26 Kasım 2011

ÜZÜM REÇELİ


 
Biliyorum belki de zamanı degil, mevsimi bitti bile.
Belki de  kalmıştır tezgahta en son bir kilo filan..
Ya da bazı marketlerde uzun süre saklama koşuluna göre saklanılıyordur ve satılıyordur..
Yoksa da olsun Rabbim dünya var olalı, kuluna bu nimeti her yıl ne tadından, ne görüntüsünde, ne de zamanından bir gün bile eksiltmeden veriyor,  binlerce şükürler olsun. 
Ben yazayım, yapmak isteyenler bir dahaki üzüm mevsimini iple çeksinler ve o zamanı en iyi şekilde değerlendirmek için tarifi arşivlesinler..

Kolay gelsin..




Malzemeler:

  • 1 kg beyaz üzüm veya siyah fark etmez ( eğer çekirdeksiz bulursanız daha iyi, yoksa çekirdekli da güzel oluyor)
  • 900 gr şeker
  • 1/2 bardak su
  • yarım limonun suyu 



Hazırlanması:

  • Üzümün saplarını ayıklıyoruz ve derin bir tencereye, ya da reçel yapacağımız her hangi bir kaba döküyoruz.
  • Üzerine şeker ekliyoruz. 
  • Mümkünse 1 geçe bekletiyoruz, sulanması için.
  • Ertesi gün sulanmışsa hiç su eklemeden ilk önce yüksek ateşte, kaynamaya başlayınca da kısık ateşte reçelin suyunun çok fazla değil hafif koyulaştığını fark edinceye kadar kaynatıyoruz.
  • Yok eğer sulanmamışsa ki bazı üzümler çok fazla sulanmıyor, o zaman 1/2 bardak su ekliyoruz ve ilk önce yüksek ateşte, kaynamaya başlayınca da kısık ateşte, sürekli suyunu kontrol ederek, suyunun çok fazla değil hafif koyulaştığını fark edinceye kadar kaynatıyoruz.
  • Bu arada üzerine toplanan beyaz köpüğü de sürekli almayı ihmal etmiyoruz.
  • Ocaktan almadan önce yarım limon suyunu ilave ediyoruz ve 2 dakika daha kaynatıp ocaktan alıyoruz.
  • Soguduktan sonra kavanozlara doldurup serin yerde muhafaza ediyoruz.

 Afiyet olsun!



16 yorum:

  1. Canım çok severim taze üzüm reçelini ve her yaz yapmaya çalışırım içine birde çam fıstığı attınmı enfes olur:)))Ellerine sağlık mutlu pazar lar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Üzüm reçeli benım evde de çok değerlidir.Kızım çok sevdıgı ıcın bir hayli zaman önce bende yaptım.Senın reçelinde çok güzel görünüyor bu sarı renge bayılıyorum afiyetle tüketin ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  3. receli hep sevmisimdir simdi de oglum recelsiz yapamayanlardan.dukkanimizda hala satiliyor.alip emen denemek istiyorum.ellerine saglik.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  4. Bizim bahçede hala üzüm var yaptım bende çok güzel ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. fotoğraflar harika çok beğendim.... ellerine sağlık

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bu görüntülerden sonra üzüm mevsimi iple çekilir tabii..
    Öyle bir fotoğraflamışsın kii "canınız çeksin"der gibi inan..
    Canım müthiş güzel görünüyor .
    Ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  7. Canlarım teşekkür edrim hepinize. Ben bitti sanmiştim Türkiyede. Hala varsa hiç kaşırmadan denemeniz lazım.
    Hepinize sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Hiç denemedim ama bu nefis görüntüden sonra çok şey kaçırdığımı anladım. Üzüm bulursam ben de komşuma yaptırayım, reçel yapma konusunda pek becerikli değilim de:))
    Ellerinize sağlık, afiyetler olsun.
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Hayirli aksamlar hic denemedim bu receli cok güzel görünüyor .Afiyetler olsun canim sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  10. Ben de yapamadan geçirdim zamanını ne yazık ki:(

    YanıtlaSil
  11. tencerenin altını kapattık peki sonra,sıcakkenmi kavanoza dolduralım soğukkenmi ve kağpağını hangi aşamada kapatalım?? zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recellerin hic birisi sicak doldurulmuyor kavanoza. Soguduktan sonra dolduruluyor ve kapagi kapatilir serin yerde saklaniyor..

      Sil
  12. Çekirdekli beyaz ve siyah uzumlerim var bahcede olurmu cekirdekli acaba hic yapmadim
    cekirdekler pisiyormu iyi

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM