23 Aralık 2013

Baklava ( hazır baklava yufkasından)




Güzel baklava yufkası açman lazım, o zaman iyi gelin olurdun eskiden . Eee zaman deyişti şimdi artık hazır yufka var.. Gelinler rahat, kaynanalar da memnundur her hal..
Hazır yufka denilen bir rahatlık var artık.. Bir baklava yapmak sadece 30 dakikanı alıyor..
Eskiden neydi o ya 50 tane küçük bezeyi tek tek küçük acıyordun sonra 25 tanesini de birlikte acıyordun filan.. yanı en az 1,5 saatin gidiyordu..
Amerika`ya gelince bir baktım maşallah her programda baklava " Anam dedim buradaki hanımlar nasıl hamarat böyle Samire. Senin işin yaş canım" dedim kendime. Sonra sordum soruşturdum işin aslını astarını.. Hazır yufka varmış, hamarat olmayı o sağlıyormuş:))
"Ayy gösterin o Heroyu baa" dedim.. Sağ olsunlar gösterdiler.. Gün o gündür artık baklava yapmak çocuk oyuncağı oldu..



Olduğunuz şehirdeki marketlerde  varsa böyle bir güzellik lütfen alıp yapın.. Hem lezzetli hem kolay.. Tabi el açmasının yerini vermiyor haliyle.. Hele de Güllüoglu baklavasının yerini hiç vermiyor..Ama bizim için tabi Güllüoglu bu.. Gurbet ellerde böyle kolaylık bulmuşuz.. Neredeyse her programımıza artık baklava yapar olduk.. Arayıp bir iki tepsi baklava yapabilir misin diyorlar..
Hehehe... telefon konuşmamızı dinleyenler  " Vayy bir iki tepsi haa, ayy bu hanım nasıl marifetli, nası birisi ki 2 tepsi baklava isteniyor o da hee yaparım diyor" diye kara kara düşünürler :))) Onlar karar kara düşüne dursunlar ben size o o Hero yufka ile yapılan baklavanın adım adım tarifini yazayım.


NOT:
  • Büyük boy kare tepsiye iki paket kullanıyorum.. Çünkü tek paket kuru oluyor.. Çok şerbet koyacak olursanız o zaman da sulu oluyor tadı güzel olmuyor.. 
  • Borcama yapacak olursanız o zaman borcamın ölçüşüne göre yufkaları kesin kenarından artan kısmı da aralarına koyabilirsiniz.
  • Amerika`da benim bulduğum iki çeşit baklava hamuru var. Birisi bir çok arap marketlerinde bulunan ölçüsü 12x17.. olan. Bu hamur büyük boy tepsinin tam ölçüsünde..İki paket yetiyor.  Borcam için kullanırken kesebilirsiniz.
  • Bir püf noktayı da belirteyim. Aşağıdaki resimdeki yufkaların 3 çeşidi var  #4, #7, #10  . Bunlar ne diye sorarsanız bunlar yufkanın kalınlıklarını belirtiyor. #4 olan (yani resimdeki) baklava için iyi. #7 ve #10 da börek için iyi oluyor. Yufkayı alırken bu özelligle dikkat ederek alın.



  • Ötekisi de Wallmart denilen büyük alışveriş marketinde bulunan 9x14 ölçüsünde olan hamurdur..
  • Bunu içerisinde iki paket var. Bu ölçü büyük tepsiye küçük geliyor, Mecburen iki paket kullanıyorum, ama borcam için bir bucuk paket. Yani paketin icinden çıkan sarılı rulodan 3 tanesi borcam için yeterli


  • Büyük tepsi için şerbet ölçüsü 4 su bardagı şekere 4 su bardağı su , borcam için şerbet olçüsü 2,5 şekere 2 bardagı  su yeterli..
  • Yağ ölcüsü: Büyük tepsi için 500 gr , borcam için 350 gr ..



Baklava ( hazır baklava yufkasından)

Malzemeler : ( Büyük tepsi için)

  • 2 kutu baklavalık hamur ( 12x17 ölçüsünde)
  • 500 gr yağ
  • 3 su bardağı biraz iri çekilmiş ceviz

Şerbet için; 
  • 4 su bardagı şeker
  • 4  su bardağı su
  • 1 paket vanilya
  • 2 kaşığı limon suyu 

Hazırlanması:
  • Cevizleri rondodan biraz iri olacak şekilde çekiyoruz.
  • Daha sonra bir tencerede 4 su bardagı şekeri, 4 su bardagı şekeri birlikte kaynatıyoruz. 
  • Kaynamaya başlayınca 2 yemek kaşığı limon suyu ekliyoruz 10 dakika kaynatıp ocaktan alıyoruz, bir kenarda soğumasını bekliyoruz.
  • Baklavayı yapmadan önce yufkaları 1 gun onceden buzdolabından çıkarıyoruz.
  • Yagı tencereye koyup eritiyoruz kısık ateşte.  Üzerine toplanan beyaz tortuyu dikkatlice alıyoruz. Yag iyice kaynayıp geri kalan toru dibine cökünceye kadar da beliyoruz yanmamasına dikkat ediyoruz. 
  • Baklavayı yapacağımız tepsiyi  yağlıyoruz 
  • 1. paketi acıyoruz yufkanin birini alıp tepsiye yerleştiriyoruz. Erittigimiz tereyagından fırcayla alıp yufkayı yaglıyoruz. Geri kalan yufkaları da tek tek bu şekilde yapıyoruz.  Hepsini birden koymuyoruz. 
  • 1. paket bitince çekilmiş cevizi döküp yayıyoruz..
  • 2. paketi de aynı şekilde tek tek yufkayı serip yaglıyoruz.


İşlem bitince istediğimiz büyüklükte kesiyoruz.


  • Önceden ısıtılmış 360 F (190 C) üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Baklava hazır olunca fırından çıkarıp 2-3 dakika bekliyoruz.
  • Sonra soğumuş şerbeti kaşıkla baklavanın her tarafına döküyoruz.
 
  • En az bir gece şerbetini iyice çekip daha lezzetli olması için bekliyoruz..
  • Afiyet olsun..



30 yorum:

  1. Bu hazır yufkayı icat edenden Allah razı olsun valla :) Tatlısı,tuzlusu, böreği, baklavası her derde deva..

    Ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canim cok buyuk kolaylik..
      Cok tesekkur ederim

      Sil
  2. Elinize saglik superrr olmus. Insallah een yakin zamanda deneyecegim💕💕

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık samirecim...evet anneannemde derdi samanlık saray oldu avratlık kolay oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim cok sag olasinşş Evet cook dogru soylemis nine :))

      Sil
  4. baklavalık yufkadan börekte deneyin harika oluyor aynı sistemde ....eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet borek de cok guzel oluyor canim Cok tesekkur ederim

      Sil
  5. Baklava hamuru büyük kolaylık,hem hayat kurtarıyor,hemde muhteşem bir lezzet oluyor..elerinize sağlık,nefis olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kolaylik.. Canim cok tesekkur ederim...

      Sil
  6. Ellerinize sağlık. Nefis gözüküyor. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  7. fazla yormamak lazım herşyin kolayı var artık bazen üzülüyorum ben eski insanlara çok yormuşlar kendilerini diye
    ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Aylincim bende diyorum ah eski insanlar nasil zahmetli yapmislar bu baklavalari..Cook sag olasin canim benim

      Sil
  8. kıyır kıyır ne güzel olmuştur o ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Harika olmus ellerinize saglik ablacigim, limon suyu eklemedigim zamanlarda sekerlenme oluyor limon tuzu veya suyu kullanirsam sekerlenmeyi onluyor canim cok istedi simdi en kisa zamanda deneyecegim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dogru bir iki damla lomon suyu iyi oluyor. Canim cok tesekkur ederim

      Sil
  10. Nefis olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. İmtihan gibi!
    Bugün Papatya Prenses baklava yedi,abim bu hafta 2 kere ve ben hep dinledim :-):-)
    Seninkiler de çok güzel görünüyor şu fotoğraflarda,çayım şimdi acılaştı bu görüntü sonrası..
    Ellerine sağlık olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Cayi daha da lezzetli olsun canim. Baklavayi bos ver

      Sil
  12. nice mutlu...tatlı yıllara...baklava da süper,ellerine sağılık...

    YanıtlaSil
  13. Elinize saglik cok guzel gorunuyor, ben de Amerika'da yasiyorum. Baklava tepsinizi nerden aldiginizi ogrenebilir miyim acaba?:)

    emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Cok tesekkur ederim. Tepsiyi Sam`s Club marketinden aldim iki buyuk tepsi..

      Sil
  14. Eskiden yeni geline yufka actirirlarmis. Cok şükür bizim gibi yufka açamayan gelinlerin günü geldi. Yasasin kolaylik,catlasin kaynanalar.

    YanıtlaSil
  15. burda da filo pastry var ama cok kuru yapiyorum, ramazanda birde sizin tarifiniz denerim.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM