13 Ağustos 2013

Ramazan Pidesi



Ramazan bitmiş geriye yıllarca anlatılacak hatırası kalmıştır hepimizde..
Her senin ramazanı daha bir güzel daha bir farklı sanki..
Özellikle gurbet Ramazanı bir ayrı güzel...

Senin kültüründen olmayan birileri ile Ramazan sofrasını paylaşmak, sevdiğin arkadaşlarınla iftar yapıp gece yarılarına kadar muhabbet etmek, özlediğin lezzetleri kendin evde yapma çabası tadına doyulmaz güzelliklerdendir..

Bu güzelliklerden birini bu gün paylaşmak istiyorum.. Özlediğin lezzetleri kendin yapma çabası..
Nelerdir bunlar bir gurbetçiye göre..  Aslında bir türkün, bir azerbaycanlının özledikleri diye ayırmak istemem ama bir çok lezzetler aynı olsa da bir çoğu farklıdır maalesef ve ayırmak zorunda kalıyorsun..

Azerbaycanlı olarak  en özlediğim lezzetler bunlardır : Tandır ekmeği, Bozbaş yemeği, Piti yemeği, Lüle kebap, Tike kebap, Levengi, Kükü, Azerbaycan pilavı, Kete, Feseli, Seki baklavası, Dovga çorbası, Düşbere çorbası ve, ve  diye çok yazılır bunlar..Ve ne yalan söyleyeyim bunlardan bir çoğunu yapamıyorum bile evde..

Türk yemeklerinden özlediklerim nelerdi peki :  Mantı, İskender, Pide, Beyti, Lahmacun, Baklava, Simit, ve sair... Ve bunların bir çoğunu evde yapabiliyorum çok şükür.. Hemen hemen hepsini :))
Türk mutfağını iyice benimsediğim buradan anlaşılabilir..

Ramazan ayımız elhamdülillah çok dolu dolu geçti.. Akşama ne yapsam acaba diye son anda karar vermiş olsam da şükür hepsini zamanında yetiştirdim..



Menüm bazen aynı bazen değişikti..  Bu Ramazanın hemen hemen bir çok iftar sofrasına Pide yapmaya çalıştım.. Dedim ya özlenen yemekleri yapmak daha bir ayrı zevk oluyor.. Gelen misafirlerin çoğu türk olduğu için emindim ki onlar Pide çok seviyor ve özlüyorlar..

Hazır tarifi de tutturmuşken devam ettik Ramazan sonuna kadar Pide yapmaya. Sevilmedi mi?
Sevilmek ne demek çok sevildi.. Övgüler, teşekkürler Pidenin tarifi bloga yazmaya yetti..
O yüzden öğlenin saat 3 de buradayım..

Tarifi İnstaram`dan gecen sene tatlı arkadaşım Rukiye`nin sayesinde tanımıştım.. Tarif  Youtube. com da Mütevazi lezzetler Ramazan pidesi ismiyle geçiyor..Tarif kolay ve lezzetli..
Yalnız yaparken kendi mutfağındaki kullandığın tepsi, bardak, fırın sıcaklığı ve evde olan malzemelerle biraz değişiklik yapmak kaçınılmaz şart oluyor..



İsterseniz Youtube dan bakın tarife deneyin.. Bende benim deneyip yaptığım değişiklikle size tarifi aktarayım...

Not:

  • Bu malzeme ölçüsü Türkiye`de davul fırın, Azerbaycan`da Kumtel marka fırınların yuvarlak tepsisi için çok fazla geliyor.  
  • Bu yüzden su bardağı ile ölçtüğümüz malzemeyi bardağın basından iki yemek kasığı eksik kullansanız daha iyi olur.
  • Amerika`da yasayan arkadaşlar için de aynı kural geçerli. Eğer varsa kenarı acık, deliksiz pizza tepsileri onu kullansınlar  daha iyi olur.
  • Hamur için ben kuru maya kullandım. Tabi yaş maya kullanan varsa küçük bir paketin yarısı yeterli olur bunun için. Çok fazla kabarması gerekmez pidenin..
  • Yas maya yoksa bir paket çabuk maya denilen maya da kullanabilirler..
  • Hamuru hamur yoğurma makinesinde yapıyorsanız eğer önce sıvı malzemeleri koyun sonra mayayı, tuzu, sekeri koyun, unu ekleyin biraz elimizle malzemenin birbirine karışmasını sağlayın. Sonra makinede hamur yoğurma programında yoğurmaya bırakın. İşlem bitince tepside nasıl pişirilir onlar hepsi aşağıda yazılı... 


 Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta akı ( sarısı üzerine sürmek için ayrılır)
  • 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar yaklaşık 3 su bardağından biraz fazla un..

Hazırlanması :

  • Su, Süt, sıvı yağ ve yumurta akını derin bir yoğurma kabına koyuyoruz. (hamur makinesinde yapmak isteyenler içinde bu geçerli. Önce sıvıları koyuyoruz sonra maya, tuz, şekeri ve en son unu.)
  • Sonra mayayı, tuzu, şekeri, ekiyoruz.
  • Unu azar azar ekleyerek yoğuruyoruz.
  • Hamur çok hafif ele yapışır kıvamda olursa iyi olur..
  • Hamuru yoğurduktan sonra yoğurduğumuz kabın kendi kapağı varsa onu kapatıyoruz yoksa eğer üzerine temiz poşet geçiriyoruz ve yarım saat kabarması için bekletiyoruz ( market poşetlerinden olabilir bu poşet ( ben böyle iyi sonuç alıyorum )
  • Yarım saat sonra kabaran hamuru elimizi yağlayarak bir daha hafif yoğurur gibi yapıyoruz hava kabarcıkları çıksın diye..
  • Sonra tepsiyi yağlıyoruz ve hamuru parmak uçları ile bastırarak tepsinin büyüklüğünde açıyoruz.
  • Daha sonra bunu 30 dakika daha bekletiyoruz iyice kabarsın diye..
  • Tepside kabaran hamura parmak uçları ile şekil veriyoruz.
  • Hamurun kenarından 2 santim kadar içeriye doğru  parmak uçlarıyla  bastırarak daire şekli veriyoruz. 
  • Dairenin ortasını da yine parmak uçlarımızla  pitikare seklinde yapıyoruz.
  • Uzerine yumurta sarısı sürüp, çörek otu serpiyoruz..
  • 200 derecede ( 390 F ) üzeri hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun.. !!!



9 yorum:

  1. OYYY görüntü harika . Nefis kızarmış üstü
    ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim tesekkur ederim bende sevgilerimi gonderiyorum..

      Sil
  3. BALIM ELİNE SAĞLIK KENDİ YAPTIĞIMIZ MMMMMM:)))
    SELAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caniim benim cook tesekkur ederim ..
      Aleylum selam tatlim..

      Sil
  4. Sen 2 gurbeti birden yaşıyorsun canım benim. İki vatanından da uzakta o lezzetleri yapmak, yemek ve yedirmek belki de gurbet hasretini dindiriyordur. Sevdiceğin, cücüklerin yanındaysa onların olduğu yer de vatanın sayılır emin ol.
    Ramazan pidesine gelince... İmrenerek baktım ve ne yalan söyleyeyim yapma cesaretini kendimde bulamadım. Emeklerine sağlık, harika görünüyor.. Geçmiş bayramını biraz gecikmeli olarak kutluyorum.. Nice güzel bayramlara inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neslicim cook tesekkur ederim canim.. Evet iki gurbet var benim icin ..
      Sukur sevdigim dostlarim da var yanimda..
      Ayrica eminim daha guzelini yaparsin sen.. Opdum cook

      Sil
  5. tatlişkom benimkinin tipi böyle güzel olmasa da tadı harikaydı!
    misafirleri mest ettim mest!

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM