6 Aralık 2011

Mutfak Dili`nin Evde Sinema Keyfi - 1





Filim izlemeyi çok seviyorum, çocuklugumdan kalma bir alışkanlık olarak. 
Hep özlüyorum sinemaya gitmeyi..
Dışarıda soguk hava, sıcak sinema salonu ve romatik komedi tadında bir filim....
Amerikada sinema var hemde çok güzel ama benimle romantik, drama, komedi tadında filim izleyecek kafa dengi arkadaşım olmadığı için sinemayı mecburen eve taşıdım...
Her gün olmasa da haftada en az 3 tane İngilizce filim izliyorum.


Kocaman bahanem var elbette.... Dil öğrenmek için izliyorum...
Yakında romantik, komedi, dram, macera, dedektif konuların bir arada
oldugu filim yayına çıkarsa bilin ki, o filimin yapım ve yönetmeni benim...
Çünkü bu konuların hepsini bir araya toplayan kafadan çatlak yönetmen ancak ben olabilirim...)))


Evet....
Son filimler içinde en çok begendiğim, üzüntüyü, sevinci bir arada yaşatan filimdi
My name is Khan..

 Bu filimi ben böyle anlatırım:
Basarı
Azim
Yilmamak, Usanmamak,
İnsan ne olursa olsun başarır Allahın izni dairesinde...
Filimi izlerken gözyaşlarımı tutamadım.
Filim tam 3 gün aklımdan çıkmadı ki, hala aklımda..
Düşündürücü ve karar vermek için hala gec degil dedirten bir filim..



Filmin yönetmeni Karan Johar "11 senelik yönetmenliğim boyunca, böylesine değişik olmanın tecrübesini hissetmedim" diyor..


Ayrıca  baş rol oyuncusu Shahrukh Khan'da şu şekilde konuştu:"Film, kabiliyetsiz(hasta) bir adamın sakatlığa, güçsüzlüğe karşı yaptığı savaşını anlatmıyor. Hasta adamın, tüm dünyada olan Terör, Savaş, Nefref ve Düşmanlığa karşı yaptığı savaşı anlatıyor. [...] My Name is Khan filmi aynı zamanda Islam'ıda ele alıyor. Islam'ı ve dünyanın Islam'a bakış açısını ele alıyor. Fakat taraf tutmadık. Biz sadece iyi insanların ve kötü insanların var olduğunu söylemeye çalışıyoruz. Kötü Hindular, iyi Hindular, kötü Hristiyanlar, iyi Hristiyanlar olmaz. Ya iyi bir insanızdır, ya da kötü bir insanızdır. Din kriter değildir, insanlık kriterdir."  


Filimin kısaca konusu şöyle; 

 Rızvan Khan (Shahrukh Khan) küçüklüğünü annesiyle (Zarina Vahab) ıssız bir yerde geçiren bir müslümandır. Annesi öldükten sonra Amerika'ya küçük kardeşinin yanına gider. Orada tanıştığı ve aşık olduğu Mandira (Kajol) adında dul ve Hindu bir kadın ile evlenir. Rızvan Khan aynı zamanda da Asperger sendromu hastasıdır. Bu hastalık Otizm rahatsızlığının bir çeşididir ve ömür boyu süren, sosyal etkileşime ve iletişime zarar veren, sınırlı ve tekrarlanan davranışlara yol açan beynin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. 11 Eylül saldırılarından sonra Mandira'nın oğlu raşist kesimler tarafından döverek öldürülür. Öldürülme sebebi annesi evlendikten sonra Khan soyadını almış olmalarıdır. Bunun üzerine Mandira Rizvan'i terk eder. Rizvan ne zaman geri gelebileceğini sorunca, Mandira ona Amerika Birleşik Devletleri başkanına gidip, adının Khan olduğunu ama bir terörist olmadığını açıklamasını ve ondan sonra geri gelmesini söyler. Rizvan hastalığı dolayısıyla bunu ciddiye alır ve yolculuğuna başlar. Başkan ile buluşmadan geri dönmeyecektir ve ona diyecektir ki: "Sayın Başkan, benim adım Khan ve ben bir terörist değilim."

yukarıdakı yazı Wikipedia`dan alıntıdır.  (Burda)  

9 yorum:

  1. benim de cok begendigim filmler arasindadir, cok gozyasi dokturdu ama cok (belki de fazla?) mutlu son guldurdu :)

    YanıtlaSil
  2. Evet Lama`cım bende çok agladım. Bir Müslüman olmanın zorlugu kadar aslında kolaylıgı da anlatmış. Güzel filim gerçekten.
    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  3. hımmm...
    merak ettim kızlar bu filmi şimdi...
    bende film izlemeyi çok severim,ama sinema ortamında..
    :))
    nedense evde sürekli kopmalar yaşıyorum..
    yada yalnız olmayım ki,sakin kafa ile izlersem belki...
    :))
    yarışmaya jüri oluyormuşsun gülüm:)
    nasıl mutlu oldum anlatamam..
    rabbim hakkı ile kararlar verdirmeyi nasip etsin canım..
    inşallah her şey dilediğin gibi olur..
    aşure yaptığım tencereme gelince..
    ::))
    şöyle diyeyim tatlım.
    45-50 litrelik bir tencere..
    öyle rahat ettim ki,5 yıldır kullanıyorum..
    komşulardan tencere bulacağım diye stres olurdum önceleri.
    yılda bir iki kez kullanılıyor ama,çok rahat bir aşure tenceresi..
    :))
    güzel haberlerini merakla bekliyorum canısı...
    ALLAH yardımcın olsun...

    YanıtlaSil
  4. canim sagol guzel yorumun icin evet gercekler cogu zaman dogruluk rahatsiz ediyir bazi insanlari.
    ama ben sonuna kadar dogrucu davut olacagim.her ne kadar sevilmese de.
    sevgilerimi gonderiyorum yad ellerden yad ellere.gurbet kuslarimiyiz ne?:))))
    bu filmi de gercekten izlemek isterdim.

    YanıtlaSil
  5. Aysegu`lum filim izlerken gercekten sakinlik olmali ev. Disaridan bile ses gelse konsantrasyonun bozuluyor. Ben bilgisayardan izliyorum kulagima kulaklik takiyourum. Harika oluyor yakin olsaydik izlerdik beraber keyifli oluyor..))
    Insallah haberlri paylasirim sizinle canim..))
    Oyle buyuk tencere benimde almam gerek acilen..

    YanıtlaSil
  6. U. Aydin- Dogru ol her zaman . Dogru can acitir ama dogrudur sonucta. Filimi izle cok etkileyici..
    Gurbet kusuyuz ya her gozu yasli bizide aglatir...

    YanıtlaSil
  7. Canım ben varım ben !
    Hanii film izlemek için kafa dengi arkadaş yok diyosun yaa..
    Alırız mısırımızı ohhh..:))
    Nasıl severim film izlemeyi bir bilsen..
    Hergün bilgisayarı açar açmaz önce yeni film varmı bakıyorum..
    Film indirdiğim bir site var ve ben nerdeyse her çıkan filmi indiriyorum ve izliyorum..:)
    Ahh birde çocuklar rahatsız etmese..

    Bende izledim bu filmi ve süperdi..
    Bana bir ara en sevdiğin filmleri yazsana belki içlerinde kaçırdığım vardır ve bende izlerim..
    Bekliyorum canım..

    YanıtlaSil
  8. Canım nasıl memnun oldum ziyaretine be bu sayede tanıştığımıza. Harika bir blogun var bundan sonra sık sık ziyaretindeyim, seni de beklerim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Bloğunuz, yazılar, resimler çok güzel
    Bencede evde sinema çok güzel oluyor havanın kapalı olduğu, ev işlerinin bittiği bir ikindi vakti, bir demlik çay,yanında kurabiye...

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM