15 Ocak 2012

BAL TADINDA NOHUTLU, ŞEHRİYELİ PİLAV



Geçenlerde aklıma bir konu takılmıştı. Dost mu, yoksa Arkadaş mı?
Bu iki kelimenin manası bazen aynı kapıya çıkar gibi oluyor ama, başın sıkışınca hemen sana destek olup başucunda buluna, evine gidince kendini rahat hissedebileceğin, rahatça konuşabileceğin birisini ararken bu iki kelimenin anlam ve manası değişir.
"Dostunu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim" derler ya..
"O zaman arkadaşını da söyle sana kim olduğunu söyleyeyim" de vardır..
Çünkü ne dost arkadaş, ne de arkadaş dosttur.. Neden mi?

Arkadaş sıkıntınız olmadığında yanınızdadır, 
Dost sıkıntınız olduğunda size koşar,
Arkadaş, onu o yattıktan sonra ararsan rahatsız olur, 
Dost neden bu kadar geciktiğini sorar, derdini anlatmak için,
Arkadaş evinize geldiğinde misafir gibi davranır, 
Dost geldiğinde buzdolabını açıp istediğini alır.
Arkadaş sizi ikinci görmek ister
Dost ikinciniz olmaktan şeref duyar
Dost zevklerinizi öğrenir ve onlara hitap eder.Arkadaş zayıflıklarınızı bilirse başınıza kakar,
Arkadaş senin daima onun arkanda olmanı ister, 
Dost ise her zaman senin arkandadır.
Arkadaş davetine katılınca bir paket hediye ile gelir, 
Dost sana yardım etmek için erken gelir; toparlanman için geç gider.

Dostluklar eski günlerde kaldı deriz, zaman zaman bizde unuturuz dost olmayı, dostluğu..
Oysa hala dost kalmayı başaranlar vardır..
Hani evine çat kapı gideceğin, rahatça konuşacağın, aradığında koşarak gelen, üzüntünü üzülen, mutluluğunda mutlu olan,  buzdolabını gönül rahatlığıyla açabildiğin, peynir ekmeğini sana baklava tadında sunan,  sıkıntısına içinde yaşayıp kimseye yansıtmayan, lügatinde hayır sözü bulunmayan ve tüm bu özelliklerin hepsinin taşıyıcı olan dostunuz var mı? 
Sizi bilmem ama, benim gurbet elde tanışıp, sevdiğim ve sadece bir iki kişinin bulunduğu dost listeme eklediğim ve saydığım tüm özelliklere sahip gönül dostum var, Hatice Apil..
İste, dün o gönül dostunun lezzet sofrasında,  bal şerbet tadında nohutlu bir pilav vardı..
Pilav sade pilavdı.. Bal, şerbet oluşu da arkadaşın hoş sohbeti, her kese açık kapısı, her kese güleryüzü, her kese dost oluşuydu...
O gönül dostuna teşekkür ediyorum ve o bal şerbet tadındaki pilavı bende size tadını bozmadan sunuyorum... 
Bakalım ben kimin dostuyum..




Malzemeler;
  • 2 bardak pilavlık pirinç
  • 1 kutu konserve nohut ( veya nohudu kendiniz evde, geceden ıslatıp sabah pilavı yapmadan önce haşlayın)
  • 2 yemek kaşığı şehriye ( dostum harfli şehriye kullanmıştı)
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 bardak ılık su
  • tuz


Hazırlanması:


  • Pirinçler yıkanır suyu süzülür.
  • Konserve nohut kullanıyorsanız kutuyu açın nohudu süzgeçte boşaltın ve üzerinden su akıtarak ezmeden yıkayın.
  • Nohudu evde haşlamak istiyorsanız bir bardak nohudu bir gün önceden üzerine 3 bardak su ekleyerek sabaha kadar bekletin. Ertesi gün suyunu süzün ve üzerine tekrar 3 bardak su ekleyerek ocakta kısık ateşte haşlayın. 
  • Teflon tencereye yağı koyup ısıtıyoruz.
  • Isınan yağa şehriyeyi ekleyip kavuruyoruz.
  • Şehriyenin rengi hafif kahve rengi olunca üzerine yıkanmış pirinci ekliyoruz.
  • Pirinçleri de 2 dakika kavurup, üzerine su ve tuz ilave edip tencerenin kapağını kapatıyoruz.
  • Pirincin suyu kaynamaya başladıktan 3-4 dakika sonra nohudu ekliyoruz hafif karıştırıp tencerenin kapağını  tekrar kapatıyoruz, ateşini kısık ayara getirip, suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz.
  • Suyunu çeken pilavın ateşini kapatıyoruz, kapağın kapalı halde 10 dakika demlendiriyoruz.
  • İstediğimiz zaman servis yapıyoruz..))
 Dostumun eline sağlık olsun diyorum sizde afiyet diliyoruz..
Dost kalalım dost olalım...


 



23 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Sabah sabah içim açıldı.Dostluklarıız daim olsun.Ben benimkilere sıkı sıkı sarılıyorum.Çok kolay bulunmadıklarını çok erken farkettim.

    YanıtlaSil
  2. Benim dostlarım uzaktalar. Onlara ihtiyacım olduğunda ya da onlar bana ihtiyaç duyduğunda telefona sarılıyoruz hemen. Allahtan arkadaşlarım yanımda. Dost da arkadaş da olmalı bence. Allah hiçbirini heleki dostlarımızı eksik etmesin. Senin de gurbet ellerde yanında dostum diyebileceğim birinin olması çok güzel. Bal tadındaki pilavın gibi dostluğunuzun devam etmesi dileğimle...

    YanıtlaSil
  3. bu nefis pilav,dostluk için yazılmış,güzellikler eşliğininde ne hoş gitti bir bilsen tatlım...
    miss mis.
    emeğine,yüreğine sağlık canım..
    ddost diyebileceğimiz yüreklerin hep etrafımızda olması dileğimle...
    mutlu haftalar..
    :)
    öpüldün kii..

    YanıtlaSil
  4. canım dost kelimesini ne güzel anlatmışsın :)
    bence arkadaşımızda dostumuzda olmalı tabiki herkes dost olamaz...
    ama bize arkadaş olan bir başkasına dosttur falan......
    ama dostunun piavına bayıldım ellerine sağlık sizede afiet şifa olsun:)
    pilavın üzerindeki ni merak ettim ..

    YanıtlaSil
  5. Çok şükür dostlarım var, ama 4 tane.Arkadaşsa maşallah, pek çok.Allah hiçbirini eksik etmesin,hepsi lazım.Ama dost demek ,sığındığın liman demek.
    Nohutlu pilava gelince, yeme yanında yat derlerya, bayılırım.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. cok guzel gorunuyor canım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. ne mutlu size, dostluğunuz daim olsun inş.
    pilav nefis, ellerine sağlık dostunuzun.
    diğer siteniz de hayırlı olsun, nice güzel paylaşımlara...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. arkadasinin gonlune ,ellerine saglik.dostunun olmasi ne guzel insanin.liman gibi.siginacagin,basin agridiginda dermanini bulacagin.sansli kadinsin vesselam.

    YanıtlaSil
  9. Moonrose- tesekkurler canim. Sıkı sıkı sarılmak gerek..

    Neslice- Canim uzakta olmasi da guzel varligini biliyorsun araya biliyorsun buyuk nimet..

    Ayşegul`cum- Dostun sofrasi o kadar tatli ki anlatamam. Her sey gönlünüzce olsun canim...

    Fatma hanim- Pilavin üstündeki safran denilen bitki sanirim bu toz olmamis haliç üzerini neyle suslesek dedik mutfakta en renkli bunu bulduk..

    YanıtlaSil
  10. İhlamurcum- Rabbim daha da artirsin ve bizide en guzel dost olmayi nasip etsin canim...

    Hatice hanim- Tesekkur ederim ve insallah diyorum..

    U.aydı- Canim evet sansli kadinin sizin gibi gonlu guzel ve tatli izleyicilerim var

    Herkese tesekkurler..

    YanıtlaSil
  11. Nefis görünüyor,resimlemede süper olmuş canlı gibi,ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Günaydınlarrrr, Dostaynı zamanda işinden fırsat bulduğu her anda beğendiği her blog arkadaşına samimi yorumlar bırakandır. değil mi?.. her zaman uğrayamsamda buna özen gösteriyorum ve gerçektende bu konuda samimi olduğuma inanıyorum. o kadar güzel paylaşımlar var ki hepinizde bazen yeteri kadar zaman ayıramamaktan tek tek yoklayamamaktan yakınıyorum. Nohutlu şehriyeli pilavın o kadar güzel görünüyor ki zaten bir pilav sever olarak hemen olsa koca bir tabak yerdim deyiverdim.sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Dostlar kolay bulunmuyor kıymetini bilmek lazım..
    Sende ne güzel ifade etmişsin canım.
    Harika pilavı için dostunun eline sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Elhamdulillah guzel dostlara sahibim, daim olsun insallah hepimizin dostluklari.

    Pilavida cok severim, neli olursa olsun.:)

    YanıtlaSil
  15. ah ne güzel anlatmışsın düşündümde benimde böyle dostum var:)şanslıyım.
    yapanın ellerine sağlık.
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  16. en çok sevdiğim pilav çeşidi ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  17. ben de derim ki kşi o kişidir ki kendisinden bekleneni anlayabilsin, kişi vardır dost yanınıza ihtiyaç duyar yatıya da kalabilirsiniz, kişi vardır, arkadaş yanınıza hasrettir, en iyi zamanında yanında durur mutluluğuna şahit olursunuz.İki kavramı birbirinden ayırt etmenin zor olduğunu düşünüyorum.Zaman zaman dostlarımdan sıkıldığım oluyor, ya da sadece iyi günde yanımda olan biriyle bir sırrımı paylaşabiliyorum da.en iyisi paylaşımlara bir ad takmamak.bırakalım tadında kalsın, tadıyla sürsün, bitecekse de bir gün, tadında bitsin..

    YanıtlaSil
  18. Canım dostluğunuz daim olsun.
    Malesef artık böyle dostlar bulabilmek çok ama çok zor..
    Ağzınızın tadı hiç bozulmasın.
    Ayrıca kıskanmadım dersem yalan olur..:((
    Şaka şaka..:))
    Pilav tane tane nefiss görünüyor nefiss..
    Öpüyorum canım

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  20. arkadaş her yerde var ama malesef dost bulmak zor,herkesin dostluğu daim olsun,pilav nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. yazını okuyunca şöyle bir düşündüm dostlarımmı çok arkadaşlarımmı ama arkadaş daha fazla:) hayırlısı.

    pilavda harika görünüyor nohutluyu ayrı bir severim ellerine emeklerine sğlık...

    YanıtlaSil
  22. Güzel yürekli insan, ne güzel yazmışsın öyle, çok sağol canım, bu arada sayfamda çekiliş var senide bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  23. ellerinize sağlık
    bana da beklerim
    guzelsunumlar.blogspot.com

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM