24 Temmuz 2010

YAYLA ÇORBASI

İsim tanıdık gelebilir. Hatta hamarat ev hanımları bu tarifi görmekten de yapmaktanda bıkmış ola bilir. Tarifi yayınlamadan öncede düşündüm acaba diye. Sonunda Jibek arkadaşın  bana söylediği söz geldi aklıma " Kolay yemekleri bile koya bilirsin sitene demişdi. Cünkü buraya sadece ev hanımları değil, yeni evli, öyrenci, bekar her kes bakıyor ve zor olan yemekleri yapmak istemeyen çok kişi ola  bilir". Dogru ben bile  evlendiyim zaman ( o zaman internet yoktu tabi) yayla çorbasını kitaptan öğrenerek  yapmıştım. Kitapdan da sadece kolay yapılan bilen  yemekleri aramışdım.   Artık teknoloji zamanı ve yemek kitaplarının yerini  yemek blogları aldığına göre ve arayanların da kolay yemek araya bileceyini duşünecek olursak, benim yayla çorbası yayınlanmayı çoktan  hakk etdi sanırım.

 UYARI;  Ev hanımları tarifim sizin için deyil. Bu tarif yeni evliler, öyrenciler ve bekarlar içindir.

Malzemeler:
1 çay bardağı dolmalık kırık pirinc
2 litre soğuk su
1,5 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı un
tuz ,
1 yemek kaşığı kuru nane
2 yemek kaşığı sıvı yağ


Hazırlanması:
Pirincleri yıkayıp su ekleyerek pirincler dagılmayacak hale gelinceye kadar kaynatıyoruz. Daha sonra resimde gördüyünüz gibi yoğurt un ve yumurtayı iyice çırpıyoruz.





Kaynayan pirincin suyundan azacık bu karışıma ilave ediyoruz. Yoğurtlu karışımı sıcak suya karıştırdığımız zaman yoğurdun kesilmemesi için bunu yapmamız lazım . Daha sonra hazırladığımız bu karışımı kaynayan pirincli suya azar azar  ilave ediyoruz ve ilave ederken surekli karıştırmayı da unutmuyoruz.


 Karıştırmazsak yoğurt kesile bilir ( yoğurt kesilmesi demek yoğurdun çürümesi demektir) yumurta akı suda pişerek beyaz topak oluştura bilir ve ayni şekilde un da suda topaklaşa bilir. Bunun için de karışımı ilave etdikten sonra en az 5 dakika  hızlı bir şekilde surekli karıştırmamız lazım. Daha sonra kısık ateşte 10 dakika daha kaynatıyoruz. Bu arada tuzunu ilave ediyoruz. Tuz miktarını siz kendiniz ayarlayın.

 Başka bir kapta 2 yemek kaşığı sıvı yağda  1 yemek kaşığı nane kurusunu azacık ceviriyoruz. Bunuda corbaya ekliyoruz.

Artık çorba servize hazırdır . Afiyet olsun .

3 yorum:

  1. Canım arkadaşım pazar kahvesi elimde dostlarımla hasbihal edeyim diye dolaşmaya çıkmıştım negüzel süpriz oldu canım,özlettin kendini hoşgeldin:)

    sana kolay gibi gelsede bu çorbanın kıvamını tutturmak önemlidir,terbiyesi iyi çırpılmalı ki yoğurt çorbanın içinde pütür pütür dolaşmamalı, yumurta koymayıncada tadı yavan oluyor.

    Ne güzeldi detaylı resimleyip anlatmışsın Samirem eline sağlık, güzel çocuklarınada şifalar olsun.

    Keyifli pazarlar canım. Allah a emanet ol.

    YanıtlaSil
  2. Canim tesekkur ederim guzel youmun icin. Dogru kolay geliyor bazen ama ben bunun kivamini 10 senede ancak tutdura bildim. Tesekkkurler canim.

    YanıtlaSil
  3. Yine yardımıma yetiştin teşekkürler ablam ^_^

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM