7 Kasım 2010

CEZERYE (Havuclu Toplar)



Cezerye türk mutfağının en kolay ve çabuk yapılan, Amerikalılarınsa bayılarak, severek yedikleri tatlı çeşididir. Havucdan yapılıyor dedikte de inanamıyorlar. Havuçtan tatlı yapılır mı diye.. Evet türkler akıa gelmeyen nimetten bile bir şeyler yapmaya, üretmeye kabiliyeti olan bir millet diyoruz.
Resimde gözüken Cezeryeyi de Amerikalı öğretmenlerle beraber yaptık.
Nasıl yapıldığını merak etmişlerdi .Bizde hem tarifini vermek, hem de birlikte yapmanın keyifli olacağını düşünerek arkadaşların birinin evinde buluştuk ve birlikte Cezeryeyi yapıp yedik.
Resimleri çekmek ve tarifi yayımlamak da benim bloğun payına düştüğü için tarifini acizane yazıyorum.


Malzemeler ;

2 büyük boy havuç
1 su bardağı toz seker
Yarım su bardağı su
1 küçük paket pötibör bisküvi
1 su bardağı ceviz dövülmüş
 biraz hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı tarcın
30 gr tereyagi erimiş



 Hazırlanması:

Havuçları rendele suyu, sekeri ekle ve 10 dakika kadar kaynat. ( ben rendelemedim halka halka kestim daha sonra yumuşadıktan sonra çatalla ezdim)


Kaynattıktan sonra içine robottan ve ya elinle ufaladığın bisküvileri, tarçını, yağı, cevizi ekle ve ele yapışacak kıvamda olunca artık yuvarlak toplar hazırlaya bilirsin.


Ele yapışacak kıvamda olması hindistan cevizinin her tarafına iyice bulanmasına yardımcı olacaktır.


Eline fazla yapışıyorsa bir tarafta içinde su olan tabak bulundur ve elini ıslatarak yuvarlaya bilirsin.


Ceviz büyüklüğünde yuvarladığımız topları ister hindisan cevizine ister de robottan geçirilmiş cevize bulaya bilirsiniz.

Afiyet olsun !

1 yorum:

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM