14 Ocak 2014

Ebruli Kek




Ebru yapmak merak ettiğim, öğrenmek istediğim güzelliklerden..
Malzemesini bile getirttim Türkiye`den.. Gel gör ki ebru öğretecek öğretmeni bulamadım.. Tam buldum derken arkadaş uzak mesafeye taşındı..
İyi de Youtube denilen bir bilgiçten sorsana canım nasıl yapılıyor..Yok hayır anlamıyorum  İşi ehlinden öğrenmek ehil işidir mi dedi...birisi bana :))
Lakin daha ebru sanatına başlamadan kendimi ebru konusunda bir hayli geliştirdim sanki.. Nasıl mı ?:) Ebrulu kek yaparak.. Evet sardım bu ara Ebruli keke..Bunu başıma saran da bizim Ayşe Köroğlu..
Ayşe Giziroğlu da olabilir.. Eşime bir gün " Ayşelere gidiyorum" dedim.. " Onlar kim" dedi.. "Mustafa beyin eşi" diye açıklama yapınca eşim " hangi Mustafa bey Giziroğlu mu" demez mi..:))

" Eee Giziroğlu su yok ama kabul edersen Köroğlu su var.. " diyerek yanıt verince gün o gündür bizim evde Mustafa abiler Giziroğlu diye biliniyor:)
Şimdi o Ayşenin  yaptığı bir ebruli kek vardı ki bir iki dilim kesmedi beni.. En iyisi bunun tarifini alıp kendim yapayım tepsi tepsi.. O zaman doyarım..



Tarifi alıp yapmak ne kelime hemşire, ebru merakını  İnstagram alemine de bulaştırdık..
Bir iki yayınlayınca acaba bu şekil nasıl verilir diye soranlara bir de videolu yayın hazırlayıp sununca iyiden iyiye ebru kervanı büyüdü..  Resmen sanat konuşturanlar bile oldu Maşallah..
Aslında çok iyi olurdu videoyu buraya da ekleseydim ama çekim programı farklı olduğu için yüklenmiyor.. Yalnız resimlerle anlatmaya çalışcam inşallah..
Vel hasılı kelam ebruli kek tarifi bu :
 

Kakaolu Ebruli kek : ( En son videolu yapımını ekledim )


Not:

  • Bu tarif büyük yuvarlak bir borcam veya kare büyük borcam için.
  • Orta boy borcam için 1 su bardak ölçüsü yeterli..
  • Ayrıca kekin daha güzel kabarması için yumurtayı bir gün önceden olmadı 4-5 saat önceden buzdolabından çıkarmak lazım.
  • Kekin kıvamı azcık koyu olacak..

Malzemeler :

  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardagı şeker
  • 1,5 su bardagı süt
  • 1.5 su bardagı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2,5 su bardagı+ 2 yemek kaşığı un

Hazırlanması:

  • 3 yumurtayı  kek yapmadan bir gün önceden olmadı 4-5 saat önceden buzdolabından çıkarıyoruz.
  • 1,5 su bardagı şekeri 3 yumurtayla köpük oluncaya kadar iyice çırpıyoruz..
  • Sonra sütü, sıvı yağı, vanilyayı ekliyoruz, çırpıyoruz..
  • 2,5 su bardağı unu ve bir paket kabartma tozunu ekliyoruz, çok degil un sulu karışıma karışsın diye çırpıyoruz.
  • Daha sonra karışımı eşit şekilde ikiye bölüyoruz.
  • Bir karışıma 2 yemek kaşığı un ilave edip çırpıyoruz.
  • Diger karışıma 3 yemek kaşığı kakao ekleyip çırpıyoruz.
  • Büyük boy yuvarlak veya kare borcamı yağlıyoruz.
  • Kakaolu karışımdan bir yemek kaşığı alıp borcamın tam ortasına döküyoruz. Bir kaşık daha döküyoruz. Yani iki kaşık kakaolu karışım döküyoruz.
  • Karışımın biraz yayılmasını bekliyoruz.
  • Daha sonra beyaz karışımdan bir yemek kaşığı alıp kakaolu karışımın tam ortasına döküyoruz. Bir kaşık daha döküyoruz.


  • Böylece her iki karışımdan ikişer kaşık dökerek tüm karışımı bitiriyoruz. 
  • Borcamı hafif sallıyoruz sağa sola. Karışım köşelere de ulaşsın diye..
  • Sonra kürdanla kenarlardan başlayarak ortaya doğru çizgiler yapıyoruz.  




  • (Ayni çizgileri ortadan kenarlara doğru da yapabilirsiniz..)
  • Çizgileri bitirince önceden ısıtılmış 180 C fırında ( 350 F) yaklaşık 40 dakika  pişiriyoruz. 
  • 40 dakika sonra kürdanı kekin ortasına batırın eğer kürdanın üzerinde kek yapışmamışsa kek pişmiştir..


  • Fırından çıkarıp soğumasını bekleyin ve sonra afiyetle yiyin ... 
Afiyet olsun..

11 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. woooov çok güzel olmuş mantıkta harika gözüküyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bende yapmayı planlıyorum

    YanıtlaSil
  4. CANIM BENİM ELİNE SAĞLIK OĞLUM ÇOK SEVER ALDIM NEFİS:)))

    YanıtlaSil
  5. Tam hir sanat eseri olmus vallahi. Nefis gozukuyor. En sevdigim keklerden biri. Eline emegine saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  6. merhaba Samire.Bu akşam bir tarif ararken kendimi senin sitende buldum. iki saattir de geziyorum. Çok farklı bir dünyaya adım attım. Seninle tanışmak çok güzeldi; teşekkürler .O kadar ortak noktamız varmış ki. senden bir yaş büyüğüm, çocuklarımız aynı yaşlarda, aynı yılda blog açmışız ve ben seninle hiiiç karşılaşmamışım. Benim bloğum şu anda aktif değil. yenilemek için arkadaşlardan istek alsam da 'benden geçti' diyip vazgeçiyordum. Senin enerjin ve hayat dolu oluşun bana ilham verdi, çok teşekkürler. İnanır mısın bilmem ama bugün içimden "keşke Allah bana beni hayata bağlayacak bir arkadaş gönderse' diye düşünmüştüm. biraz önce instagram hesabından da takip etmeye başladım. Ve az önce Amerika yazılarını okuyunca orada olma arzusu o kadar içimi sardı ki anlatamam. umarım arkadaşlarından biri de ben olurum. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. çook severim ellerine sağlık.
    ebru benimde öğrenmek istediğim bir sanat ama kısmet olmadı bu güne dek:(

    YanıtlaSil
  8. merhaba
    blogunuz cok güzel olmuş sizi izliyorum.bende beklerim

    YanıtlaSil
  9. süt yerine yoğurt kullanırsak daha iyi sonuç veriyor denemenizi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  10. Salam Eleykum,Samire xanim.Bloqunuzu chox beyendim.Biz bu keki sadece zebra fomasinda edirdik.Bu daha gozldir..Azerbaycanca yaziram,dushunurem belke siz de menim kimi azerbaycan dili uchun darixmisiz.Menim de qaldigim chevrede hami turkdur,herden insan ehtiyac duyur azerbaycan turkcesinde danishmaga...Biz de cenubi Amerikadayiq...Chetinlikler olsa da gozeldir hicret...Allah amaninda.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM