12 Eylül 2014

Kırmızı Biber Sosu



Öyle bir lezzet olsun ki bazen tek basına da yensin, bir çok yemegin yanına çok yakışsın, ekmegi banıp banıp yiyesin canın istediğinde.
Aradığım bu lezzeti Özlem arkadaşımın bize hazırlamış olduğu harika lezzetler arasından buldum.. Buna benzer sosu bir amerikalı arkadaş da hazırlamıştı cipsle beraber yemek için.. Yalnız bir sosa nar ekşisi eklenirse, limon sıkılırsa, irice doğranmış ceviz eklenince daha bir lezzetli oluyor..
 Özlem arkadaşın sofrasında o kadar yiyecek vardı ki sostan doyasıya yiyemedim. "Özlem`cim sen bu sostan bana bir kaba koyuver evde doya doya yerim" diyerekten aldığım sosu hem resim için kullandım hem de içinde neler var tek tek incelemiş oldum :) Tarifi detaylı sormadım. daha önceden Skipper arkadaşın yaptığı sosla bu sosu karşılaştırdım ve kendi agız tadıma göre tarifi bir aşagı 5 yukarı çözdüm..:)


Malzemeler

  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 adet yeşil acı sivri biber
  • 1 adet büyük boy domates
  • 2 yemek kaşığı doğranmış ceviz
  • 1 tutam maydanoz
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı nar ekşisi (dolu degil)
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • yarım diş sarımsak
  • tuz

Hazırlanması :

  • Kırmızı biberleri , yeşil biberi ocakta çok yakmadan sağa sola çevirip hafif közlüyoruz, kabukları soyuluyor gibiyse soyup  iri parçalara bölüp robotta iyice çekelim.. (kabukları soyulmuyorsa gerek yok kabuklu da çekebilirsiniz robotta)
  • 1 adet domatesin kabuklarını soyup ortadan ikiye keselim, elimizle sıkıp içindeki çekirdeklerini ve fazla suyunu çıkaralım, robotta çekelim.
  • Bir tutam maydanozu ince ince, cevizleri de irice doğrayalım.
  • Sarımsağı rendeliyoruz. 
  • En son olarak biberleri,domatesi, maydanozu, cevizi, sarımsağı birlikte karıştırıyoruz, zeytin yağını, limon suyunu, nar ekşisini, tuzu ekliyoruz, karıştırıyoruz.  
  • Hazır olan sosu nane yapraklarıyla süsleyip servis yapıyoruz. 

Afiyet olsun !


4 yorum:

  1. Canim ellerine saglik nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Leziz görünüyor. Sizlere de Afiyet olsun :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ekmekle yemesi harika olur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ohh tam ekmek banmalık :) rahmetli kayınvalidem yapardı bana hep kavanoz kavanoz :( bu sene kendim yapacağım ...

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM