15 Şubat 2010

LALELER

 
Sevgililer gününden bir gün önce amerikalı öğretmen eşiyle birlikte misafirimizdi.. Kültürü, mutfağı ve  her yönüyle farklı olan bir millet nümayendesini misafir olarak ağırlamak hiç de kolay deyildi . Bu yüzden de hiç bir konuda eksiklik olsun istemedim. Kaç gün önceden heyecanla hazırlandığım bu misafirlik beklediğimden çok daha iyi geçti.
Misafirin bize hediye olarak getirdiği laleler de yorgunlugumu tamamen unutturdu.
Laleye  azeri türkçesinde tülpan deniliyor.   Hatta çok ünlü azeri  sanatçısı  Reşit Behbudovun "LALELER" şarkısı bile var ama o lale bu lalae degil. Cünük azerice de lale gelinciye deniliyor.


Ah o gelincikler. !!!
Buğday tarlasını kırmızı kana boyar gibi gözüken, toplarken bile  elimizi, elbisemizi çıkmaz lekelerle boyayan gelincikleri toplamak çocukluğum en güzel anısıydı. Gelincik toplamak kolaydı da  laleyi bulmaksa marifet işiydi. Bezen lale arayıp toplamakta iddiaya girerdik.  Çünkü lale bulmak çok zordu. Bulduğumuzda da çok sevinirdik. Ve bir kaç gün laleyi bulma hikayemizi her detayına kadar her kese anlatırdık.
Şimdi bu dokuz laleyi bir arada bu kadar kolaylıkla elde edince kendi kendime düşündüm " Benim çocukluğumda bu dokuz laleden dokuz farklı hikaye çıkardı........"

4 yorum:

  1. bloğunuza emek verdiğiniz belli ama neden yetişkinlere uygundur uyarısı koydunuz; açınca tereddüt eden okuyucularınız olabilir.

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim yorum icin. Saytin onceden acmisdim ama duzenlemek dahayeni nasib oldu. O yuzden daha yapilacak cok sey var. Ayarlardan yapmam gerekleri unutmusum. Insallah en kisa zamanda telafi ederim.

    YanıtlaSil
  3. Laleyi ben de cok severim. Yazik ama dayanmazlar.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM