16 Nisan 2014

Melek Pasta





Blog aleminde yemek siteleri arasında çok merakla, hayretle izlediğim çok güzel bir yemek adresi var.
İsmi Cafe Fernando http://cafefernando.com/  ..  Neredeyse 6-7 ay önce yazılmış son yazı bu blogda. Anlaşılan yazarın günleri yoğun.. Gerçi yazdığı tarifler bu blogun sürekli tıklanmasına yeter ve artar bile..
Aynen benim sürekli gidip gelip tariflere bakıp bakıp hangisini yapsam dediğim gibi:)) Tarifler çok güzel resimlenmiş çok güzel anlatılmış..
Yaklaşık 4 yıldır bakıyorum bu bloga anlatımlar çok uzun geliyor hep kullanılan malzemeleri acaba bulabilir miyim  diyerek de vazgeciyordum, taki dayanamayıp Devil’s Food Cake – Şeytan Çikolata Giyer   tarifini yapıncaya kadar. Tarif çok uzun gözüküyor ama okuyunca ve tarifi bulunan malzemelerle yapınca tum tarifler eminim ki bu kadar kolaydır dedim.. Demek ki neymiş onyargılı olmamak lazımmış.

Ben de kolaylık olsun diye tarifi yaparken resimledim . Hepsini ayrıca yazacağım.. Lakin tariften once neden bu tarifin ismini Melek pasta diye değiştirdim onu yazayım:)
Gafe Fernandonun sayfasındaki resmin ekran görüntüsünü alıp İnstagramda yayınlamıştım.. Şeytan Çikolata giyer pastasını çok seviyorum ama yapamadım demiştim.. Altına böyle bir yorum yazılmıştı " Nimete iblisin adini verip onu şımartmayın".  Üstüme iyilik sağlık. Doğrusu ne diyeceğimi şaşırdım çünkü ismi ben vermedim.. "Ben yaparsam değiştiririm ismini" diye cevap verdim.. 
Ve yapıp instagramda yayınlayınca altına benim Melek pastam dedim ve ismi öylece kaldi Melek..
O gün bu gündür instagramda Melek pasta diye unlu oldu :))..

Yiyenlerden tam not alındı, benim de bundan sonra artık sürekli yaparım dediğim pastalar listesine girdi.. 
Belki simdi bakınca, okuyunca size de uzun gelebilir ama sakin ön yargı yapmayın.. Yapın çok memnun kalacaksınız ve hep bu pastadan yapmak isteyeceksiniz.. 
Aynı tariften bir kaç çeşit pasta yaptım. Hepsi çok güzel oldu. 
Hepsini bir anda eklemek isterdim ama süslemeleri ve sebepleri ayrı olduğu için farklı zamanlarda eklemeye çalışsam inşallah.. 
Şimdilik iki çeşit var elimizde.. :))
Yalnız lütfen Not kısmını okuyun.. 



 Not :

Tarifte Biscoff kreması var. Bu krema çok bulunan bir krema degil. Bu krema Belçika da üretilmiş ilk olarak. Avrupa ülkelerinde satılıyor ismi Speculoos diye geçiyormuş. Amerika`da ismi aynen Biscoff diye geçiyor Target marketinde satılıyor. Eğer bulamazsanız Amazon.com adresinden siparişle alabilirsiniz..
Türkiye`de, Azerbaycan`da ve başka ülkelerde bulunan arkadaşlar bunun yerine Sarelle markanın pürüzsüz findik kremasını kullanabilirsiniz..
Krema da sıvı krema olacak.. 
Tarifte pasta malzemesini iki yere bölerek ayrı kalıplarda pişirilmiş ben bir kere ayrı yaptım ama sonra tek kelepçeli kalıpta yapınca pek de bir fark olmadığını anladım.. o yüzden artık tek kalıpta pişirerek enine ortadan bölerek arasına kremayı sürüyorum..
İki ayni boyda kelepçeli kalıpta da yapabilirsiniz..


Malzemeler:

  •  3 adet büyük boy yumurta
  •  150 gram tereyağı (oda sıcaklığında) biraz da kek kalıpları için
  •  1,5 su bardağı (300 gram) şeker
  • 3 yemek kasığı kakao (iki tane 25 gr paket toplam 50 gr)  1yemek kasığı da kek kalıpları için ayırın
  • 2/3 su bardağı kaynar su
  • 1/3 su bardağı sıcak süt (yaklaşık 3 yemek kaşığı )
  • 1,5 su bardağı (210 gram) un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket vanilya
Ganaj için;
  • 1 kavanoz (400gr) Biscoff krema ( onun yerine Sarelle findik kreması da olur)
  • 150 gr bitter çikolata, doğranmış
  • 150 gr sütlü çikolata , doğranmış
  • 1,5 su bardagı soğuk krema ( 400 ml)

Çikolata kırıntıları için;

  • 150 gr bitter çikolata, doğranmış


Hazırlanması:

  • Öncelikle pastanın etrafına konulacak çikolatayı yapmamız  lazım  ki pasta hazır olunca hemencecik üzerine yapıştıralım diye.
  • O yüzden 150 gr çikolatayı benmari eritiyoruz. Benmari nasıl eritilir bilen vardır.. ben bir daha yazayım. Sıcağa dayanıklı bir cam kaseye çikolataları koyuyoruz. Çaydanlığın alt kısmına biraz su koyup kaynatıyoruz. Kaynayan çaydanlığın üzerine cam kaseyi yerleştiriyoruz. Dikkat edelim kase suya temas etmesin. Kısık ateşe kaynayan suyun buharıyla çikolatalar erimeye başlıysaktır. Kaşıkla sürekli karıştırıp iyice eritiyoruz. ( ben farklı şekilde erittim kolayıma böyle geldiği için. resimde görüldüğü gibi)


  • İki tane 50x50 cm uzunluğunda eninde yaglı kagıt kesiyoruz.
  • Erittiğimiz çikolatayı bir adet yaglı kagıtın üzerine döküp spatulayla biraz kalın şekilde yayarak düzleştiriyoruz. Çikolatanın kalın olması iyidir ruloyu acarken çok parçalanmamış olur. Her tarafı eşit olcak. Diger yaglı kağıtı da onun üzerine serip, dikkatlice bastırıyoruz boşluk kalmayacak şekilde..
  • Sonra rulo şeklinde sarıyoruz, sabit kalacak şekilde buzluga koyup 2 saate kadar bekletiyoruz.



  • Fırını önceden 175 C ( 350F) ısıtın.
  • 20 cm kelepçeli kek kalıbının tabanına yaglı kağıt serip kesiyoruz kalıbın büyüklüğünde. Sonra kelepçe kısmını takıp sabitliyoruz.  Tereyağı ile yağlıyoruz. Kakao serpiyoruz her tarafına, sonra silkeleyip fazlasını dokuyoruz. Bir kenarda beklesin.


Kakaoyu derin bir kaseye döküyoruz. Üzerine yarım su bardagı kaynar suyu ekleyip hızlıca karıştırıyoruz. Daha sonra yarım su bardağından biraz kaynar sütü ekleyip iyice karıştırıyoruz topak olmasın. Eğer olursa bir az daha süt ekleyerek acın.. Çikolata sosu kıvamında olacak.
 

Un, tuz, karbonatı bir kaba eleyin.


  • Oda sıcaklıgındakı tereyağını derin bir çırpma kabına koyup mikserle çırpıyoruz.  
  • 1,5 su bardagı şekeri ekleyip biraz daha çırpıyoruz. 
  • Yumurtaları tek tek ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Daha sonra vanilyayı ekleyip bir daha çırpıyoruz.


  • Sonra sırayla biraz kakao karışımı ekleyip çırpıyoruz. Biraz unlu karışımdan ekleyip çırpıyoruz.


  • Az önce hazırladığımız kalıba döküyoruz karışımı her tarafına iyice yayılmasını sağlıyoruz.


  • Fırına koyup 20-30 dakika,, keklerin ortasına batırdığımız kürdan kuru çıkana kadar pişiriyoruz Fırından çıkarıp soğumasını bekliyoruz. O arada kremayı hazırlıyoruz.
  •  150 gr bitter, 150 gr sütlü çikolatayı  benmari eritiyoruz. Biscoffu ( Sarelle`yi) çırpma kabına alıyoruz. Eritigimiz çikolatayı Biscoffun( Sarelle`nin ) üzerine ekleyip karışana kadar çırpıyoruz. Ardından 1,5 su bardağı cig kremayı da ekleyip sadece krema kayboluncaya kadar çırpıyoruz. ( Amerikada olan arkadaşlar ben bu ckremayı kullanıyorum resimdeki) 
  •  Çok cırpmamaya dikkat ediyoruz. Yoksa çürümüş şekile dönüşür.


Sogumuş kekin yağlı kagıtını kaldırıyoruz.Kenarlarından sert kısmı incecik kesiyoruz. üzerinde yükseklik varsa hafifce bıcakla keserek düzleştiriyoruz.  Enine ortasından ikiye bölüyoruz. Kremanın üçte birisini alt tabanın üzerine sürüyoruz. Üst kısmını koyup geri kalan kremayı pastanın her tarafına sürüyoruz.



Buzlukan sardıgımız çikolata rulosunu alıyoruz. Ruloyu hızlı bir şekilde geri açıyoruz. ( hızlı dedigim çokta hızlı degil:))   Çok kırmamaya dikkat ederek yapıyoruz.


Cikolataların üzün olanlarından alıp pastanın etrafına diziyoruz. Geri kalan küçük kırıntıları da üzerine serpiyoruz. En az bir gece, olmadı en az 3-4 saa buzdolabında bekletin pastayı.


İsterseniz benim gibi bir az da yeşillik olsun diye yeşil fıstık serpin.


Cilek süslü Melek Pasta



Diger bir şekil pastayı da böyle süsleye bilirsiniz.

Kekin kenarlarından kestigimiz fazlalıga biraz cekilmiş ceviz, hindistan cevizi ve kremadan biraz ekleyip küçük toplar yapıp hindistan cevizine bulayarak minik toplar yapın.  Kremadan bir az daha ayırıp sıkma torbasına koyun.
Minik toplarla, cileklerle beraber pastayı süsleyin, Sıkma torbasına koydugumuz kremayla kekin kenarlarını istediginiz şekilde sıkın.

Aynen böyle..


Dilimlerken de  kesinlikle her defasında bıcagı suyla ıslatın harika sonuç alacaksınız..
Yoksa benim gibi böyle aceleye getirerek kesmeyin :))



Anlatım uzun olmuş olabilir ama inanın tane tane sabırla okusanız çık güzel sonuç alırsınız..
Afiyet olsun .. 


11 yorum:

  1. Uzun zamandır gidip gelip bakıyordum bu tarife niyeyse hep erteledim. Ben de denerim artık.

    YanıtlaSil
  2. Harika olmus ablacigim ellerine saglik, bu pastayi yapmadan onceki on yargilarini ve yapmanin aslinda ne kadar da basit oldugu yonunde ikna etmistim sizi :) iyi ki de etmisim yoksa bu gorsel solenden mahrum kalacaktim :) tarifin uzun olmasi aslinda detayli olmasindan kaynaklj, bende uzun tarifleri okurken cok sikiliyorum dikkatim dagiliyior :) bu yuzden kisa net bol resimli tarifler favorim, cafe fernando kitap cikartacakti diye biliyorum ig de de cok aktif degil, ayrica yazilan yorumlara tek tek cevap vermesi de cok motive edici, selamlar :) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Ablacim ellerine saglik,masallah sana

    YanıtlaSil
  4. Nezamandir bu Tarifi bekliyorum. Iyi oldu. Mutlaka deneyecegim. Ellerinize sagliq. Yaxsi gorunur. Hazirlamaga deyer!!!

    YanıtlaSil
  5. olsada yesem dedim canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Anlatım çok güzel olmuş anlaşılır ve de yapmak için cesaretlendirici . Pasta ise söze gerek yok süper olmuş ellerine sağlık Samireciğim yiyenlerede afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  7. süper bir tarif bu!! ama zahmetli galiba... çok güzel görünüyor ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  8. merhaba, bu harika tariflerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını istermisiniz, okuyun sizin için de uygunsa beklerim http://www.yemekustalari.net/yemek-bloglari

    YanıtlaSil
  9. bugün oglumun dogumgünü için bu pastayı denedim. anlatımı uzun ama yapılışı normal yaşpastadan daha zor degil gercekten.. ve kreması şimdiye kadar yedigim en lezzetli krema diyebilirim :) 10 numara 5 yıldız nefis bir tarif, teşekkurler Samire Sultan ;)

    YanıtlaSil
  10. Çok leziz duruyor gerçekten. Uzun görünüyor yapılışı ama kolaymış aslında. İnşallah ben de denerim birgün. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM