21 Şubat 2011

ÖZBEK PİLAVI




Ben bu tarifi yemeyin asıl uzmanı olan özbeklerden öğrenmedim, yolu Orta Asya`dan geçenlerdir öğrendim..
Ben de Orta Asyalıyım ama, ne yalan  söyleyeyim bilmiyordum.  Bende Yolu  Orta Asya`dan geçen, gurbeti soluklayan gönül fedaileri türklerden  öğrendim. Her ne kadar Özbekler kadar yapmasalardı ( ben özbek birinin yaptığını yemedim, öyle söylediler. ) en azından denemedik, yapmadık dememişler, öğrenmiş  ve yapmışlar. Bende öğrendiğim kadarıyla yaptım. Bilmiyorum belki de aynısı ya benzeri, ya da çok uzak kaldı ama, beğenildi..
Hayırlısı, bir gün özbek bir arkadaşım olursa ilk işim bu pilavın tarifini ve yapılışını, onların usuluna göre püf noktalarını  en detaylı şekilde öğrenmek olacak.

Malzemeler:

  • 1 kg kuzu kuşbaşı ( ve ya dana kuşbaşı)
  • 1 kg pilavlık pirinç
  • 500 gr havuç
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 adet büyük baş soğan
  • 2 diş sarımsak
  • tuz. karabiber, kimyon
  • sıcak su

Hazırlanması:


Sıvı yağı tencereye ekliyoruz. Yağı iyice ısıtıyoruz.
Bir adet soğanı yarım  halka şeklinde doğruyoruz. Yağın içine ilave ediyoruz 2-3 dakika pişiriyoruz. Soğanlara kuşbaşı doğradığımız etleri ekliyoruz. 2 dakika, etlerin rengi dönüşünceye kadar karıştırıyoruz. Sonra kısık ateşte yaklaşık 30 dakika kendi suyunda etleri  pişiriyoruz.
Havuçların  kabuklarını soyuyoruz. İster halka halka, ister 1 santim kalınlıkta şeritler halinde doğruyoruz, isterseniz de salata yapmak için rendelediğimiz şekilde rendeliyoruz.. Kaynayan ete ilave ediyoruz. Uzerine 1litre sıcak su ve sarımsakları da ekleyip, kaynamaya başlayan bu karışımı yaklaşık 40 dakika kısık ateşte pişiriyoruz



Bu 40 dakikada bizde pirinçleri suda bekletiyoruz. Sonra pirinçleri yıkıyoruz ve kaynayan et ve havuçlara ekleyip karıştırıyoruz. Pilavın üzerini kaplayacak şekilde bir az daha sıcak su ilave ediyoruz.. Tuz, karabiber, kimyon ilave edip, orta ateşte suyunu çekinceye kadar pişirin. Pilav suyunu çekince, pirincin pişip pişmemesini kontrol edin. Pişmediğini düşünürseniz hafif su ekleyerek çok kısık ateşte bir az daha bekleyin. Hazır olduktan sonra 15 dakika daha kendi buharında demlenmesi için bekleyin.
Servis yapmadan önce pirinçleri ezmeden, pilavın tüm malzemesinin bir birine karışması için hafif  karıştırın, sonra servis yapın.

Afiyet olsun !

6 yorum:

  1. özbek pilavınız çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  2. bunu mutlaka deneyeceğim inş Harika görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ET VARSA TAMAMDIR.:)
    ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  4. SALAM CANİM NECESİNİZ --BİZİM BURDA ÖZBEK QONŞULARİMİZ VAR MENE VERMİŞDİ PULOV.AMMA MEN OQEDERDE XOŞLAMADİM----NE BİLİM AMMA GÖRNÜŞÜ GÖZEL .ELLERİNE SAĞLİK ====SAĞOL ÇOX ÖPDÜM GÖZEL GÜNLER==== REYHAN .......

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Bugun, Ozbek pilavini denedim. Cok lezzetli oldu. Tarif icin tesekkur ederim. :)

    YanıtlaSil
  6. Hayret tarifi ne de çok türkmen pilavına benziyor.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM