8 Mayıs 2012

GEÇEN HAFTANIN DETAYI ve AZERBAYCAN`IN ALTIN ÖDÜLÜ



Gelen mesajda "Biz altın madalya kazandık. Rabbime şükürler olsun" diyordu arkadaş.
İlk önce öğlen uykusunun verdiyi sersemliyle mesajı anlamadım, anlayınca da göz yaşlarımı tutamadım.
Gurbet elde hemşerilerimin altın ödüle layık görülmesi haberini Austin`in en yüksek yerinden tüm Austin`e bağırarak duyurasım geldi..
Tebrikler canlarım benim.. İnşallah sesimiz, başarımız her zaman en güzel yerlerden gelsin, imzamız en güzel projelerde bulunsun..
Bu güzel projede emeği geçen arkadaşları:  Gülbeniz Rüstemova, Anar Mecidov, Fidan Hesenzade, Ayten Mahamaliyeva`yı ve Azerbaycan Qafkaz Gimnaziyasının tüm çalışanlarını gönülden kutluyorum.. Başarılarının devamını diliyorum..
Projenin detayı..
 Title: Effect of nanoparticles on seed germination and plant growth
Category: Senior / Environment
Country: AZERBAIJAN
Contestants: Fidan Hasanzade and Aytan Mahamaliyeva



Ödül törenine de bakmak isteyeneler bu adrese tıklaya bilirler.. http://www.isweeep.org/videos 
İkinci video`dan son 01.01 02 saniyesinde Azerbaycan`in ismini açıklıyorlar..

******
 Haftanın kısa özetinde sondan başladım ama şimdi başa geliyorum.
Pazartesi öylesine geçti, her zamanki gibi. Ye, iç, yemek yap, temizlik yap, arasıra nete girip sörf yap filan...
Salı tatlı telaş sarmaya başladı, perşembe haftanın gün sofrasında sıra bendeydi.
Salıdan eksikleri tamamladım.
Çarşamba sabah kalktım, söz verdim uyumadım. Perşembenin hazırlığını bu günden yapsam iyi olur dedim..
Ya aaa.. ne demezsin önceden hazırlık ve ben, kesinlikle olamaz.
Plan yapma dedim kaç kere kendime, ama dinletemedim..
Bana önceden plan yapmak yaramıyor.
Çarşamba sabah gelen telefon aynen bunu söylüyordü " Canım ya sevdigimiz bir abla Dallas`dan Autin`e geziye geliyor. Onları sen gezdire bilir misin Austin`de.))
Bulunmamış benden başka müsait birisi.. )
 Tüm arkadaşların illaki bebeği var.
Dedim o kadar doğurmayın arkadaşlar istedigimiz zaman işe yarayalım. Dinletemedim..))

Hey gidi günler bir zamanlar bizi gezdiriyorlardı Austin`i şimdi biz rehberlik yapıyoruz gelenlere..
Kötü rehber de değilim ha... bu arada..
Özlemiştim 3 sene önce ilk heyecanla gezdiğim yerleri görmeyi.. 
Deyişmiş miydi ki.. Yok değişen ben ve zamanın geride bıraktıgı tatlı anıları sadece..
Mount Bonnell Austin



 Texas Capitol binasının dıştan ve içten görüntüsü..
 
Capitol`un içten görüntüsü



en son Mozart kafeye gittik ama resim çekmeyi unuttum. Daha önce arkadaşlarla yaptığımız Mozart kaçamağından bakabilirsiniz resimlere.. Tık

******

Günlerden perşembe. Mayıs 3 2012. yılı.
Mekan bizim ev. Arkadaşlarla beraber bizim evde yaptığımız son gün sofrası..
Uzun zamandan hayalini kurduğum renkli soframı kurdum. Siyah sofrayı Şeyma  arkadaşta görmüştüm çok beğenmiştim. Çok yakışır demiştim renkler siyah örtüye. Ayrı ayrı renklerde tabalar aldım. pecete halkalarını zaten daha önceden almıştım. 
Beyaz puantiyeli peçetelik de tamamdı.
 Sofrada da bir gün önceden Austin gezisinden sonra gece saat 2 lere kadar uğraştım tatlar vardı.. 
Karamelli pasta, Yoğurtlu Ispanak üzerine Fellah köfte, Üç renkli börek, Tulumba tatlısı, Islak kurabiye, Tuzlu kek, Kısır...
Yemekleri yedik kiloları aldık, o tamam ama asıl olan ondan sonra  döktüğümüz kurtlar akıllarda uzun zaman kalacak galiba.. 
Halay, pop, düğün havası, arap dansı ne desen vardı repertuvarda.. 
Bu da ö günden geriye kalan resimler...
Resimlerdeki tatların tarifi daha sonra..

 Yoğurtlu Ispanak yatağında  Fellah köfte.


Üç Renkli  Börek


Peynirli, Sucuklu, Domatesli, Zeytinli kek


Islak Kurabiye


Tulumba Tatlısı


Karamelli pasta 


Ve hafta sonu ..
Houston`a yolcuyduk... 


 Dönme dolap..


Azerbaycan`dan gelen arkadaşları görmek ve bize annemler den gelen çam sakızı çoban  armağanı hediyeleri, yiyecekleri almak için yola koyulduk.. 
 Azerbaycandan gelen tatlar ve parfümler..
Baklava, Şorgogal, Ceviz, Şekerbura..


 Freya ve Divine parfümü..


Uzun bekleyişin sonunda Gülbeniz arkadaşı görüp doyunca olmasa da biraz sohbet imkanı oldu.
 Aşağıdakı arkadaşın kızıma ve bana aldığı hediyeleri... 
Teşekkür ederiz canim..  


Bu da gecen bir haftanın hasılatı..
 Bu güzelliklerin darısı bu haftanın başına.. 
İyi günler..


26 yorum:

  1. Tebrik ederim arkadasim. Ayni zamande hem ellerine hem objektifine saglik:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Selen`cim. Gurbet elde olunca mutluluk iki katına cikti..

      Sil
  2. yine dolu dolu, guzel bri yazi olmus. Azaeri tatlilari ne gusel oyle! sekerbura, kalbura basti- sekerpare karisimi sanirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lama`cim yakın olsan ikram ederdim.
      Şekerbura üzeri süslü beyaz olan. Ama ne sekerpare be de kalburabastı gibidir. Yani tatli degil. Bir çeşit kurabiye. İnşallah kısa zamanda yayınlamak istiyorum tarifi bakarsın.
      Üzerindeki desenler özel cimbizla yapiliyor.. O yuzden oyle gozukuyor..
      Sevgiler canim...

      Sil
  3. Tebrikler canım,çok sevındım.Yaptıkların çok güzel görünüyorlar,resimler süper.

    YanıtlaSil
  4. ödül için kutluyorum.. gün sofrası ise mükemmel olmuş.. sevgiler seval

    YanıtlaSil
  5. ay sen ne şeker bir hatunsun ya tası tarağı toplayıp oraya taşınasım geldi:))
    bir kere iyi kalplisin bu devirde bulmak zor çok zor!!!
    o masaya bayıldım servislerini çok sevdim herşey herşey çok güzel görünüyor ellerine emeğine sağlık:)
    bu arada madalya alanlarıda tebrik ederim bende hiç dayanamam böyle şeyleri izlerken hemen sulanıverir gözlerim:)))
    koccaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylin`cim o senin guzel gorusun.. Insallah oyleyimdir..
      Hadi tasin gel canim o bana komsu her gun gezelim..))
      Resekkur ederim canim tebrik ve bu guzel sozler icin..

      Sil
  6. ganimetlerin gelmis:) afiyetler olsun... birgun austin'e gelirsek sana 1 hafta onceden haber veririm rehberlik yapman icin:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ganimetler bunlar burada bulunmayanlar..))
      Buyur gel canim ne zaman istersen.. Rehberlik tecrubem artmis olur o zaman da..

      Sil
  7. öncelikle ödül alan arkadaşları tebrik ediyorum ,

    gezi resimlerine de bayıldım ,işinin arasında rehberlik işini de çıkarıvermişsin arkadaşım :)

    ama sofrana ve lezzetlerine bayıldım hepsi harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık.

    annenden ve arkadaşından gelen hediyelerde harika....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim tesekkur ederim .
      Bayiliyorum gezmeye iyi denk geldi geziye gelenler de..

      Sil
  8. ülken adına seni tebrikediyorum,gururlanıyor tabiki insan,austin çok güzel bi gelsemde benide gezdirsen :)o yorgunluğa böyle bir masa bravo diyorum sana çok şık olmuş masan renk uyumu çok güzel hazırladıklarını yemek isterdim tulumba tatlısının tarifini verirsin inşallah hafta sonu benimde misafirlerim vardı yaş pastamı nasıl süslesem derken aynı süslemeyi yapmışız :)çok uzun yazdım ellerine sağlık diyip bitiryorum,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canim Austin cok guzel yer insallah kismet olur bir gun gelirsin..
      Tulumba tatlisini yaptim ama aldigim tarif iyi degildi. Bir daha baska tarif denemek istiyorum insallah o tarif tutar. O zaman yazarim tarifi de ..
      Sevgiler canim..

      Sil
  9. nasil keyifle okudum yazini.bende nerden baslayacagimi sasirdim dogrusu.odul almisiz diyorum cunku baku biz biz de baku demek.onun icin inan benim de gogsum kabardi.masana hayran kaldim,bana cok sey yapmissin gelsin kilolar diyene bak,dokturmussun,hani diyet nerde kaldi.:))))ellerine saglik harikasin,annenden gelenler arasindaki ceviz kurabiyemi?o kaliptan ariyorum.en son olarak da baku hediyelerin cok sirin,iyi gunlerde kullan bitanem,sana sevgilerimi gonderdim kocaman.xxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim gonlu guzelim..
      Evet sizin basariniz bizim basari bizim basari sizin basariniz. Bir millet iki devlet kazaniyor cunku.. Insallah kotu ruhlu insanlar bu muhabbeti bozmasin..
      Canim benim senin sofranda yok yoktu. Ben sadece 7 cesit yapmistim..))
      Kalibin reklami benim sitede var. Daha dogruru nereden aldigimi bulmustum sonra da merak edenler icin yazmistim sitede. Su an sa tarafta var ilani bakabilirsin..
      Bir az bahali olur ama deger cunku guzel ve lezzetli oluyor tadi o cevizlerin..
      Sevgiler canim..

      Sil
  10. Ama hepsinden yemek istedi canım şuan :) Ellerine sağlık canım,diyette bozulmuş galiba :P sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Csnim buyur gel ikram ederim ben..
      Aslinda o gun diyet bozmadim ama sonradan bozdum.. Yani ara verdim insallah bir daha baslarim..
      Sevgiler canim..

      Sil
  11. kutlarımm canımmm:)
    haklı gururunu doya doya yaşa inşalah..
    masada ki her şeydenn yemekk istiyorummmm:))
    ellerine sağlıkk canısı..
    sarıldımm sana sıkıca...
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim benim tesekkur ederim. Yakin olsan seve seve bu sofranin en guzelini kurardim sana..
      Sen gel yeter ki.. Bu gurbet ellerde sevindir beni..

      Sil
  12. ne guzel tebrik ederim.ne kadar baglisin memleketine,hemserilerine.taaa obur kitada gezdiriyorsun .ilgileniyorsun.

    YanıtlaSil
  13. ödülün hayırlı olsun canım.lezzetlerede bayıldım doğrusu.hepsi harika.bu arada önerin için çok teşkk ederim canım.tel.nosunu nereye yazacağımı bilmiyorum.bilsem onuda denerdim.şimdilik sorun yok gibi ama inşallah tekrar etmez.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. masadakı hersey harıka gorunuyor ellerınıze saglık :)

    bu arada blogumda 3 kısıye ıstedıklerı ayakkabıyı hedıye edıyorum :) cekılısıme beklerım :) sevgıler :)

    http://zeysfashionroom.blogspot.com/2012/05/dikkat-hediye-varrrrr-giveaway.html

    YanıtlaSil
  15. Ben ugramayi bloga ne guzel bir sofra kacirmisim,ellerine saglik, muhtesem gorunuyor her sey, ne tevafuk ben de fellah koftesi yapmistim gecenlerde :)

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM