29 Şubat 2012

İYİ Kİ DOĞMUŞUM,,!



29 şubat sabahına açtım gözümü, 36 sene önce açtığım gibi..
Her yer sessiz ve hafif karanlıktı..
Yanımda ne acı çeken annem vardı, ne de annemin yüzüne bakarak " Hi hi hi .. Yine kızın oldu" deye sırıtan gıcık hemşire..
Ne göbek bağım kesilip mandal takılmıştı, ne de boyumu, başımın cevresini ölçen doktor vardı odada..
Ne beni yıkayıp, kundak yapan hemşire vardı yanımda, ne de ben ağlamıyordum....
Ne kapı arkasında " Yine mi kızı oldu" deye dudak kıvıran akrabalar vardı, ne de dışarıda dondurucu soğuk, dizi aşan kar vardı..
Bu işte bir gariplik vardı....

Bir daha kapattım gözümü.. Işık hızıyla geçtim yılları, bazılarında takıldım, geçip gitmesem. burada kalsam dedim, bir kalabilsem dedim ablamla bir sene beraber geçirdigim Universite yılında, bazılarından da hem çekip gitmek istedim..,
Geldim bu günüme..Tekrar açtım gözümü..
Burası Teksas Austin.. Dışarıda hava + 12-15 derece sıcak. Saat sabahın 5: 50 si...
Yerimden ağır ağır kalktım, elimi yüzümü yıkadım, mutfağın yolunun tuttum.. Kahvaltı hazırladım, evin geri kalan üyelerine öğlen okulda yemeleri için tost yaptım, elma kestim, küçük saklama kaplarına koydum, hazırlıkları okul oldugu sürecte mutfak tezgahının yukarısında mesken salan yemek çantalarına yerleştirdim..


Ev halkını uyandırma zamanıydı..  Sürekli çalan saatin alarmını 5 dakika daha erteleyen Poyraza " Mudur yardımcısı da oldun yine de okula gitmek istemiyorsun,.. Hadi kalk" uyarısında bulunup kızımın odasına geçtim " Annesinin nergisi ne zaman öğreneceksin üstünü örtmeyi, bak üşümüş kolların hadi kalk üstüne bir şeyler giyin" deyerek kokladım..
Oğluşumun odasına daha girmeden " Anne, ben zaten uyanıktım geçe hiç uyumadım, şimdi kalkıyorum" deyerek ergenlik çagının verdiyi benlik gururuyla söylense de ben yine de fındık burnundan öpmeyi ihmal etmedim..
Pek sessizdi her kes. Anlaşılan hatırlamadı kimse.. Bu gün 29 şubattı. Gün farklıydı, yılın farklı günüydü, ekstra bir gün daha eklenmişti yıla..
" O sana öyle geliyor canıımmm" derle ya, aynen yaaa bana öyle gelmişti.. Sabah  yine açılmıştı, saat yine aynı zamanı gösteriyor, yine okul telaşı vardı evde.. Yine ev temizliyi, akşama yemek hazırlığı, artık okumaktan yorulduğum ingilizce dil kitapları beni bekliyordu...
 
Yıllar önce uyuduğum gibi mışıl mışıl uyumak, yemeyin hazır gelmesi, evin 2. kızı olsak ta annesinin gülü diye koklanmak varken..Neydi sabahın 6`sında bu telaş..

Çünkü ben süt kokulu bebek değildim.. evliydim, bir delikanlı oğlanın, bir nergis kokulu kızın annesi, sert esen Poyrazın eşiyim..
Ruhen hala 15 yaşında , görenlerin 25- 26 yaş verdikleri, maalesef nüfuz cüzdanında 36` yı görünce çığlık atan ev hanımıyım..
Ayrıca 29 şubatın 4 senede bir geldiğini düşünerek ve de doğum gününü o güne göre hesaplayarak daha 8 yaşını dolduran, hayal kuran, ip atlamak, salıncağa binmek, Luna parka gitmek isteyen, ağaca çıkıp vişne toplamak isteyen, dışarıda hava kararıncaya kadar oyun oynamak isteyen, dedesinin nazlısı, evin gül bebeği olmayı özleyen, hiç mi hiç büyümeyen Kocaman bir kadınım..,
Aynı zamanda iki gün- nüfus cüzdanında yazılmayan 29 şubatın, nüfusta yazılan 1 martın- dogum gününün keyfini çıkarmaya çalışan uyanığım..

Boşlukta dönen dünyayı espri yapmadan yaşayamayan, daha 2 sene öncesine kadar dönmek istediği köşede takılıp kaldığını fark eden ve kendini frenleyemeyip geri dönüş yok deyerek acilen dönen deli doluyum..
Evet, ben 4 yılda bir yılı 366 gün yapan 29 şubatın doğum günü kızıydım.. Daha şubatın birinde yaşasın, şubat bu sene 29 olacak deye haber yazmıştım ya iste bu gün o gündü..
Bu gün benim dogum günümdü..
Koyu balık burcuydum, aynen yukarıdakı tatlı balıklar gibi...

 Çocukları okula gönderince internetin başına geçip tüm e-mail, Msn, Skype` adreslerimi açtım acilen,..

Daha bir gün öncesinden gelen mesajlar, telefonlar bu günkü keyfime iyice keyif katmış, yüzümü güldürmüştü zaten...
Evet ben birileri tarafından hatırlanıyordum; sevdiğim ablam Sevda hanım daha sabahı beklemeden mesajı yazmıştı. Kız kardeşim daha bir gün önceden aramıştı..
Benim doğum günüm olurda benim 18 yıllık Üniversite arkadaşım, canım Aygün`üm unutur mu... Gönlümü okşayan harika sözlerle kutladı dogum günümü Skype`dan.. ve ardı ardına geldi mesajlar, telefonlar....

Bu  günüme bende farklılık katmak istedim.
İçimden resim çekmek geliyordu doya doya...
Eşimden "Bu gün bir az gezmek istiyorum" deyerek izin aldım.. İlginç o da sormadı " Neden?" deye..
Hazırlandım..  Çok sevdiğim, hatta lekelenir deye korkarak giydiğim lacivert  LC-Waikiki eteğimi, Lacivert ceketimi, Armine eşarbımı, beyaz spor ayakkabımı, küçük çantamı  ve tabi ki fotoğraf makinemi aldım, evden çıktım..

Kararım ilk ölümden başlamaktı...
Yaşım bir yaş daha büyüyünce ölüme bir adım daha yaklaştığımı düşündüm/.
O yüzden daha bir kaç gün önceden yolunu öğrendiğim mezarlığa gidecektim ama, ölümü mezarlık olmadan da düşünmen lazım dedim, gitmekten vazgeçtim...

Dost evine kahvaltıya davetliydim bu gün. İlk önce dost ziyaretinden başladım...


Sofra da, muhabbet de güzeldi... Dost sofrası olunca...
 Davetin ardından marketlerdeki indirimlerden yararlanalım dedik arkadaşlarla...
Bir az dolaştık./ Evimin yeni dekorasyonu için ufak tefek bir şeyler aldım..

Evimin yakınlığında küçük göl var, ördekler yüzüyor. Düşünmeye, o harika manzarayı makinemim hafızasına kaydetmek için gittim..Göz doyurucu harika bir manzara o günün anlamına renk katmıştı benim için..



 Sıcak kahve ısmarladım...


Bir de  hediye almam gerekti kendime..  Düşündüm, taşındım küçük kart hediye ettim...
Kartın üstünde bir dostun dogum günü için yazılı sözler vardı...
 Bu kartın bana ait ne yöne vardı, Ben kendimin dostuydum da ondan..
 Yıllardır benimle konuşan, beni bazen üzen, sinirlendiren, bazen yüzümü güldüren, ağladığımda ruhumu okşayan sözlerle beni teselli eden göz yaşımı silen dostum vardı yanımda O dostun adı BEN`di...
Ben kendime dosttum, arkadaştım, sırdaştım, yoldaştım,..
Doğum günün kutlu olsun dedim arkadaşım. Bu kart senin canim benim, iyi ki doğdun dedim kendime..



Çalan telefonum akşama misafirim var diyordu..
Eve geldim hazırlandım... Misafirlerimi ağırladım...
Habersizdim bana hazırlanan sürprizden..  Misafirlerle sohbet, muhabbet derken kapı çalındı.. Hepimizin yüzünde belirsiz ifade oluştu.. " Kim ola ki.." Kimseyi beklemiyorduk evdeki misafirlerden başka...
Kapıyı tereddütle açtım... Tabi ki önce sordum..
 İnanmıyorum karşımda tanıdık yüz, arkadaşım Güler..!
Elinde süslü pasta, pastanın üzerinde yanan mumlar.. 2 yaşındaki oğlunun elinde renkli balonlar.. Kapımın önündeki merdiven demirlerini  bile süslemişti.... Hayret ettim, şaşırdım, mutlu oldum..
Bu benim için bu güne kadar yapılan en güzel, en harika, en ilginç sürprizdi...

Güler`cim, gönlü güzelim çok teşekkürler.. Her şey gönlünce olsun.. pasta ve hediyen çok güzeldi..
Komşum ve arkadaşım  Mukaddesin daha kahvaltıya gitmeden verdiyi hediye bana senin harika arkadaşların var demişti zaten..
Gönlü güzel, cana yakın harika arkadaşlar, tebrikler için, hediyeler için çok teşekkür ederim..



Her yıl bir yaş daha büyümek güzeldi.. Ama 4 yılda bir büyümek daha da güzeldi..
Hala bu çiçek gibi çiçeklenmeyi bekleyen umutlarım var..  Rabbim bana daha ne güzellikler, daha ne mutlu günler nasip edecek İnşAllah, içinde binler hayırlı sırrı saklayan bu çiçek gibi..


Rabbim, teşekkür ederim bu farklı günü bana nasip ettiğin için.. Anne`cim çok teşekkür ederim beni farklı günde doğurduğun için..
Ben farklı olmayı, farklılığı çok seviyorum.. Huyum kurusun farklıyım işte...

Bir 4 sene sonraya kadar hadi hayırlısı deyeyim... Kim öle kim kala...
Canım dogum günüm kutlu olsun.  İYİ Kİ doğmuşsun...

33 yorum:

  1. Rabbim sağlık,huzur,mutluluk dolu güzel bir ömür versin sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. İyi ki ,iyi ki doğmuşsun canım :)
    Seni tanımak çok güzel..
    Rabbim sana öyle güzellikler versin ki,Ahirete birşey kalmadı sanasın..
    Fakat orada verecekleri,dünyada verdiklerinin zerresi bile olmasın..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  3. Off yaaa zaten bir duygusallık var üzerimde yazın beni iyice bitirdi..
    Sanki senin değil benim dpğum günümmüş gibi..:))))
    Nasıl güzel yazıya dökmüşsün canım benim..
    Sanki doğum gününü senle birlikte yaşadım..
    Nice sağlıklı,huzurlu ve çok mutlu olacağın yıllara,yaşlara inşallah gülüm...:)))
    Allah hayırlı ve sağlıklı bir ömür nasip etsin.
    Keşke yakın olsaydıkta seni sarılarak,öperek kutlayabilseydim..
    Çok öpüyorum canıııııım.

    YanıtlaSil
  4. hayırlı ve sağlıklı ömurler dilerim arkadaşım..

    YanıtlaSil
  5. Amerika'ya ilk gelmenin heyecani, ne yapacagini bilememenin garipligi icinde buldum ben onu. Rabbim cikarmisti onu hizir misali. Ev halkinin yaz tatili munasebetiyle Turkiye'ye tatile gitmelerinden dolayi Amerika'da ilk misafir edildigimiz evde tezgahin uzerinde duran bizim icin ozenle hazirlanmis sicacik yemeklerin sahibini merak etmistim. Cok uzun surmedi bu ince dusunceli, narsist, gonlu okyanuslar kadar derin ve genis insanla tanismak. Bana butun Austin'i hic bikmadan tanitmisti, "Guler burayi biliyor musun" dediginde "goturmedin ki" dememle solugu soyledigi yerde aliyorduk, benim butun cadiliklarima, kaprislerime, herseyime hic itirazsiz, abla sefkatiyle yaklasti hep. Bu insani yani "SENI" tanidigim icin cooooookkkk sansliyim Samire ablacim. Sana ne yapsam azdir. Hakkini odeyemem ki zaten. Iyiki dogmussun, iyiki varsin, iyiki ilk seninle baslamisim Amerika yasamima. Nice hayirli guzel yillara ins. Yasin sana mutluluk, huzur, bereket, hayirli bir is ve daha gonlunden gecirdigin butun dileklerleri getirsin ins. Bana katlanmaya hala devam ettigin icin, bugune kadar yaptigin hersey icin cok tesekkur ederim. Seni Seviyorum guzel insan....

    YanıtlaSil
  6. Mutlu, huzurlu,sağlıklı bir ömür dilerim.....

    YanıtlaSil
  7. Her seyden önce,yarimcik da olsa seni görmek,duygu selinin derinliklerinde kaybolmak harikaydi tatlım...
    Rabbim sana ağız tadı ile yaşayacağın bereketli bir ömür nasip etsin.
    Sevdiklerin etrafında,hayallerinin ötesinde,her gunüne huzur ve muhabbet döküp tasan bir yasam diliyorum sana...
    İyi ki tanıdım seni.
    İyi ki varsın.
    Ve iyi ki dogmussun guzel insan...
    Sarıldım sımsıkı,muhabbet ve samimiyet ile...
    :)

    YanıtlaSil
  8. canim ne kadar guzelsin sen yaaaa.nasil okudum yazmis oldugun yaziyi bilmiyorum.beni nasil etkiledin anlatamam.zaten buralarda bogazimizda beklerken; sen o pinarlari caglayan yaptin.cook duygulandirdin beni dogum gunu kadini.
    seni doguran annenin ellerinden opuyorum oncelikle.ve sana iyiki dogmussun.iyiki dogurulmussun diyorum arkadasim.iyiki de tanimisim.Allah herseyi gonlune gore versin nice yaslarinda.sevgiler ve opucukler sana yad ellerden.....

    YanıtlaSil
  9. canıımmmmm
    doğumgünün kutlu olsun yaş almak güzel hele böyle mutlu bir ailesi varsa insanın:)
    mutlu olacağın koca bir ömrün olsun seni kocaman öpüyorum:)
    ve seni iyiki tanımışım diyorum.uzaklarda da olsak birbirimize, çok yakınımdasın...

    YanıtlaSil
  10. Derya hanim-tesekkur ederim canim.. Daha onceden siz tahmin etmisdiniz zaten bu gunu..

    Zeliha`cim tesekkur ederim canim benim. Cumlemize insallah. Her sey gonlunce olsun gonlu guzelim..

    YanıtlaSil
  11. Derya hanim-tesekkur ederim canim.. Daha onceden siz tahmin etmisdiniz zaten bu gunu..

    Zeliha`cim tesekkur ederim canim benim. Cumlemize insallah. Her sey gonlunce olsun gonlu guzelim..

    YanıtlaSil
  12. Maliha`cim zaten bu guzel sozlerle beni kucaklayarak tebrik etmis oldun.. Bende sizlerle kutladim zaten dogum gunumu. Sizler benim icin ayri bir dunyasiniz..
    Canim tesekkur ederim..


    Turuncu tatlar- Tesekkur ederim canim benim,,

    YanıtlaSil
  13. Gul- Guler`cim zaten duygusal insanim bir az daha aglattin benim. Bu guzel sozleri hakettimi acaba. Elimden geldigi kadar yardimci olmaya calistim sizlere. Cunku Amerika gozuktugu kadar kolay bir yer degil. Daha once bu zorlugu ben yasadigim icin elimden geleni ziler icin yapmak istedim. Tam hakkiyla yapmadim belki. Kirdim sinirlendim belki bunu benim degisen ruh halime verin. Istemeden olmustur, gurbetin zorlugu ozlemi yapmistir dedin olur mu..
    Tesekkur ederim canim benim, Bende senin gibi hayat dolu, surprizi seven ayni zamaanda marka takilan arkadasi tanidigim icin sansliyim. Bu sayede bende marka takilmaya basliyorum artik..))
    Ikea haric orayi hic sevmedim senden farkli olarak ...))

    Her sey gonlununce olsun canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ablam benim asil Ben kirmisim, incitmisimdir yaptigim cadiliklarimla. Ama Ben senin gonlunun guzelligini biliyorum beni divulged, sovsende Ben senin onu gonulden yapmadigini bilirim merak etme. Artik dolu dolu Iki yil gecti aradan. Ve Ben seni tanidim taniyacagim kadar. Sende benim hata ve kusurlarimi cahilligime ver. Sakin kaile alma onlari. Nazimin bir Tek sana gectigini unutma olur mu? IKEA'ya gelince o benim vazgecilmezim :)))

      Sil
  14. Doyumluk- Tesekkur ederim canim.. HOs geldin bloguma..

    YanıtlaSil
  15. Aysegul`um - Blog vasitasiyla da olsa sizi tanidigam cok mutluyum. Huzur dolu mutluluk dolu bu guzel sozlere. sicak muhabbetine gore cok tesekkur ederim canim benim,,

    YanıtlaSil
  16. U aydin- Mesafe ne muhabbeti ne samimiyyeti ne de sicakligi sinirlar.. Bu kadar uzaktan tanisib bu kadar mukemmel dostluga verdigim deger ustlerin en ustunde.. Bende mutluyum boyle arkaslar edindigim icin.
    Opdum canim kocaman .

    YanıtlaSil
  17. Aylin - Her sey gonlunce olsun. Bu derin sicak muhbetin icin. Uzakligi guzel samimiyetinle kisalttigin icin cok tesekkur ederim.
    bende opduma yakindan ..

    YanıtlaSil
  18. Ne guzel bir yazi olmus, iyi ki dogmusun, nice senelere sevdiklerinle beraber saglikla mutlulukla insallah :)

    YanıtlaSil
  19. Mutlu yıllar canım, iyiki doğmuşsun senin gibi harika birisini tanımak benim için çok büyük mutluluk.
    Kocaman öpüyorum.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. cooook ama cok uzaklardan ve sizi tanımayan biri olarak, bu msjı atmam ne kadar mantıklı bilmiyorum ama yazmak istedim. yaklaşık 2 ay önce google`da yaptığım bir salata tarifi, beni mutfak dili sayfasına yönlendirdi.tarifi okuduktan sonra sayfayı biraz daha inceledim, kendimden birseyler buldum ve gülümsedim. o gun bugundur ara ara sayfayı zıyaret ediyor ve yazılanları keyifle okuyorum.bunları yazmak istedim cünkü biliyorum ki paylaşmayı seviyorsunuz ve paylaştığınız şeylerin cook uzaklarda taaa Yemen`de olan biri tarafından okunduğunu bılmek sizi mutlu eder. geçmiş doğum gününüz kutlu olsun, mutlu olun.

    YanıtlaSil
  21. Cepaynasi, Ferkay hanim, Seyma hanim cok tesekkur ederim yorum icin.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Gulercim- Insallah tum kirginliklar geride kaldi helallikde aldik..
    Kirginlik hepsi sevgidendir..
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  23. Adsiz- Hos geldin canim. Yemen`e selamlar canim. Ara sira degil her zaman beklerim. Kendinden bir seyler bulman hosuma gitti. Insallah devami gelir.
    Sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  24. rabbim sağlık huzur mutluluk versin
    iyiki doğmuşsun
    bak arkadaş olduk
    muhabbetler canım
    Ş))

    YanıtlaSil
  25. bütün yazıyı resimlere dala dala büyük bir sükünetle okudum. yine dillenmiş yazıların tatlım. iyiki doğdun nice uzun mutlu huzurlu yıllara inşallah. ve farklılığı kabul etmek de bir ayrı dokundu bana. mutlu yıllar tekrar sevgiler saygılar...

    YanıtlaSil
  26. Hiç yaşlanmayacaksınız, ne güzel:)) Allah hayırlı ömür versin, tüm sevdiklerinizle birlikte.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. GEÇ KALDIM BİLİYORUM,READERIMDA BİR SORUN OLDU BAZI ARKADAŞLARI İZLEYEMEDİM BUGÜN KENDİLİĞİNDEN DÜZELDİ..:(SANA BİR ÖMÜR BOYU MUTLULUKLAR DİLİYORUM,HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN...SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  28. yazınızı baştan sona hiç sıkılmadan okudum bundan sonraki doğumgünlerimde kendime hediye almaya kara verdim:)sağlıklı mutlu huzurlu nice yıllar diliyorum...

    YanıtlaSil
  29. keşke bende 29 şubat doğumlu olsaydın o zmn 7 yaşında mı olacaktım :)))
    zaten 4 yılda bir kutluyorsun doğum gününü sürpriz olmasa ayıp olurdu..
    doğum günün kutlu olsun.
    geç yazdığım üçün özür dilerim bu arada.

    aklım dolga çorbanda kaldı ama buraya yorum yapmadan geçemezdimm ;)

    YanıtlaSil
  30. Nice güzel yaşlara sağlıkla,mutlulukla ulaşmanızı diliyorum.

    YanıtlaSil
  31. Nice saglikli, huzur ve mutlu yaslara=)))

    Her yazini bastan sona okuyorum ki normalde itiraf etmek gerekirse uzun yazilari goz gezdirip geciyorum ama senin her yazdigini bastan sona okuyorum. O cumlerin icinde ila bir yerde benim "ayni ben" dedigim oluyor=)))

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM