14 Ocak 2011

MUZLU PASTA



8 yıl önce bu tarifi Kanal D`deki yemek programından almıştım. Tarif elmalı cevizli kekti.  Zaten tarifleri hemen denemek  en güzel alışkanlığım. Yaptım çok beğendim, gelen her misafire de beğendirince aklımın tarif defterine ismini birinci olarak yazdırmayı başardı bu kek. Ama tarif defterde yazıldığı gibi kalmadı. Kek o gün bu gündür yerini bazen  yaş pastaya, sade keke, meyveli pastaya, cevizli, bademli keke verdi.
Koltuk sevdası çok kuvvetlidir. Kolay kolay paylaşılmaz. Bu kek pek uslu.  Defterde yeri birinci olsa da sahibi gibi paylaşmayı, yerini her kese vermeyi sevdiği için,  gerçek sabır kahramanı olduğu için sesini çıkarmıyor. Bir gün mutlaka olacak diyor.
 Canım kekim seni çok seviyorum.  Biliyorum seni çok ihmal ettim. Artık kahramanlığını, nelere kadir olduğunu basına ve medyaya açıklama zamanı geldi sanırım. Senin o müthiş tarifini yazıyorum. Bak beklediğin gün geldi işte . Bir gün mutlaka olacak demiştin ya oldu  içte. Sabırla beklediğin için ödülünü  sen sahibinden önce aldın.

Uzun tarihçenin ardından size benim beynimin tarif defterindeki  birinci, en kolay ve çok avantajlı tarifi size de yazmak istedim. Kolay ve pandispanyadan farklı olarak  fırının kapağını açsanızda kabarması inmeyen harika bir tarif. Bu yüzden ben bu tarifi sık sık yapıyorum  size de deneyin pişman olmazsınız  diyorum. Yalınız şunu söyleyeyim. Bu tarifi kek olarak kullanırken yarım limonun suyunu ve 1,5 yemek kaşığı eksik un kullanmak gerek. İnşallah kek olarak yaparken tarifi tekrar yazarım. Kek listesinden bulursunuz.

Malzemeler:

3 yumurta
6 yemek kaşığı  şeker
150 gr margarin ve ya tereyağı
3 yemek kaşığı süt
1,5 yemek kaşığı limon suyu
7,5 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması için:
1. İster  

1 kutu krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

2.İster
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un
50 gr tereyağı
1,5 yemek kaşığı mısır nişastası



Hazırlanması:

Oda sıcaklığında yumuşamış olan margarin ve  ya tereyağını şekerle birlikte  mikser yardımıyla iyice  çırpıyoruz. Sonra yumurtaları teker teker kırıyoruz ve yeniden çırpıyoruz. Süt, limon suyu, vanilyayı ekliyoruz. Karıştırıyoruz ve karışıma unu ve kabartma tozunu da ekleyerek yeniden bir daha çırpıyoruz. Margarin ve ya tereyağıyla yağlanmış kek kabına karışımı döküyoruz. Karışım koyu krema kıvamında olduğu için kalıbın her tarafına eşit şekilde yaymak lazım. Kaşık yardımıyla karışımı  eşit yayıyoruz.

Fırına koyuyoruz ve 350 F ( 250 derecede) hafif kızarana kadar-kibrit çubuğuyla kontrol edin  kek hamur gibi değilse pişmiş demektir . Fırından çıkarabilirsiniz. Çıkardıktan sonra kendi kabında soğumasını bekleyin. Soğuyan keki kalıptan çıkarın 2 hisseye ayırın. Kekin ortasında yüksek olan yerleri hafif ovalayarak çıkarın ve kekin yanlarından  sert kısımları  da bıçakla kesin. Bu ovalayarak aldığımız ve kenarlarından çıkardığımız kısımları elimizle ufalıyoruz. Bunu kekin üst ve yan kısımlarını süslemek için kullanacağız.



Arasına yukarıda yazdığım gibi ister krem şanti karışımı isterseniz krema hazırlayıp sürün.

1 paket Krem santiyi bir su bardağı soğuk sütü mikserle iyice çırpın. Mikserin teline yapışacak ve zorla dökülecek kıvamda olunca hazır demektir.
2. Tüm muhallebi malzemesini karıştırın ocakta sürekli karıştırarak pişirin. Muhallebi göz göz olup kaynamaya başlayınca tereyağını ilave edin, biraz daha karıştırın. Ocaktan alın ve mikserle yaklaşık 5 dakika çırpın.

Soğumasını bekleyin. Soğuduktan sonra kekin arasına  sürmeden önce bir daha mikserle çırpın muhallebiyi. Sonra kekin alt kısmına sürün, muzları dizin ve kekin  öbür tarafını da, üzerine krema sürülen alt kısmın üzerine yerleştirin .Kalan kremayı da  kekin üst kısmına ve yanlarına sürün. Kekin ortasından, yanlarından çıkararak ufaladığımız toz halindeki karışımdan bir kısmını üzerine, geri kalan kısmını da elimizle yanlarına yapıştırmaya çalışalım. Yalnız ben  bu işlemi üzerini krem şantiyle süsledikten sonra yaptım. Toz karışımını boş kalan yerlere ekledim. Yan kısmına da geri kalan tozları yapıştırdım.
Buzdolabında 1 saat bekletin sonra dilimleyerek servis yapın.


Afiyet olsun !

7 yorum:

  1. tariföğretmeden önce en kendi dilini öğren.
    noktalama işaretlerini yanlış kullanıyorsun
    en iyisi hiç kullanma bari fark edilmesin.
    (beyendendim değil beğendim)diye yazılır...
    bilmiyorsan öğreneceksin,yoksa yazmayacaksın...
    hülya çavdar

    YanıtlaSil
  2. Hülya hanım teşekkür ederim nazik uyarınız için. Saytın başlığında yazdığım gibi bu dili birlikde öğrenelim diyorum tarif öğretmiyorum. Sizin gibi dilini seven duyarlı insanlar sayesinde de inşallah hatalarımı en kısa zamanda telafi etmeye çalışacağım.
    Aslında benim dilim türk dili değil. Ben azerbaycanlıyım ve dilimde azeri türkcesi. Yani yazılışıyla , okunuşuyla, hatda telaffuzu bile türkceden çok farklı olan bir dile sahibim. Türkceyi çok sevdiğim için öğrenmeye çalıştım. Demek ancak bu kadar yapabiliyorum.
    Daha dikkatli olmaya çalışırım bundan sonra.
    Birlikde öğrenelim demiştim. İsterseniz sizin yazdıklarınızada bir göz atalım.
    1. Yazı başlarken büyük harifle yazılır.
    2. Noktadan sonra yine büyük harif kullanılır.
    3. Sizde benim gibi yapın. Ufak tefek hatalarla da olsa kendinize site açacak kadar azeri türkcesini öğrenmeye çalışın.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. guzel ve seviyeli bir cevap olmus. tebrikler. aysek

    YanıtlaSil
  4. Kek harika görünüyor ellerine sağlık.İnsanlar birbirine sizin gibi hoşgörüyle yaklaşsa ne güzel olur,sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. muzlu pastanız harika gözüküyor ellerinize sağlık böle kendini bilmez insanlarada hiç cevap vermeyin bence çünkü bazen susmakta erdemliktir banada beklerim arkadaşım SELAMETLE...

    YanıtlaSil
  6. Evet canım haklısın yıkıcı değil yapıcı olalım diyorum ben. Lütfen olumlu yorumlar yazalım teşvik edelim. Bu güzel paylaşımlarda bulunan arkadaşlarımız ne kadar vakit ve emek harcıyor biliyormusunuz? Çoğu tarif alan kişi bir yorumunu bile esirgiyor.. Lütfen emeğe saygı..

    Bu arada pasta çok güzel canım ellerine sağlık.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Her kese teşekkür ederim. Bu güzel sözleriniz için. Aslında maksadım cevap vermemekti. Ama benim vazgecemediyim huyum; acaba ne düşünür.
    Bugün beni tanımadan yazılan bu mesaj yarın başkalarınada uygulanır. Bu yüzden cevap verdim. Hayırlısı olsun. İyiki sizin gibi gönül dostları var. Allah razı olsun.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM