2 Şubat 2008

Karnıyarık Börek



Malzemeler (malzemelerin miktarını siz ayarlayın kişi sayısına göre)
  • yufka
  • kıyma
  • soğan
  • tuz, karabiber

Yufkalara sürmek için:
  • yoğurt
  • süt
  • yumurta
  • kabartma toz

  • Önce soğanı yağda kavuralım, kıymayı ekleyip pişirelim. Tuzu karabiberi ekliyelim.
  • Daha sonra yoğurdu, sütü, kabartma tozunu, yumurtayı güzelce çırpalim.(Azerbaycan da hazır yufkalar küçük oluyor bu da yufka kesme işlemini kolaylaştırıyor) .
  • Yufkanın her tarafına hazırladığımız karışımdan sürelim. Kavurduğumuz kıymadan 2 tatlı kaşığı koyup bükelim. 
  • Tepsiye dizdikten sonra üst kısmından azacık  bıçakla keselim, kestigimiz aralara küçük-küçük kesilmiş domates ve biber koyalım. 
  • Yumurtanın sarısını üzerine sürüp fırında kızarana kadar pişirelim.

Karışımı yufkanın her tarafına sürdüm. Bekletmeden iç malzemesini koydum. Çünkü bekleyince yufkayı sarmak zor oluyor.
üst kısmını azacık kestim


kestiğim kısımlara domates ve biberleri yerleştirdim ve yumurta sarısı  sürüp üstü kızarana kadar pişirdim

Afiyet olsun !

1 yorum:

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM