5 Mayıs 2010

SÜTLAC


Hep söylerler çocuğa sevmediği yemeyi zorla yedirmeye çalışmayın diye. Ama biz anneler illa ki faydası vardır diyerek  yediriyoruz. Ama bazen unutuyoruz çocuk bu yemekten bıkabilir diye. Maalesef bu durum  kendi başıma geldiği için söylüyorum. Küçük yaşlarda çok zorlanarak yediğim sutlacın tadına, artık kimsenin   zorla  yemek yediremediği yaşa geldiğimden bu yana galiba sadece  iki  kere  bakmışımdır.

Küçükken yediğim sutlacın bana ne gibi  fayda ve zararı oldu  bilmiyorum, ama ben kendi çocuklarıma zorla yemek yedirmemek için çok uğraşıyorum ve benim gibi belli  yaşa geldiklerinde tadına rahatça bakabilecekleri yemekler  olsun istiyorum. Sevmiyorum diye yapmamazlık da etmedim tabi ki,  misafirlere ve evin sütlaç seven sakinlerine gecen hafta nihayet  tam kıvamını tuttura bildiğim  sütlacı yaptım.

 Malzemeler:

2 çay bardağı pirinç (kırık ve ya dolmalık pirinç. pilavlık değil)
4 su bardağı süt
2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası ( kıvamını tutturmak için)
1 paket vanilya
bir cimdik tuz

Hazırlanması:

Pirinçleri yıkıyoruz suyu, sütü ekliyoruz kaynayıncaya kadar bekliyoruz. Bir taşım kaynadıktan sonra şekeri ve vanilyayı ilave ediyoruz. Pirinçleri sürekli çok pişip  dağılmaması için kontrol ediyoruz. Daha sonra hazır olmaya  15 dakika kala 2 yemek kaşığı mısır nişastasını soğuk suda eriterek sütlaca ilave ediyoruz . Çok koyu olmayan bir kıvama geldiğinde de oçaktan alıyoruz. Servis yapılacak tabaklara pay ediyoruz. Soğuduktan sonra üzerine tarçın serperek servis yapıyoruz.

Afiyet olsun !

4 yorum:

  1. Samira Hanımcım bilakis bende çok severim.Gerçi sevmediğim ne var diye düşünmem lazım:)
    Çocuklara bende zorla yedirmemeye çalışıyorum.
    Sütlaç nefis görünüyor,ellerin dert görmesin canımsın...
    Senin soruna Jibek cevap vermişti.Bir bak istersen...

    YanıtlaSil
  2. Bir kase kaptım ellerine sağlık selamlar AEO

    YanıtlaSil
  3. selamlar
    Ben sütlaçın kıvamını hiç tutturamam .tarifini deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Thank you so much for posting the recipe on here for me. Your blog site is beautiful!! It has been a joy getting to know your family. Thank you for having mu husband and I in your home and for teaching us about your culture. I hope you have a great summer in America!!
    Thank you
    Gina Gregory

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM