23 Haziran 2011

BIRAZ YIYELIM, BIRAZDA ELEŞTİRELİM


  Bir yemek blogunda yemek yayınlamak, sevincini, kederini, esprini, gezilerini, şiirlerini. acizane kaleme almak istediğin küçük notlarını yayınlamak güzeldir.
 Yemek yemek de  güzeldir, ama  söz eleştirmeye gelince orada durmak gerektir..
. Kimi, neden, niçin, nerede, hangi sebepten dolayı eleştirdin..
 Kim hangi yemeyi yapabilir veya yapamaz?
Kim bu gün çok şık giyinmiş peki kim rüküş?
Kim nereye  tatile gidecek, kim tatili evde  geçirecek?
Kim ölmüş, kim yeniden hayata dönmeyi başarmış? 

Eleştirelim sabaha kadar. Maşallah biz kadınlarda da nasıl olsa çene var. Konuş konuş bitmez. 
Peki bir insanın  veya tüm bir cemaatin  hakkı söz konusuysa?  Konu bir çok kişinin  anlamakta zorluk çektiği ve ya anlamak istemediği  faaliyetler, çekilen ızdıraplar, dökülen göz yaşı, yapılan dualarsa?  Konu bir kaç kişinin hatasıysa ve bu hata tüm cemaate mal oluyorsa? 
Sanırım çoğu kişi susmayı, orayı terk etmeyi. konuyu değiştirmeyi ister. Çünkü konu bir insan değil, çünkü konu sadece bardağın boş tarafı değil...
Son zamanlar elimizin  hamuruyla hesabını veremeyeceğimiz  bir çok işe de karışmaya başladık sanki.
Bahsetmek istediğim konu  Sevgili arkadaşın EN  son yazısıdır. ( buradan yazıyı ve yorumları okuyabilirsiniz)
Daha önceki yazılarının bazılarını severek okuduğum arkadaşın  maalesef  son yazısına katılamayacağımı söylemek istiyorum.
“İslama yönelik hiç bir şey yapılmıyor beni bu rahatsız ediyor dinim elden gidiyor ” deniliyor ya ….
İslamdan konuşup, ondan yazıp sonra yazılanlar unutuluyor ya bizde bunu sevmiyoruz….
Sevmediğim için de yazmak istedim. Bir denilen o birine denk gelmediği için yazmak istedim.
 Yoksa eleştiriği sevmiyorum, sayfamda da bu tür yazıların yayınlanmasını hiç mi hiç istemiyordum, ama maalesef arkadaşın yaptığı yanlışı, belki de bazılarına göre doğruyu okuyunca hayretler içinde kaldığımı dile getirmek istedim. İnşallah bir daha bu konulardan bahsetmek istemiyorum.
Laylaylom yapıp tarif yayınlamak daha iyi:))

Arkadaş kendine göre mert bir şekilde cemaatlerin hatalarından bahsetmiş. Tabi ki kendince haklı. Neden çünkü çevresinde olanları, duyduklarını, mağdur olanları dinlemiş, düşünmüş, taşınmış ve kaleme almış. Ne yazık ki karşı tarafı dinlemeden, içlerinde  bir kaç ay, bir kaç yıl bile bulunmadan, kendisine onlardan her hangi bir zarar gelmediği halde kesmiş bileti, kırmış kalemi " müslümanca  "...

Nerede peki asıl müslümanlık? Nerede her şeye göz yummayı başara bilmek? Nerde Hazreti Ebu Bekir ( r.a) gibi  dua dua yalvararak 
"Cehennemde vücudum büyüsün tâ ehli imana yer kalmasın" demeyi bilmek?
 Nerde geçenin alaca karanlığında "ya Rabbi onlar yanlış yoldadır diye düşünüyorum, ne olur onları  doğru yola yönelt, doğruyu göster, o müslüman kardeşlerimi  zayi etme" diye göz yaşıyla  seccadeye baş koyup dua edebilmek.
Herkes yazı yazabilir, eleştiri kabiliyetini kullanabilir, herkes hatayı kolayca söyleyebilir...
Bu güne kadar çok yazıldı, çok çizildi,çok sular aktı o dereden...
Yazmak, eleştirmek, her kişinin işidir, dua edebilmek, ayıpları örtebilmek, er kişinin işidir.!
İş değildir ayet, hadis yanlamak, kardeşlikten bahsetmek sonrada kardeşliğe düşman kesilmiş gibi bardağın boş tarafından bakmak.
İş değildir gıybet kampanyası başlatmak, ama sonrada insanın, hatta  insanların hakkında ulu orta konuşmak,
"bahsedecektim… Vazgeçtim, bahsetmeyeceğim.... diyerek kafalara şüphe tohumu atmak..
İş değildir "Her şey bir yana yaptıkları güzel şeyler için de nankörlük yapmayacak, vefasız olmayacağım…
Diğer konulardan derin derin bahsetmeyeceğim" diyerek duygu sömürüsü yapmak. Acaba daha ne kaldı ki yazılacak?
"Allah rızası için  yaptım, yoksa maksadım kimseyi kırmak değildi. Ama benim bir görevim var, bu görevi hakkıyla yerine getirmeye gayret ederim"
demişler..
Allah rızası için Allah yolunda düşe kalka yürümeye çalışanlara- doğru yolda gitmediklerini, yanlış yaptıklarını düşünüyorlarsa-bir tekme de ben vurayım, bir lafta ben söyleyelim denilmiş. Söyleyen kim bir müslüman. Kime söylüyor müslüman. Bu mu görev? Peygamberlerin görevi bu muydu?
İyi de olsa kötü de olsa kırmak mı gerekir bir müslümanın kalbini, kesmek mi gerekir yolunu acımasızca, bilip bilmeden, konuşarak, yazarak. Sadece oturduğu yerden görerek, bir gün bile parasız kalmadan, anne-babasını, sevdiklerini yıllarca görme hasretiyle tutuşmadan, hicretin, cihadın ne h- sini , ne c- sini bile bilmeden, memleket hasretiyle yanmadan...
Sıcak evden, bilgisayar başında, soframızı 3 çeşit yemekle donatarak, siteye ayet,  hadis yazarak, bazı müslüman cemaatler böyle böyle yapıyor ey millet haberiniz olsun gelin onları bir şeyler yapalım diye seslenmekle yapılmıyor  Peygamber görevi. Ne yapacaksınız?  İki müslüman kardeş olarak kavgamı edeceksiniz? Bu mu görev?

 Asıl müslüman olmak zor,, değil mi?
Kimi kime şikayet ediyoruz acaba? Bir müslümanı bir diğer müslümana. Nede  güzel gülüyordur din düşmanları?
Hür adamdan bahsedilmiş. 
Hür adamın hür olmadan yazdığı kitap bağıra basılmış, ama içindekiler pek bağıra basılmamış gibi.
Hür adamın hür olmadan yazdığı kitabından bu konuyu  da okusalardı keşke:

"Hakikat nazarında zulümdür.
Ey mü'mine kin ve adavet besleyen insafsız adam! Nasıl ki, sen bir gemide veya bir hanede bulunsan, seninle beraber dokuz masum ile bir cani var. O gemiyi gark ve o haneyi ihrak etmeye çalışan bir adamın ne derece zulmettiğini bilirsin. Ve zalimliğini, semâvâta işittirecek derecede bağıracaksın. Hatta birtek masum, dokuz câni olsa, yine o gemi hiçbir kanun-u adaletle batırılmaz.
Aynen öyle de, sen, bir hane-i Rabbâniye ve bir sefine-i İlâhiye olan bir mü'minin vücudunda, İmân ve İslâmiyet ve komşuluk gibi, dokuz değil, belki yirmi sıfat-ı mâsume varken, sana muzır olan ve hoşuna gitmeyen bir câni sıfatı yüzünden ona kin ve adâvet bağlamakla o hane-i mâneviye-i vücudun mânen gark ve ihrakına, tahrip ve batmasına teşebbüs veya arzu etmen, onun gibi şenî ve gaddar bir zulümdür.

Nasıl olsa sanatcı, onların  hakkında ileri geri konuşabiliriz, onlardan konuşursak  hakka girmeyiz diye düşünülerek yazılan bir çok yazı....
Neyse
Sözü uzatmıyorum..
 Küçük reçete yazmak istiyorum:

1. "Rıza gözü, ayıplara karşı kördür. Kem göz ise kusurları araştırır." Ali Mâverdî, Edebü'd-Dünyâ ve'd-Dîn, s.10; Dîvânü'ş-Şâfiî, s.91. Bu sözü ezberleyin.

2."Eğer onları affeder, kusurlarına bakmaz ve bağışlarsanız, şüphesiz ki Allah da çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir." (Teğabün Sûresi: 64:14.)
Ayetini unutmayın 


Zulüm olmamalı, her  hatalı kula gönül açılmalı, hatayı herkese değil hatalı olana usulunca anlatmalı...
Hakka dilenci olmalı, kimde hakkım kaldı, ölmeden helallik almak gerek, gerekirse diyar diyar dolaşmalı..

Hazreti Ömerin (r.a) dediği "Ey Kabe  seni bin kere yıksam tekrar yapabilirim. Fakat kırılan bir kalbi asla!..” sözünü bir daha can kulağıyla hatırlamalı.

Bu hamur çok su götürür....

Yazıya bir çok arkadaş gibi bende yorum yaptım. Yayınlananlardan bir tanesi çok ilginç:
 Sitenin sahibi Diyor:
Çok ağır ithamlar! Linkini verdiğiniz kitabın sadece içindekiler kısmını inceleyebildim. Fırsat bulunca okumak istiyorum. Fakat hiç bir müslümanı da bu kadar acımasızca yargılamanın doğru olmadığına inanıyorum."
Diye cevap verilmiş bir yorumcuya:))


Samire Diyor:

Arkadaşım C hanım bir müslümanı bu kadar yargılamak iyi değil. Yazanın yaptığı bir ayıp.
Unutmayın tüm bir müslüman cemaati bilmeden, içinde olmadan, onlardan her hangi zarar görmediğiniz halde de acımasızca yargılamak hiç hiç hiç doğru olmadığına inanıyoruz.
Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu.-diye yorum  yazdım ...

 Sanırım yorumlarımın bazısı çok eleştirici bulunduğu için yayınlanmadı.
Aslında  arkadaşın yazacak kadar yorumları yayınlama cesaretine inandığım için yazmıştım bu yorumları, ama yayınlanmadı.
 Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.  Sebepsiz yere eleştirmek kolay, acaba doğrular söylenerek eleştirilince neden  kabul edilmiyor?
Allah rızası için uyarmak istedim. Eh benimde bir görevim var demi?
 
Bir  iki yorumu  ben kendi sitemde yayınlamak istedim.

Dün bir doktor takipçim anlattı. karşı dairesinde oturan kız öğrencileri sırf Allah rızası için, yol parası vermesinler diye işe giderken okullarına bırakıyormuş. Aylardır bunu yapıyordum diyor. Bir kaç gün önce kızlar ” biz artık seninle görüşmeyeceğiz, ablalar izin vermiyor” demişler. Benim içlerine sızmaya çalıştığımı düşünüyorlarmış, bu yüzden izin vermemişler diyor. Yorumsuz…

Samire Diyor: Yorumunuz denetim için bekliyor.  Sonra da  Denetlenmiş ve silinmiş:))))
Haziran 23, 2011, 6:16 am
 Böyle yazmıştım :Arkadaşım, bu neden kaynaklanıyor biliyor musunuz. Günümüzde kimseye güven kalmadığı içindir. İyilik yaparken aslında neler planlandığını gösteren bir çok haberler yayınlandığı içindir. Kimin ne maksat taşıdığını bilmedikleri içindir.
Haktan, adaletten, kardeşlikten, hadisten, ayetten, gıybetten, hatta gıybet kampanyası başlatanların sonradan tüm cemaatlerin aslında parmakla sayılacak kadar hatalarını büyük dert, kanayan yara diye nitelendirerek, içinde belki de cennet kılmanı, hurisi olan insanların da hakkında bilmeden konuşarak haklarına girenler , yazanlar olduğu için olmasın?
Yorumsuz…


Başka bir tanesi:

 "Kalp İbresi ne kadar yazsan da ne kadar söylesen de söyle . Düşünce yanılınca perde arkası aranmıyor, görülmüyor. O çocukların senin dilinde sana müracaat etmesi,  ( Türkçe Olimpiyatlarını şarkı, türkü, eğlence  diye nitelendirmişler. Onların türkçe o kadar güzel konuştukları göze gözükmemiş) senin kültürünü bilmesi- şimdi İslamı bilmiyor diye sanılsa da- belkide gelecekte bir hidayet eri olacağına bu kadar korkunç bir şekilde bakılıyorsa, benim dilimi konuşuyor diye gözler dolmuyorsa denilecek hiç bir şey kalmamış sanırım.
Bir mağdur dinlenmiş bir fedai dinlenmemiş ve ya göz ardı edilmişse, denilecek hiç bir şey kalmamış demektir...

