1 Mayıs 2013

Yeşil Mercimek Salatası



277. yayın.. Aslında çok çok az bir blog yazarı için..
Ama vakit yok.. Niye bu kadar şikayetçiğim bilmiyorum vakitten.
Benim ergenlik dönemimdeki gibi olsa şöyle uzuun uzun olsa zaman..
Gerçi o zamanlar niye bize öyle uzun gelirdi zaman onu da anlamış değilim ya..
Belki de bir önce büyümek Üniversiteye gitmek istiyorduk, hayalini kurduğumuz evliliği mi merak ediyorduk bilmiyorum ama bana göre günler çok uzundu....
Geçmek bilmezdi zaman.. 15-16 da yaşımı soranlara canım öyle istiyordu ki 25 demeyi..
Yaş 30 dan sonra bu soruyu soranlara yaşımı söylemek yerine " ee kaç gösteriyorum, sen kaç verirsin" diyordum.. 
Şimdi neden bu kadar çabuk geçiyor bu zaman diyorum.. Yaşlanmak mi ağır geliyor ki acaba..

Blogu açalı 6 yıl olmuş ve bu güne kadar sadece 277 yayın.. Şükür yine de fena değil hiç olmaya da bilirdi.. Şimdi 300. yazıya adım adım yaklaşırken düşünmedim aslında 300. postun konusunu.. Çok güzel ve özel olsun diye şiir mi yazsam, gezilerden birini mi yazsam, yoksa en tatlı güzel bir tarif mi paylaşsam ki...Bilemedim..
292. postu Yeşil Mercimek  Salatasına verdim gitti..:))



Yeşil Mercimek Salatası.. 

 NOT:
  • Malzeme ölcüsünü siz ayarlayın.. 
  • Çünkü bu salata zevke bağlı bir salata.
  • Ana madde yeşil mercimek olduğu için onu bol yapın ama ilave edeceğiz malzemenin çokluğu azlığı size bağlı.. 
  • Zeytinini, havucunu, yeşilliğini bol bol da ekleyebilirsiniz, az da ekleyebilirsiniz..
  • Amerika`lilar demişken it is up to you :)) Yani " Bu size kalmış".  


Malzemeler :

Yeşil mercimek
Yeşil zeytin ( çekirdeksiz)
Havuç
Dereotu
Maydanoz
yeşil soğan
Sıvı yağ
Limon
Tuz
Karabiber



Hazırlanması :

Yeşil mercimeği yıkıyoruz ve suda haşlıyoruz yaklaşık 10 dakika. Fazla parçalanmasın..
Havuçların kabuklarını temizleyip rendeliyoruz.
Çekirdeksiz yeşil zeytinleri ince ince doğruyoruz. (ben zeytinleri ortadan ikiye keserek doğradım) 
Maydanoz, yeşil soğanı ve dereotunu da ince ince kıyıyoruz.
Sonra havuçları, maydanozu, yeşil soğanı, dereotunu, zeytinleri yeşil mercimeğe ilave ediyoruz.
Tuz, karabiber, sıvı yağ ve limon sıkıyoruz.
Karıştırıp servis yapıyoruz..

Afiyet olsun..!!



11 yorum:

  1. Elinize sağlık fotograf çok başarılı, eminim resimde ki de bir okadar başarılıdır. Çok severim yeşil mercimeği eminim çok lezzetlidir.

    YanıtlaSil
  2. İnstagram'da gezersek vakit kalmaz tabiii :))) şaka bir yana bizde de durum aynı..

    Salata nefis olmuş,bende çok sık yaparım .. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. kuzum benim oğlumun favorisi aldım tabağı İstanbula göndereyim:)))
    mmmmm eline sağlık öptüm sevgiler:)))

    YanıtlaSil
  4. Evet evetttt ne uzundu günelr oz aman dimi?
    Bend egeçenelrde eşimle konuştum bunu,günelrina rtık hiç bereketi kalmadı.
    Su gibi akıpppp geçiyor.
    Cnaım mercimek salatasını bende yapıyorum arada..
    Ellerine sağlık.
    Nefissssss

    YanıtlaSil
  5. İstah acici gorunuyor cokta severim ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  6. Aaaa nesi varmış post sayının, benimki de 274 :)Önemli olan içeriğin kalitesi ve seninkiler hem fotoğraf anlamında hem de yazılar açısından gayet iyi :)

    YanıtlaSil
  7. Çok besleyici bir salata olmuş. Sizi izlemeye aldım ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
  8. Kuzucummm İclal Aydın senden bahsetmiş bir proğramda:) Çok mutlu oldum,haberdarsındır belki ama,ben de senle paylaşmak istedimm:) Öpüyorum seni :)

    http://mutfaksirlari.com/mutfak-sirlari-yasasin-hafta-sonu-programindaydi.html

    YanıtlaSil
  9. 277 az evet ama senin içeriğin önemli. bu çarpı on eder ve al sana 2770 yayın ;)

    çok istedim şimdi bu salatadan yapmayı ancak çok eksiğim varmış ve ben kesinlikle bu üşengeçlikle kalkıp markete gidip eksiklerimi gidermem. ama başka bi zaman denerim ;)

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM