13 Nisan 2013

13 nisan....Nergis Kokulu Esra Betül`üm..!!!


2002 nisanın 13`ü gece saat 3..
Ruhlar aleminden bir melek geldi kondu benim kucağıma..
Biraz kırmızı, bir esmersi bir bebek.. Ama kokusu mis mi desem, yasemin mi desem, yok yok o nergis kokuyordu..
Hem ağlıyorum, hem seviniyordum..
İkinci kez anne olmuştum  hem de kız evladının annesi.. Mutluluk tavan yapmış daha ne isterim..


3 gün hastanede analı kızlı kaldık hiç zorluk çıkarmadı bana meleğim..
Hastaneden çıkıp evdeki sürprize dogru koştuk :) 3 yaş iki aylık, kız kardeşini merakla bekleyen tatlı bir oğlum vardı evde. ... Tepkilerini, merakını, kıskançlığını, yüzünün değişik halini merak etmiyor değildim.. Eve gelecek olan " Yabancı Öcüyü" nasıl karşılayacaktı acaba...



Eve geldik.. Meraklı başında dikildi tabi.. Elbisesini elliyor, merakla bakıyor "gözlerini neden açmıyor, elleri neden küçük, benimle ne zaman oynayacak " bir sürü sorular, gel de cevap ver..
Akşam oldu, küçük melek başladı ağlamaya. iste o zaman koptu dananın kuyruğu.. Bizim oğlandan geldi bir sürü soru daha " Anne bu neden ağlıyor? Anne, bu neden susmuyor? Anne. ben uyuyamıyorum bu kızın sesinden" ve geçti çocuğun başına aynen böyle  " Kız bana bak ağlama, annemi üzme, benim kafamı şişirme, yoksa geri götürürüz seni aldığımız yere:)) ..
O günden sonra her ağladığında çok kızdı ve kardeşim yerine " Kız " demeye başladı.. :) Ağladığında bana haber verirken de " Anne kızın ağlıyor" dedi hep.. 
Tatlı oğlum bir türlü kabullenemedi pabucunun dama atılışını.. Her bulduğu yerde kızı cimcikledİ, ısırdı, bazen de abi gibi korudu, kolladı, oynattı, uyuttu..
Küçük melek epey çekti abisinin elinden.. Ama o da hiş ayrılmadı ki abisinin pesinden.. Oyuncaklarını dağıttı, oyununun bozdu, her halini taklit etti, ısırdı, vurdu .... Çoğu zaman kıyamadı sardı, öptü,kokladı o da abisini. Birisi çikolata verse onun yarısını yedi, yarısını abime saklayalım dedi. Ona bir şeyler alırken hep " Anne abim küser ona da bir şeyler alalım" dedi..  Yufka yüreklim..



O melek bir gün düştü, bir gün ateşlendi, bir gün ağladı, ama çoğu zaman güldü..
Uykusu geldi mi aldı benim başörtümü, sol elinin başparmağını emdi öyle uyudu..
Vazgeçmedi hiç bu huyundan o zamana kadar ki dişi apse yaptı, şişti çektirmek zorunda kaldık.. " "Annecim,  artık elini emme bak mikrop kapar dişin " dedim.. "Olur annecim"dedi bıraktı 6 yaşında parmak emmeği.
Bu halini çok seviyordum ama .. Hem işime yaramıyor değildi. Hazır emzik vardı dağ başında olsak bile.. Emzik kayboldu gece git bir yerlerden al derdi yoktu..
Kıyamam bir gün Türkiye dönüşü İran`da kaldığımız otelin banyosunun kapısına sıkıştı sol elinin başparmağı.. Yani emziği:))


Ememeyince geçeyi zor geçirdik.. Zorla da olsa alıştırdık sağ elinin başparmağını emmeye.. Sol eli iyileşinceye kadar..
Öyle tatlı emerdi ki parmagını :))  Bir elinde benim de yazmam olacaktı ama.. İlginç olan parmağını başörtü olmadan ememiyordu.. Uykusu gelince deli gibi evde döner " lay-layım nedeee" ( yani yazma.. isim takmıştı kendince yazmaya) diye arar dururdu.. Bulup verince nasıl mutlu olurdu..



Yemek sandalyesinde kendi başına uyuyup kalması, karıştırdığı dolabın içine girip saklanması, bizimle beraber namaz kılması, abisinin her halini taklit etmesi, nazlı bakışı, gülüşü, ağlaması bile çok tatlıydı ki bu tatlı meleğin..
Of of bir de çok süslüydü. Giyindiği her elbise uyumlu olacaktı.. Ayakkabısına, şapkasına, tokasına, çorabına kadar hepsi uyumlu... Şimdi de değişmedi ki.. Hatta abarttı bile .  Artık benim yüzüklere, elbiselere göz koymaya başladı.. 


İnatçıydı ama dediğim dedik ettiğim ettikti hep anası kılıklı :))
Bu inatçı huyu en çok Amerika`ya geldiğimiz zaman İngilizceyi sadece 6 ay ıçınde şakır şakır konuşacak kadar öğrendiği zaman çok işe yaramıştı  Sınıftaki arkadaşlarından geri kalmak istememışti. Gece gündüz o kadar çok çalıştı ki gurur duydum .. Tatlı melegim benim..
.


İste şimdi o melek karşımda bana varan boyuyla, süzülen bakışıyla, ergen tavrıyla, ama nergis kokusuyla duruyor.. ( yalnız fotodaki kadın ben değilim:))
Gurbet elde anne, kardeş yarısı, küçük sırdaş, sarılıp rahatladığım bir meleğim var benim..
Bu gün o meleğin bu fani dünyaya gelişinin 11senesi bitti 12 den gün aldık..


Küşük bir pasta o güzel yüzüne mutluluk kondurmuştu .

Benim badem gözlüm, nergis kokulum, nazlım, inatkarım, annem, kardeşim, mutluluğum, doğum günün hayırlı olsun.. Sağlıklı, mutlu, huzurlu nice senelere.. O gülen yüzün hiç solmasın, ağlamasın, hüzünlenmesin..
İyi ki Rabbim seni nasip etmiş bana, iyi ki senin annenim, iyi ki, iyi ki varsın..


17 yorum:

  1. canıımmm nede güzel anlatmışsın meleğin iyiki doğmuş çok çok mutlu bir ömür onun olsun.

    YanıtlaSil
  2. mutfaklarınız için ihtiyacınız olan araç gereç www.marketkurdu.com adresinde

    YanıtlaSil
  3. Nice güzel yaşlara,ne mutlu size :)
    banada beklerim takipleşmek dileklerimle sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Inanirmisin herbiri satiri okurken tuylerim diken diken oldu!.. Simsicak Anne sefkatiyle yazilmis bu satirlari bizlerede hissettirdin.. Herseyi ne kadar guzel anlatmissin sanki sizinle geldim o yillara... Nazli Nazli bakisli narin suzulusuyle tanidik biz nergiz kokulunu.. Rabbim bahtini da omrunu de hep acik eylesin insallah.. Milkaddes abla deyisini sevdigim Esram rabbim nice nice guzel yaslarini gostersin size de bize de ... Cok opuyorum sizi Mukaddes!

    YanıtlaSil
  5. tebrikler abla. biz o zamanlar size gelende esra mene hep dilini uzatirdi))))
    indi boyuyub masaAllah)) Allah saxlasin, kiz annesi olmak farkli bir duygu.

    YanıtlaSil
  6. Samire cim, sa

    nergis kokulu tatlı kızının yeni yaşını kutluyorum,sağlıklı ve beraberce nice güzel yıllar diliyorum. Maşaallah çok tatlı, oğlun da çok tatlı :)
    Samire cim, "hem de kız annesi" diye yazmışsın ya, orada hüzünlendim işte, kız annesi olamadığım için :( Acaba ilerde gelinlerim olduğu zaman bu kız hasretim biter mi? kızım gibi olurlar mı? İnşaallah...
    Sevgilerimle, Allah a emanet ol..

    YanıtlaSil
  7. gözlerim dolu dolu okudum satırlarını..
    aralarında 20 ay olan kuzucuklarımın bire bir benzeyen yılları geldi aklıma...
    onlar ağlardı ben de ağlardım çaresizce..:)
    ne hoşş anılar değil mi canısı...
    rabbim o melekleri o nergiz kokuluları o zeytin gözlüleri yaşamımızın baş tacı yapsın her daim...
    hayırlı ewlat hayırlı eş hayırlı ana baba olsunlar vakti geldiğinde....
    nice seneler kuzuma.:)
    sarıldımm kardeşimm...
    sıkıca hemdee....;;)

    YanıtlaSil
  8. iyiki dogmus iyiki sen annesi olmussun nice mutlu senelere cok duygulandim ALLAHIM AYIRMASIN RABBIM SIZI

    YanıtlaSil
  9. kızın çok güzel maşallah, Allah bahtınıda güzel eylesin...

    YanıtlaSil
  10. Ben şimdi niye alıyorum ya,fena oldum ben şimdi..:( Yaşlanıyorum galiba,herşeye ağlayan bir tip oldum.
    Rabbim acılarını göstermesin,onlara uzun ömürler versin.
    Canım maşAllah öylede güzelki,Allah nazarlardan korusun.
    Yüzü gibi kaderide güzel olsun inşAllah:)

    YanıtlaSil
  11. Rabbim,sağlık,huzur,mutluluk,başarı,inanç ve dünyanın tüm güzellikleriyle yaşanacak bir ömür nasip etsin inşAllah Meleğe :)
    Hayırlı Cumalar,mutlu haftasonları diliyorum canım..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  12. Nice nice mutlu yıllar diliyorum nergis kokulu inatkarına canım :))Allah şansını da bahtını da açık etsin inşallah..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. selamlar tesadüf eseri buldum blogunuzu gayette beğendim....bende yeni bir blog açtım tavsiyelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum..
    www.hamarathatunum.com

    YanıtlaSil
  14. burdan tekrar nice seneler diliyorum....

    YanıtlaSil
  15. burdan tekrar nice seneler diliyorum....

    YanıtlaSil
  16. burdan tekrar nice seneler diliyorum....

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM