi olur 10 uzerinden kim 10 verir...)) bu kadar Tesekkurler canim..

    YanıtlaSil
  16. ayrıntılı acıklamalar için çok teşekkürler,harika görünüyor

    YanıtlaSil
  17. Acaba yogurt yerine ayni olcude sut koysak olur mu??

    YanıtlaSil
  18. canım süper görünüyor nefis olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM