22 Temmuz 2014

İrmikli Sultan Lokumu



Acaba bu tatlı Sultana mi yapılmış ki  ismi Sultan lokumu olmuş..
Eğer Sultana yapılmışsa kesin o sultan yaşlı bir sultanmış ve dişleri yokmuş:)) Çünkü bu tatlı öyle bir tatlı ki ısırmadan at ağzına bir sağa çevir bir sola çevir sonra yut. Yani Çalıkuşunun dediği gibi "Rahatlugum"
Tarif 7 aylık bebeden 77 yaşlı dedeye nineye hitap eder.. 77 den büyüklerde yiyebilir canım yaş sınırı yok laf gelişi :))
Ah uzak olmasam ,canim anneanneme yapsaydım nede çok severdi, yerdi şimdi..



Tarifi aslında irmik tatlısı niyetine yaptım, şekilli kalıba döktüm, kalıp hepsini almayınca geri kalanını da minik kaselere koyup buzdolabına kaldırdım.  Bir kaç gün peş peşe bizde iftar davetine gidince o minik kaseler en az 5-6 gün bekledi dolapta. Dolabı temizlemeye niyet edince kaselerdeki tatlıya acil çözüm buldum.
Tatlıyı derin karıştırma kabına koydum, biraz hindistan cevizi ekledim karıştırdım. Elimi ıslatarak tatlıdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp yuvarladım birazını hindistan cevizine, birazını yeşil fıstığa buladım, ortasına işaret parmağımla bastırıp boşluk oluşturdum. Boşluğa nutella koydum oldu Nutellalı İrmikli Lokum Tatlısı.
İnstagramda izleyicilerin de fikirleri eklendi ve böylece tarifi net olarak yazmak daha iyi fikir olur dedim..



Malzemeler :

  • 1 litre süt
  • 6 yemek kaşığı irmik
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası (silme)
  • 1 paket vanilya
  • 50 gr tereyağı
  • 1 paket kremşanti
  • hindistan cevizi
  • yeşil fıstık
  • nutella

Hazırlanması :

  • Sütü, irmiği, şekeri, nişastayı hepsini birlikte tencereye koyup karıştırıyoruz. Ocakta çırpma teliyle sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
  • Hafif koyulaşmaya başlayınca tereyağını, vanilyayı da ekliyoruz.
  • Kaynamaya başlayıp iyice koyulaşınca ocağın  altını kapatıyoruz. Ara sıra karıştırarak soğumasını bekliyoruz.
  • Soğuyan muhallebiye bir poşet kremşanti, yarım su bardagı hindistan cevizini ekleyip çırpma teliyle iyice karıştırıyoruz.
  • Muhallebiyi iyice soğuması için buzdolabında 1 saat bekletiyoruz. 
  • Bir kaseye hindistan cevizi, bir kaseye yeşil fıstık koyuyoruz.
  • Küçük bir kaseye su koyuyoruz, buzdolabından muhallebiyi çıkarıp elimizi ıslatarak muhallebiden cevizden biraz büyük parçalar alıp yuvarlayarak minik toplar yapıyoruz..
  • Topları ister hindistan cevizine, ister yeşil fıstığa buluyoruz.
  • Daha sonra işaret parmağımızla ortasına bastırarak küçük çukur oluşturup servis tabağına diziyoruz.
  • Nutelladan bir çay kaşığı kadar alıp topların çukuruna dolduruyoruz. 
  • Hazır olan irmikli topları servis zamanına kadar  buzdolabına kaldırıyoruz.
  • Afiyet olsun !!

17 yorum:

  1. İçim açıldı sabah sabah :) Buzdolabındaki değerlendirince ben kendimi çok iyi hissediyorum, eminim sana da oluyordur :)
    Ellerine sağlık Samirecim..

    YanıtlaSil
  2. Sunum çok önemli diyorlar ya gerçektende öyle.İrmik tatlısını ben çok severim ,şahane olmuş. Okullar açılsın ilk misafire yapacağım bu tarifi :) Ellerine sağlık canım. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor değişik bir tarif denemek lazım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. olsada yesem dedim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ablacıgım kremşantiyi toz olarak mı koyacagız icine yoksa sütle köpürtülecek mi?

    YanıtlaSil
  6. Tarifiniz denedim, hafif guzel bir tatli oldu.. Herkese tavsiye ederim, pisman olmazsiniz ;-)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor yarın deneyeceğim, bu tarife göre yaklaşık kaç tane çıkar biliyor musunuz? az yapmışsın demesinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederim. Cok bereketli bir tarif bu. 20 den fazla cikiyor

      Sil
    2. Ben kivami tutturamadim cok civik oldu ayni olculerde yaptim ama dolapta da beklettim

      Sil
  8. Tarifi uyguladım ve çook beğenerek yedik. Teşekkürler;)

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM