12 Eylül 2013

Mutfak Dili`nin Evde Sinema Keyfi 6-Kelebeğin Rüyası



"Allah büyüktür"
"Belki bir kelebek o kadar memnun ki  rüyasından, Uyanmak istemiyor uykusundan""
"Şiir yazmak için 3 şeye ihtiyacınız var : birincisi bir fikir , ikincisi daktilo, üçüncüsü kağıt ondan ikisi sizde hiç olmuyor.."
"Acı bahanesidir şiirin.."
"Aşk en güzel bahanesidir şiirin"
"Şiir bahanesidir hayatın.." 
Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim , aynalardan önce"
"Bence bir hocaya bilmediği bir soruyu sormak kabalıktır.". 

 Günün birinde bir ermiş, rüyasında kelebek olduğunu görmüş. 
Uyandığında kafası karışmış.
 Kendi kendine şöyle demiş : Ben mi rüyamda kelebek olduğumu gördüm yoksa kelebek mi rüyasında ben olduğunu gördü ?"


Ve tabi ki filmin özü olan söz
"Kız şiirden anlıyorsa beni seçer
Anlamıyorsa zaten senin olsun" 
diye geçen unutulmaz sözler vardı dün gece izlediğim 
" Kelebeğin Rüyası" 
filminde.
  Çook güzel filmdi.. Güzel çok basit olur muhteşemdi..
"Ask tesadüfleri sever "den ve" Uzun Hikaye" den sonra izlediğim harika bir türk filmiydi..

 
Son zamanlarda içerikleri düzgün olmayan, konusu saçma, kullanılan kelimler ahlak dışı olan filimlerden sonra böylesine güzel konusu, ahlaki yanı çok güzel olan bir filmi izlemek harikaydı.. 

Şükür edilmeli dedim nefes aldığımız her an için, sağlıklı olduğumuz için.. Yarına dair gereksiz endişelerimiz olduğu için üzülmeliyiz aslında..

Ne olursa olsun hayat devam ediyor diyerek şiir yazan iki sair..
Şiir`e bu kadar aşık olmak ve yazmak için bahane aramak : sevdim bunu ben..
 Yazmak için bahane..

 

Çekimler inanılmaz güzel her karede ayrı bir dil konuşmuş sanki..
Yılmaz Erdoğan filmlerini çok severim. Vizontele 1-2, Organize işler esprileri, konuları  harika filimler.. Filimler yeteri kadar konuşuyor zaten..
Üzerinde 7 yıl çalıştığı bu filim de konuşmuş .
.Filmin konusu 1940'lı yıllarında Zonguldak`da yaşamış ve verem hastalığından hayatlarını kaybetmiş iki şairin  aşklarından , zorlu hayatlarından bahsediyor..Şairlerin isimleri Rüştü Onur ve  Muzaffer Tayyip Uslu `dur..



Filimdeki bir sahne hariç tüm sahneler çok güzel hazırlanmış..
Sonbahar rüzgarı, Rüştünün öldükten sonra gömülme anı o anda batan Güneş, caddeler ve caddelerdeki insanların hali ve işin enteresan yani o kadar güzel bir ortamı nasıl yapmışlar, o kadar insana o kadar eski model elbiseyi nasıl bulmuşlar çok başarılı gerçekten..
Ve okuduğum kadarıyla filimde 1800-2000 e yakin kostüm kullanılmış ve tüm aksesuarlar 8 bine yakınmış . Kostümler ve hatta işçilerin şapkaları bile özel dikilmiş..!0 bin metre kumaş kullanılmış ve 18 ayrı atölye ile çalışılmış.. Ve sonuç harika olmuş ..
Zenginin parası züğürdün enesi diye bilirsiniz ama benim için gerçekten çok ince detaydı..
Şimdiki zamandan aniden fırlayıp 1941 -46 senesine gitmiş gibi hissetmek sizde de olacaktır filimi izlerken..

Hiç bir detay atlatılmamış.. Oyuncular güzel seçilmiş.. Belçim Bilgini zaten "Aşk Tesadüfleri Sever" filminden den çok sevmiştim.. Bu  filimde de çok başarılı.. Yılmaz Erdoğan kendi hanımını baş rolde oynattı diye çok eleştiri almış olsa da kadın çok başarılı canım
Yiğidi öldür hakkını yeme misalı..
  

 Asıl olan oyunculardan Kıvanç Tatlıtuğ. Kızların hayranı bu sanatçıyı hiç mi hiç sevmiyorum.. Kendini beğenmiş bir tipi var adamın.. Yakışıklı diye, hayranı çok diye bu kadar da kendini beğenmek çok itici duruyor gerçekten..
Yalnız bu filimde o gariban hali, kambur durusu, sürekli sacını yana taraması, tırnaklarını yemesi, üzerine büyükçe kostümü o kadar çok yakışmış ki evet işte bu hali daha iyi dedim.. :))
Çok güzel oynamış ve asıl şimdi taktir ettim.. Kendini beğenmiş bir tipin sıradan, halktan bir şairi bu kadar güzel oynaması taktir edilir ne diyeyim beğendim..


Bunca övgüden sonra filmdeki göze çarpan büyük bir hatayı yazmak istemezdim ama yazmasam olmazdı..
Evet maalesef ki bir filim eleştirmeni olmadığım halde bile gözümden kaçmadı bu görüntü..
Kar sahnesi hiç olmamış bu filimde, hem de hiçç.. Kar üzerinde yansıyan Güneşin bir yaz güneşi olduğu o kadar bariz ki.
Karlı köyde büyüdüğüm için iyi bilirim güneş farklı olur kışın, karın rengini farkı gösterir güneş.. Üşürsün,burnun kızarır, üzerinde ince elbise bile olsa soğuk farklı yansır o elbisene.. Filimde Mediha`nın üzerinde ince etek var ama bacakları hiç üşümemiş gibi gözüküyor..  Oyuncuların üşümedikleri ve yüzlerindeki ifade soğuk olmadığını çok belli ediyor..  Karın gerçek olmadığını anlamamak için hiç de bir eleştirmen olmaya gerek yoktu ne yazık ki..
Gözümden kaçmayan en büyük ayrıntıydı..
Geri kalan her şey dediğim gibi  süperdi.. Hala izlemediyseniz izleyin bu dram konulu filmi..

Böyle güzel filmlerin devamı gelir umuduyla..

İyi seyirler..
Fotoğraflar hepsi internetten alıntıdır.. Teşekkür ederim yükleyen herkese.. Ayrı ayrı yazamadım hangi sitelerden aldığımı..

3 yorum:

  1. Ablacim yorum harika bugun aksam cocuklar uyusun ben de izlycm insallah..bu arada dvd yi nasil temin ettiniz yurtdisinda yada hangi siteden seyretme imkanimiz olablr tekrar tesekkurler..

    YanıtlaSil
  2. Hemen ilk fırsatta izliycem inlallah canım

    YanıtlaSil
  3. bende ızlmemıs olmakla bırlıkte merak edıyorumm..

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM