18 Mart 2013

Antep Kebabı ( Patlıcan Dizme)




Bir ismi Antep kebabı diğer ismi Dizme..
Hangisi daha çok bilinirse o iste..
Ben  yemeyin ismine de bakarım tadına isminden çok bakarım ..
Bayıldım bu lezzete..
Hem patlıcanlı hem etli hemde kolay.. Canımın yemek yapmak istemediği zamanında pratik bir şeyler ararım ve nedense ilk aklıma gelen bu yemek olur.. Evde gerekli malzemelerde varsa mutfağın yolu olur bana 3 adım..
Çok var bu tarif nette. Benim blogda eksik olmasın.. Yalnız bir farkla detaylı resimlerle bizim tarif..:)
Bu ihmal edilemez. Yalnız şunu söyleyeyim malzemeler benim yazdığımla sınırlı değil. Ben büyük borcam yaptım ve malzeme miktarını ona göre ayarladım.
Siz kullanacağınız fırın kabına göre, misafirin sayına göre ayarlayabilirsiniz malzemeyi..
Şimdi tarif



Malzemeler:


  • Patlıcan
  • Domates
  • Yeşil biber
  • Bir yemek kasığı domates salçası
  • Su
  • 3-4 yemek kaşığı yağ

Köfteye katılacak malzemeler:
  • Kıyma
  • Kuru soğan ( soğan bol olursa iyi olur. yaklaşık yarım kg kıymaya bir büyük boy soğan )
  • Nane, reyhan, maydanoz ( bu yeşiliklerin kurusu da olur. Siz istediginiz baharatı, yeşilligi ekleyebilirsiniz)
  • Tuz, karabiber..


Hazırlanması:

  • Kıymaya soğanı iyice rendeliyoruz nane, reyhan, maydanozu, tuzu, karabiberi ekleyip iyice yoğuruyoruz.
  • Bunların yerine köfte harcı da ekleyip yoğurabilirsiniz.
  • Sonra yassı köfteler yapılır.

  • Patlıcan alacalı soyulur. İki parmak genişliğinde halkalar kesilir.
  • Domateslerde halka halka doğranır.
  • Biberler uzun uzun dilimlenir.
  • Borcama bir patlıcan bir köfte bir domates olacak şekilde diziyoruz. En son ince kestigimiz biberleri diziyoruz.
  • Fazla domates, patlıcan kalmışsa onları da aralara diziyoruz..

  • Bir yemek kaşığı domates salçasına bir bardaktan biraz fazla su ve 3-4 yemek kaşığı yag ekleyip karıştırıyoruz.
  • Dizilmiş patlıcan, kıyma ve domatesin her tarafına eşit miktarda gezdiriyoruz.

Kapın üzerini alüminyum folyo ile kapatıyoruz.
Fırına koyuyoruz 250-270C  de ( 350-370 F ) de yaklaşık 40 dakika pişiriyoruz. Sonra alüminyum folyoyu acıyoruz 10 dakika da öyle pişiriyoruz uzeri hafif kızarıyor yemeyin.
Sonra servise hazır ...
Afiyet olsun..!!



Not: Bizim burada patlıcanlar çok büyük borcama dizerken çok düzgün durmuyor o yüzden mecburen ikiye kesmek zorunda kaldım. Aynı zamanda domatesleri de hafif kestim düzgün dursun diye..
Resimlerde olduğu gibi.. Köfteleri de ona göre hafif yassı yaptım..


18 yorum:

  1. Nefis olur bu yemek ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. 6 yıl doğuda kaldım bilirim bu lezzetleri. bunu birde fırında pişiriyorler ya harika oluyor

    YanıtlaSil
  3. Merhaba! evet bu yemek çok lezzetli oluyor bende Urfanın sanıyordum demek Anteplilerde yapıyor. Urfalı arkadaşımda yemiştim ve adına tepsi kebabı diyorlardı sanırım, bayuılmıştım patlıcan yemez olaraktan ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. sabah sabah nasıl canım çekti anlatamam, patlıcana zaten bayılırım, köfteyi kim sevmez.. Birleşince harika görünüyor. Tarif de çok güzel detaylı. Ben köfteye reyhan konulduğunu ilk kez sizden görüyorum. Ben kurufsülyeye koyardım. Köftede de deniycem. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Gece bu yemeği hangi misafirime yapsam diye düşünüyodum:)
    Sabah bloğunuzda karşıma çıktı:)
    Ben sizi ınstagramda takip ediyomuşum resmi görünce tanıdım:)
    Çok güzel paylaşımlarda bulunuyosunuz
    Ellerinize sağlık,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyor. Ellerinize sağlık. Denemek istiyorum. Çok canım çekti ;) Blogunuz çok keyifli. Takibe aldım. Bana da beklerim www.prensesmutfagi.blogspot.com sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  7. bunu denemk istiyooorumm :-)

    vallahi canim cekti su an.....

    ellerine saglik canim :-)

    YanıtlaSil
  8. ablacim ellerine saglik, gorsel bir solen olmussss

    YanıtlaSil
  9. bende senin gibi canım yemek yapmak istemediğinde pratik birşeyle arıyorum ve bu yemekte harika bir lezzett ellerine sağlık
    fotoğraflar ayrıca harika:)

    YanıtlaSil
  10. oyyyy,,,yapmma bunu bana kuzumm..!
    patlıcanlı lezzetler için yaz mevsimini bekliyorum ben..
    :)
    yaz mevsiminde patlıcanın tadına doyamam,ama kışın da hiç girmez mutfağıma.
    dondurucuya girenler idare eder bir süreliğine,sonrası hasret..:))
    ellerine sağlıkk canısı...
    tattım ki ucundan..
    öpüyorumm...
    muhabbetlee

    YanıtlaSil
  11. Antep kebabını bir kaç kez yaptım gerçektende muhteşem oluyor siz de anlaşılır ve detaylı fotoyla desteklemişsiniz tarifi elinize sağlık..Bence tam bir davet yemeği. yanına sade pirinç pilavı işte o zaman değmeyin keyfime ..sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  12. çok severim...
    harika bir lezzet...
    fırında piştiği içinde çok hafif oluyor...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  13. Aman aman ne güzel görünüyor, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. Sende 2007 de başlamışsın ama malum o kadar çok yemek blogu var ki ,takip edip karşılaşmak zor. İyi ki ig de tanıştık :) Dizme kalem gibi sıralanmış,enfes..

    afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  15. Bende çok severim bu lezzeti,yanında pilav ve cacıkla doyum olmaz yemeye:)
    Ellerine sağlık canım benim:)

    YanıtlaSil
  16. Fotograflara bayildim, zaten bu tarif ens evdiklerimden, hariak yapmissin, ellerien saglik canim :)

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar her sene yaptığım ''Ben Buldum'' etkinliğini bu sene de 17 Nisan 17 Mayıs tarihleri arasında yapmaya karar verdim. Mutfakta kendi başımıza kaldığımızda bir sürü tarif buluyoruz. Sizin de kendinize ait tarifleriniz varsa ve bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

    http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Dün aksam iftara yapmistim cok guzel oldu ama birdakine kofte harci kullanırım daha guzel tadi olur diye düşünüyorum.

    Bizim burdaki yani avustralyadaki patlicanlar ve diger ssebzeler de iri buyuk oluyorlar. Bazen turk yemek tarifleri tutturmaktan zorlaniyorum

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM