12 Ocak 2013

Amerika Masalı-3.. Grand Canyon !

Neredeyse yaz yeniden gelecek benim Amerika Masalım gerçekten masal olup senesini dolduracak..
Yol yakınken kış çıkmadan, kar kapıdan erimeden, yaz gelip yeni gezme yerleri bakmadan bitsin inşallah 2012 Amerika gezimin her karesi...

Albakorki` den yani Albaquerque`den çıktık Arizonaya `doğru...

Gözünün alabildiğince uzun kimsesiz, sıcak, çöl,  ismi Arizona..
Neredeyse 6 saat yol gittik sonunda vardık o muhteşem görüntüsüyle dünya alemi ve beni büyüleyen Grand Canyon`a..
Yukarıdaki resimde de gözüktüğü gibi Arizona Grand Canyon eyaleti olarakta biliniyor..

Kelimenin tükendiği yerdir Grand Canyon. Rabbim çok büyüksün ...

Oraya vardığımızda neredeyse saat öğlen 2 ye geliyordu, sıcaktı. Gölge bulup otursan iyiydi yoksa gezmek o kadar akıl işi değildi ama bizim gezip görmemiz lazımdı.. Resimde gözüken manzara uzanıp gidiyordu.

Bunun her yerini gezmek için en az 3 gün harcamak gerekiyordu, bizimse sadece bir günlük planımız vardı burayla ilgili. Neden öyle oldu onu da bilmiyorum.
Aslında fikrimiz bir iki saat durup gitmekti lakin manzara bizi aldı gitti. Gün batımına doğru oluşan manzarayı kaçırmak istemedik ve beklemeye karar verdik.
İyi ki beklemişiz dedim o inanılmaz ve benim kameranın çekiminin aciz kaldığı manzarayı görmek için.. Keşke size gözümün kamerasını yansıta bilsem.. Nefes kesilir inanın..

Gün batımına kadar bekleme zamanı ne yaptık küçük, tehlikeli patika yolla tur atmaya başladık.
Gün batımını görmek için dağın belli yerleri var ve o yerlere otobüs götürüyor insanları. Biz giderken korkulu patika yolu seçtik, dönerken tabi olarak karanlık olduğu için otobüs durağında otobüs bekledik.

Resimler sanırım bende daha fazla şey anlatacak size yalnız oranın kısa tarihini sağ olsun Wikipedi`dan aldım onu copy  past ediyorum, geri kalan kısmı resimler üzerinden açıklık getirerek yazacağım.

Vikipedia`dan alıntıdır.. Teşekkürler..

Büyük Kanyon Ulusal Parkı (İngilizce: Grand Canyon National Park) Amerika Birleşik Devletleri'nin Arizona eyaleti sınırlarında bulunan en eski ulusal parktır.
Büyük Kanyon, birçok renge sahip; Kolorado Nehri çevresinde bulunan bir kanyondur. Büyük Kanyon Ulusal Parkı içinde bulunur ve bu ABD'deki ilk ulusal parklardan biridir. Theodore Roosevelt Büyük Kanyon'un büyük bir hayranıydı ve birçok kez avlanmak ve seyir için burayı ziyaret etmişti.
Kanyon, Kolorado Irmağı'nın kanalı milyonlarca yılda yarmasıyla oluşmuştur. 466 kilometre uzunluğunda ve 400 metre ila 2.4 kilometre genişliği arasında değişmektedir. Derinlik olarak da 1600 metreye kadar ulaşır. Bu kesiklerde Dünya'nın 2 milyar yıllık tarihi bulunmaktadır.

Evet derenin enn dip noktasını görmek mümkün değildi. Biraz eğilecek olsan Allah korusun tepetakla derenin dibini boylarsın.
Tabi oraya kadar sag salim varırsan zaten bizatihi görürsün enn dibini :))
Kolorado nehrini görmek için dar yol var oradan iniliyor ve bu orada otelde günlerce kalan ve bunu kendine iş ve eğlence olarak seçenlerin işiydi.
Bize bakmak, resim çekmek düşüyordu ki bunu da yaptık zaten. Aynen bu resimde gözüktüğü gibi oturdum uzun uzun baktım bu güzelliye..

Her yer çok sıcak olduğu için bu tur yangın manzarası kaçınılmazdı. Uzun süre de söndürülmedi sanırım. Bu manzara gün batımına kadar vardı çünkü.. :((

Resimde gözüken kişi kim diye sorsanız bilmiyorum. Ya canından bıkmış, ya sanatını çok seven biri, ya da oradaki tüm kameraları üzerine çekmek isteyen meraklı.. :))
 ,Yok yok bu benim gibi fotoğraf çekmeyi seven birisi ama tabi bendende cesaretli. O kadar uç noktaya gidip foto çekmek herkesin cesaret edebileceği iş degildi..
 Çocuklarımı çok seviyorum.. Küçük dar yoldan giderken ufak bir düşme sakası yaptığımda kızımın bana
 " Anne" diye sarılmasını unutamam.. Canım benim.. O yuzden bu kadar tehlikeye kalkışamam :( .

En dip noktayı ancak bu kadar çekebildim..

İste beklediğimiz an gelmişti.. Gün batımı izlendikçe farkı şekil alan bu manzara hem bakılmaya, hem fotograf çekilmeye, hemde o kadar beklemeye deydi...

Gün batımı o kadar az sürdü ki bu anı daha çok kendi resimlerimizi çekmeye harcadık. O yüzden bir resim daha ogluşumun gün batımındaki harika resimlerinden biri olsun..

Grand Canyon`un yakınında kalınabilecek küçük evler bunlardı İçinde yataktan başka bir şey yok. Tuvalet ihtiyatçı için tabi yakınlıktaki halka acık WC yerlerine giderebilirsin.
Gecesi 80-100 dolar olan bu baraka evlerde kalacak yer bulamadık. Hepsi doluydu neredeyse..
Daha doğrusu denemedik şansımızı..

Iyi ki denemedik çünkü saat daha 8 filandı hava karardı, oradan ayrılmak için arabanın yanına geldik.. Allahım ne görsek iki tane geyik, yok bunlar geyik degildi çok garip hayvanlardı...
Arabaların arasında rahatça geziyorlar, korkmuyorlar...
Bunları gece veya sabaha karşı karşımda görseydim atacağım çığlıktan Grand Canyon`un kayaları kapabilirdi.. Colorado nehri kuruyabilirdi (çok mu attım ki) ..
Çok korkunçtu görüntüleri, ama  korkum fotolarını çekmeme engel olmadı.. ..

En korkunç olanın şimdi anlatacağım.. Üsteki fotoyu arabadan doğru çekmiştim. Sonra biraz bizden uzaklaştılar. Bizde yola koyulduk gitmek için. Tam yola çıktık baktım bunlarda yolda ve çok yakın. Eşime biraz öne gitmesini söyledim.. Arabadan inip daha net foto çekmek istedim.
Biraz önde yolun ortasında arabayı çalışır halde durdurdu eşim. Arabadan indim başladım fotoğraf çekmeye.. Tabi hayvanın bana poz verecek hali yok. Bize doğru gelmeye başladı.. Bunu gören çocuklar çığlık atmaya başladılar arabadan doğru " Anneeee hadi gel bak seni ezebilir" .. Bende tehlikeye atılmış gazeteci gibi " Bir şey olmaz siz kapıyı açık tutun, çok yaklaşırsa hemen gelirim arabaya" diyorum..

Yok, hayvan iyice yaklaştı,baktım iş yaş hızlıca arabaya doğru ilerledim.. Aaa ne olsa iyi eşim bastı gaza gidiyor.. Ben dışarıdan " nereye yaa durr " diye bağırıyorum, çocuklar arabanın içinde" baba annem kaldı durr" bağırıyorlar.. Bir taraftanda arkaya bakıyorum bir foto çekebilirmiyim diye.. :))
Beni biraz koşturduktan sonra neyse ki durdu.. Kendimi arabanın içine atar atmaz " Yaaa ne yapıyordun sen iyi misin yaa.. Hayvan öldürebilirdi beni" diye soluksuz saymaya başladım..
Eeee, adamın cevabı ne olsa seversiniz " Aaa ne yapayım canım hayvan arabaya doğru geliyordu arabaya zarar verirdi diye korktum, uzaklaştım" deyerek güldü.... Evet aynen böyle dedi.:(((  Allah islah etsin...
Söver misin, döver misin böylesini  bilmiyorum ama her ikisi de geçti aklımdan? uymadım şeytana daha önceden de uymadığım gibi..
 Hayat iste insan her yoldaki arkadaşını iyi seçmeli.. Artık sormadım gerçekten hayvan bana zarar verecek olsaydı ne yapardın diye.. Bir şey yapmazdım demezdi her halde.. :))
İşte o foto bu foto.. Unutur muyum bunu kolay kolay..

Ceylanı geride bıraktık 1 saat sonra Grand Canyona yakın bir otelde durduk.. Çok geç olmuştu, yorgunduk Los Angeles`e kadar araba sürmek hiç akıl işi degildi..
İşte buda yolcunun oteli, keyif yapan çocuklar, foto peşinde olan anne, eşyaları arabadan indiren baba.. :))

Arkası en kısa zamanda :))