“Ben kimseye hakaret etmedim. yazdıklarımı bir kesimi karalamak olarak görmüyorum. Her cemaatte olduğu gibi hatalar ve yanlış insanlar var. Fakat doğru insanlarda var. Herkesi aynı kefeye koymuyorum.” denilmiş
Ama Toplu olarak  cemaatler kefeye konulmuş, Toplu olarak hakaret edilmiş. Birkaç kişinin ayağının kayıp gitmesini, yaptıkları yanlışlar kocaman cemaatlerin sucuymuş gibi gösterilmiş, fakat doğru insanlardan doğru yapılanlardan her hangi bir şekilde birazcık olsa bile bahsedilmemişse hiç bir şey söylemek gerekmez…..
Kardeşlik diye hadis,ayet yayınlayıp, sonrada söylenen söze  uyulmuyorsa…..
Neyse ben söyleyecek kadar söyledim hatta sitemde bu tür konuları yayınlamayı sevmediğim halde kendimce yazı yazarak fikrimi bildirdim.
Büyük ihtimal bu yorum yayınlanmaz. yine de yazmak istedim….
- diye yorum yazdım.
Ama bunların hiç biri yayınlanmadı :((


Sürç-i Lisan, Sürç-i  akıl ettiysek önce Rabbimin sonrada her kesin affını diliyorum.
Maksadım hiç bir cemaati savunmak değil.  Herkesin bir imtihanı var er ya da geç her kes onu verecek.  Sadece müslüman gibi yaşamalıyız diyerek aslında yaşamadığımız için, kardeşlikten, haktan, adalette bahsedip hadis , ayet yayımlayan sonrada buna ters hareket edenlere çok hayret ettiğim için yazmak istedim...

Ayet, hadis yayınlanmakla müslümanca hareket edildiğini düşünenlere hayret ettiğim için yazmak istedim...

Birini eleştirmek doğru değil, hata aramıyoruz her kes hata yapabilir- ama biliyormusunuz şu cemaat böyle yapıyor,- diyenlere hayret ettiğim için yazmak istedim...
Başkasında ayıp ararken, hata ararken aslında kendi dediklerine uymadıkları açık açık gözüken insanların yorumlarına kızdığım için yazmak istedim..
  Hiç bir cemaati hedef almıyoruz dedikleri halde-şunlar şurda şöyle yapıyor, şu şahıs şöyle geldi, şu şahısın eski konuşması, bu da yeni konuşması- diyerek sözüne  hareketi uymayanlara,  Allah rızası için ,Allah rızasını eleştiriyoruz görün ey okuyucular diyenlere hayret hayret hayret ettiğim için cevap hakkımı kullanarak yazmak istedim....

 VE.....Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu.....diyorum.

Bir yandan da üzüldüm.  Bu kadar iyi yazarların bu blog köşelerinde takılıp kalmasına.  Kalemi keskin arkadaşları tanıtmak lazım  gereken " Gazetelere".:))))
Köşede kalmazlar, köşeyi dönerler.
Ne de olsa bayılıyor bazı " Gazeteler"  iyi olana çelme takmaya:))

İyi günler!
İyi incelemeler!
İyi  tahminler ve hayırlı düşünceler!

11 yorum:

  1. Samira hanım bana olan kininizi açığa vurarak, intikamınızı aldığınıza inanıyorum. Yüreğiniz yeterince soğudu sanırım.
    Ben yazımda bir şahıs veya cemaat ismi vermediğim halde, siz benim ismimi defalarca kullanarak alaycı bir yaklaşımla bana çeşitli ithamlarda bulunmuşsunuz.
    Bu sayfada adımın hiç bir şekilde kullanılmasına razı değilim. Gerek yazıda, gerek arkadaş listesinde adımın olmasınıda kesinlikle istemiyorum.
    Gerekli düzenlemeleri yaparsan hakkım sana helal olsun. Allah benide senide affetsin...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Cahide hanım. Benim size hiç bir kırgınlığım yok. Size yazdığım yorumda da bahsetmiştim bana ters, bir öyle bir böyle konuşan insan. Aslında sizden nedense böyle bir yazı bekliyordum. Nedenini bilmiyorum ama bekliyordum. Tabi sevmediğim tarafı da ben kimseden bahsetmiyorum, isim vermiyorum dediğiniz halde, şü akrabam hizmete girmiş şöyle şöye yapmış, onların yaptığı sadece şarkı türkü. demeniz kimden bahsettiğinizi açık açık gösteriyordu zaten. İsim vermek gerekmezki..
    Benim mesajıma ılımlı cevap vermemeniz de çok kırdı beni. ” Bu ne şirk dolu bir mesaj” diye. Dogru belkide ben şirke düştüm, yolumu şaştım, müslüman olarak sizin tavrınız böylemi, yolunu şaşmış insana. Böyle söyleyerek mi duzeltirsiniz hatayı. Bu zaten hata . Aslında şöyle beklerdim. “Arkadaşım bence senin düşüncelerin iyi değil, bunu söylemek şirke götürür insanı” diyebilirdiniz.
    Nafile, bu yazıyı yazan bundan başka türlü cevab veremezdi zaten.
    Sizin öğüt dolu, nasihat dolu yazılarınıza zıt oldugu için canım çok sıkıldı. Çıkıp mertce ben şu insanların yapdıklarını sevmiyorum rahatsız oluyorum deseydiniz. Bende öper sizi gözüm üste koyardım. Ben sözü bir , özü bir olmayı seviyorum Cahide hanım.
    Şimdi ben kimsenin ismini vermedim diye yazmışsınız ,peki bu yorumda ismini verdiğiniz kişi hangi gruba dahil acaba. Yapmayın Cahide hanım lütfen. İşte ben buna bu ne pehriz bu ne lahana turşusu diyorum. Bir böyle diyorsunuz. bir böyle yazıyorsunuz.
    Bu hatayı benim canımdan olan birde yapsa tepkim aynı olur. Hiç sevmediğim huydur.
    Ben de hatayı görürüm, dogruyu bilirim, ama her dogruyu her yerde söylemem söylemek gerekirse de acık acık söylerim ve arkasında dururum.
    Kusura bakmayın İsminizi yazmak zorundaydım yazıda ne demek istediğim açık açık bilinsin diye. Şifreli konuşmayı sevmiyorum o yüzden silemem.
    Arkadaş listesinde isminizin olmasını istemiyorsanız silerim sorun değil, ama ben sizi bir müslüman olarak seviyorum. Hakkım varsa helal olsun. Siz "sadece isminizi silersem helal olsun" diyorsanız o sizin sorununuz.
    O zaman ismini vermediğinizi düşündüğünüz, ama şifreli ve tırnak arasıda olsa bahsettiğiniz o büyük insan ve cemaatte sizden bunu isteye bilir.
    Hatayı şöylemek gerek ki dogruyu bulalım. Her eleştiriye açık olmak gerek . Siz sitenizde her şeyi açık açık yazdığınız gibi.
    Kimse bunu anlamayacak kadar enayi deyil kusura bakmayın.
    Ben darılmadım, küsmedim. Sadece hatalı olduğunuz söylemek istedim o kadar.
    Rabbim hepimizi aff etsin. İyi günler, iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  3. "Sadece müslüman gibi yaşamalıyız diyerek aslında yaşamadığımız için, kardeşlikten, haktan, adalette bahsedip hadis , ayet yayınlayan sonrada buna ters hareket edenlere çok hayret ettiğim için yazmak istedim..."

    Siz burada benim müslüman gibi yaşamadığımı ima etmeye çalışmışsınız. Ve sanki günlerdir benim yorumumu bekliyormuşsunuz gibi, hemen yayınlamışsınız.

    Bir kimsede gördüğünüz hatayı falan filan diye isim vermeniz gerekmez.Ben, yorumlar öyle bir noktaya gelmiştiki dünyaca tanınmış bir kişinin çelişkili sözlerini yayınlamak zorunda kaldım. Ben yıllarca kimlerle beraberdim, neler yaşadım bilemez kimse. "Bahsetmeyeceğim" dediğim kısımlar çok daha derin ve acı kısımlardı.
    Bilki ne bu yorumlarımın, nede yazında ismimin geçmesine Razı değilim. Bunu açıkça beyan ettiğim halde yayınlamaya devam edersen bu senin mizacını gösterir.
    Ve benim hukukumu çiğnemiş olursun.

    Aynen bende sizin gibi bir öyle bir böyle olamam. Bir yazımda kardeşlikten bahsederken, diğer yazımda kardeşlerimin isim vermeden yanlışlarından bahsediyorsam bu kendime ters olduğum anlamına gelmez. Dünya çiçek ve böceklerden ibaret değil malesef.Siz olayı şahsa indirgemiş ve hedef göstermişsiniz. Birilerde okursa bilmesini isterim ki, RAZI DEĞİLİM!
    Siz birilerinin avukatlığına soyunmuş, beni kötüleyerek takdir toplamaya çalışmışsınız. Bu halinize çok üzüldüm.

    Sayfanızda adımın olması benim şerefime bir leke getirmez. Sadece ben bu sayfada adımın anılmasından rahatsız oldum. Yoksa Elhamdulillah 100lerce kişinin sevgisine mazhar olmuş bir aciz kulum. Allahın sevgisine de mazhar olurum inşaallah.
    Eleştirenlerde benim kardeşim. Benimde onlara veya sana bir kırgınlığım yok. Ben sadece yapılan haksızlığa üzüldüm. Neyse arif olan anlar diyelim. Selametle...

    YanıtlaSil
  4. Cahide Hanım siz benim şirkte oldugumu ima ettiniz, ama ben size müslümanca yaşamıyorsuznu demedim. Müslümanca yaşamak istiyoruz ama ben dahil o yolda dogru düzgün yürüyemiyoruz demek istedim. İşte böyle küçük sandığımız hatalarla aslında kimlerin hakkına girdiğimizi unutuyoruz anlamında dedim. Yoksa kimsenin müslümanlıgına, başını açmasına, namazını kılıp kılmamasıyla benim işim yok. Her kesin ahireti sorusu kendine.
    Ayrıca yorumların o noktaya gelmesine siz sebeb verdiniz ve sonrada yangına körükle gittiniz.
    Siz yazıyı yazmasaydınız nerden gelecekti o yorumlar ki sizde öyle bir açıklama yapmak zorunda kaldınız.
    Ben kimsenin avukatlıgını yapmadım, ve kimseden de taktir toplamadım. Gördüğünüz gibi kimse benim sırtımı sıvazlayan, üzülme bu da geçer gibi yorumlar yazmadı.
    Ve kimsenin avukatlığını yaptığım için kimse benim rütbemi de kaldırmayacak.
    Taktir toplamayı daha çok siz istemişsiniz gibi geldi bana. Yoksa neden yayınlayasınız ki yazınızı.
    Ne olursa olsun bir müslüman toplulugu olur olmadık şeylerle suclamak kimin işin yarar ki.
    Kendi milletin, kendi kardeşin oldugu halde. Garip.

    Siz razı değilseniz, bende razı değilim, bir müslüman kardeşlerimi böyle bilinmez suclarla suclamanız. Peki riza etsek siz silermisiniz yazıyı ve ya her kesin yazdığı o garip yorumları? O yazı yeterli gelmemiş olmalı ki sonradan yazdığınız yazıda da artık isim vermisinzi. Peki isimi verdiğiniz kişini hukukunu çiğnemiş olmuyormusunuz?

    Hayır tabi ki. Site sizin ve istediğiniz gibi kullanma hakkına sahibsiniz.
    Siz kendi düşüncenizi bildirdiniz, bende kendi düşüncemi. O hakka siz sahib oldugunuz gibi bende o hakka sahibim. Ve hiç bir şekilde hakaret edecek laflar yazmadım.
    Sizin gibi hayretimi, düçüncemi, acımı, bir müslüman olarak görevimi yapmak istedim. O kadar.

    Emin olun ki sizin hakkında bahsettiğiniz insanlar da haksızlıga ugramış gibi hissedecekler kendilerini.

    Sayfamda adınız olması bir nebze size izleyici kazandırmış olur. Yazıyı okuyan belkide bana değil sizin siteyi ziyaret edip yorumları okuyunca hakk verecek dogruya.
    Rabbim her gün artırsın izleyici sayınızı.
    Allaha emanet.

    YanıtlaSil
  5. BURAYA KADAR KEYİFLE YOLCULUK YAPTIM AMA BURDA İNANILMAZ DUYARLICA YAZINIZ KARSINIZDA DAYANAMAYIP YORUM YAZIYORUM.Anlatımınızda konunuzda sonuna kadar haklısınız.Sn Jibek hanımı bende takip edenlerdendim kötü yazsada o öyle düşünmüş derdim taki yok laikler müslüman degiller yok kötüler yok şöyleler böyleler diye hem kendisinin hemde yorumcularının yazılarını okuyana kadar..Eleştri elbette yapılabilir ama hakarete varan eleştiri sınırlarını zorlayan yazılarını kınadıgımı belirtir yazı yazdım bizler elhamdürüllah müslümanız dedim.Aynen cevap söyle baslamış siz önce elhamdülillah demesini ögrenin diye.yine hakaret yine asagılayıcı konuşma(hata yapmayanlardan sanırım) şikayet ederdim elbette ama degmeyecek bir durum inanın ..Bizler hepimiz müslümanız ben bu kadar kaba ve insanları tanımadan genele alarak karalayıp kötüleyen insanı insana kırdıran yazılar içinde yemek bloguna asla ugramıyorum.Ben onun için hiç birsey olmayabilirim ama ben allahtan korkan kuldan utanan bir kulum.Sn Jibek hanımın kuranı kerimden aldıgı bazı güzel yazıları yazıp tabana kuvvet tam tersi insanları asagılaması arasında sıkışmış sadece amacının reklam yapmak oldugunu düşündüğüm biri olarak görüyorum..sizide yürekten kutluyorum her yazınızı resimlerinizi severek sunumları seyrederek okumaya devam ediyorum.sevgiler
    Eda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun zaman oldu aslında bu yazıyı yayılnalayalı.. Yani neredeyse 2 yıl.. Zaman zaman kendimi kontrol ettim acaba gereklimiydi böyle bir yazı. Onların yaptıgı bir ayıp senin yaptıgın iki ayıptır belki dedim..
      Ve inanın cogu zaman bu postu kaldırmak geldi içimden. Büyüklük bende kalsın istedim.. Blogumda boyle bir yazının olmamasını istedim..
      Şahsi mail adresime gelen yorumlardan sonra kalsın dedim.. Okuyan bilsin istedim..
      Maksadım taraf tutmak degil kesinlikle..Haksız yere ezilenin yanındayım her zaman..
      Bir kişinin hatasını kocaman bir cemattin adına yazmanın dogru olmadıgını savunmak istedim.. Müslumana - müsluman olmasa bile kendi milletinin vatandaşına-hakaret etmek, ezmek, hor görmenin dogru olmadıgını savunmak istedim.. Her kulu hatasıyla kabul etmek gerek dedim.. Biz dogruda devam edelim ki dogru olmayan düzelsin demek istedim..
      Bu kadar yanlış anlaşıldım. İlginc olan kendi yazdıklarında, hakaretlerinde, yersiz suçlamalarda hakli olduklarını savunurken başkalarını yerden yere vurmaları hiç dogru gelmedi..
      Bizler muslumanız gönlümüz her kese açık olmalı ama acık olmayanlarda varmış demek.. :((

      Jibek hanımı şahsen çok yakından tanıyorum. Nasıl anlatsam bilmiyorum çook güzel bir insan gercekten..
      Yaşantısı, giyimi, samimiyeti ile çok sevdigim bir arkadaşım.
      Jibek hanım o blogun iki yazarından birisi.
      Jibek hanım Amerika`da yaşıyor ve Cahide hanımın blogunda 70 civarı yazısı var sadece.. Bu yazıların hepsi de pasta, börek, boyama, kozmetik bilgiler üzerine.. Ve sanırım uzun zaman oldu artık bloga yazı göndermiyor..
      Bu tür yazıların sahibi sadece Cahide hanım ve yorumlara da cevabı aynı zamanda Cahide hanım veriyor..
      Jibek hanımın bununla hiç bir ilgisi yok.. ..

      Rabbim hepimizi dogru yoldan aylımasın.. Kim nasıl İnanıyor, hangi cemaat grubuna ait, nasıl giyiniyor, nasıl oturuyor, nasıl yaşıyor kimseyi ilgilendirmeyecek konular..
      Eleştiri kimsenin hakki degil.. Hele de soz konusu din yolunda yuruyen kullarsa..
      Ben boyle ögrendim, böyle gördüm böyle okudum.. Kulun Rabbine yürüyüşü nasıl, nerden olursa olsun yürüyüştür.. Kalben, cemaatle, yalnız, bagımsız fark etmez.. Bu katiyen eleştirilmez.
      Duyarlı ve güzel düşünceniz için, ziyaretiniz için teşekkür ederim..
      Sevgiler..

      Sil
  6. BU yazıya kadar bende kendilerini şok severek takip ediyordum..
    Sahsıma yapılan hakaretten dolayı degil.. Düşünce tarzı, eleştiri tarzı ve yorumlara verilen cevaptan dolayı izlemek istemedim..
    Arkadaşın eleştirdigi kişiler acık giyim tarzı olanlarla yanaşı, kapalı olan arkdaşları da çok fazla eleştiriyor..
    Hesap günü varsa bize fazla laf düşmez.. Biz kendi yolumuzda yürümeliyiz, yaşantımız küçüçük cevremize yetiyorsa emin olalaim o ki o cevre dünyaya yetecek..
    Hayırlı günler Eda hanım..

    YanıtlaSil
  7. Yanıtınız yine asalet kokan-Bizler görsel durumlarla ne olursak olalım kardeşiz..Sizin yada cok sevdiğim var olan dostlarımın kapalı olması benim için onur, nedenmi ruhunuzla olması gereken gibi yasayan hatta bizlere örnek olanlarsınız..Kimseyi yasam tarzına göre secmem benim için saygı önemli ki bugün sitenizin sonuna yaklaştım burdan anlaşılıyor sanırım..Yine hoş yazımınızla sizi kutluyorum ve sevgiyle öpüyorum..Sizler varolun
    BAYILDIM SİTEYE BAYILDIMM:))
    Eda

    YanıtlaSil
  8. Estagfurulla/ Rabbim dogru yoldan ayirmayis hepimizi..
    Cook tesekkur ederim blogu begenmeniz sabirla okumanizi beni cook mutlu etti..
    Siz ve sizin gibi okuyucu da var olsun ki ben boyle her gun mutlu mutlu yazılar yazayım bloga..
    Bende cook opdum
    Allaha emanet olsun..
    Sevgiler Eda hanim...

    YanıtlaSil
  9. Ben su an 40 yaşında 1 kız çocuğu babasıyım.Yaklaşık 10 yıl önce boşandım ve kızımla tek başına yaşamaya başladım.O dönemlerde sadece salata,makarna ve omlet tarzı yiyeceklerin dışında bir şey yapamıyordum.Kızımın sağlıklı büyümesi için yemek yapmayı öğrenmem gerekiyordu.Kendi kendime ilk hangi yemeği yapmam gerekir diye düşünürken en zorundan başlamaya karar verdim.Bence yapması en zor olanı Etli yaprak sarması:))
    Sonra deliler gibi internette araştırmaya koyuldum.Bir sürü yemek blog sayfasıyla orada tanıştım.Cahidejibek diye bir sayfa o zaman dikkatimi çekti açıkçası.Bütün bloglardaki yemekleri tek tek kopyaladım ve şu an muazzam bir arşivim var.Konumuza gelirsek o sitedeki yemek tarifleri gerçekten çok iyi olduğu için her gün orayıdıda ziyaraet etmeye başladım.Ancak yemek tariflerine geçmeden önce hanımefendinin yaptığı tespitler bazen ortalama yaşayan bir insanın bile tüylerini diken diken edecek tarzdaydı.Bende kendi bakış açımdan yanlış gördüğüm bir noktada o bölümün altına bir yorum gönderdim.Tahmin ettiğiniz gibi yorumumu yayınlamadı.Konu çalışan kadınlar kötüdür demiyor ama o anlama çıkan bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam.Yani çalışan annelerin hepsini kapsayan bir konu.Ben bir erkek olarak rahatsız oldum bahsettiği konudan ve medeni ölçüler çerçevesinde şöyle yazmıştım.(ÇALIŞAN KADINLARA BU YAKLAŞIMINIZ HİÇ HOŞ DEĞİL.İNSANLAR EVİNİ GEÇİNDİRMEK İÇİN NAMUSUYLA ÇALIŞABİLİR BUNUN KİME ZARARI VAR Kİ SİZDE BU BLOG SAYFANIZDA EMEK SARFEDEREK ÇALIŞIYORSUNUZ VE SİTENİZE GELEN REKLAMLARDAN PARA KAZANIYORSUNUZ)
    Tabiki bu yorumumu hanımefendi yayınlamadı.Sonra geçenlerde sizin yorumlardaki bu tartışmanıza denk geldim.Sizde bir yorum gönderdim yayınlamadı diyip buradan yazınca cahide hanım buradan size cevep verip ismimi anmayın,silin,hakkımı helal etmem mealinde bir şeyler yazmış.Ben de bu mealde Jibek Hanımı merak ettim.Çünkü siz nerede yaşadığını ve ne kadar iyi bir insan olduğunu bu topicte bahsetmiştiniz.BENİM ARŞİVLERİMDE JİBEK HANIMIN O SAYFADA YAKLAŞIK 70 TANE TARİFİ VARDI.Ve sayfanın ismide hala cahidejibek.com.Hal böyleyken tariflerde jibek hanımın tarifleri kaldırılmış.Sadece arap yemekleri bölümünde 9 tane tarifi var.Siteye giren görürü Aişenin tarifler var,Hasret in tarifleri var,Hicretin tarifleri var,Mehtap ın tarifleri var ama Jibek in tarifleri yok.Eskiden jibekin tarifler vardı hanımefendi kaldırmış.VE SAYFANIN İSMİ DE HALA CAHİDEJİBEK:)))
    Şimdi bu hanımefendi sizin sayfanıza gelipte ismimin burada geçmesini onaylamıyorum diyip ikide felsefik kelime sağına soluna yerleştirince tüylerim diken diken oldu.Şimdi siz diyeceksinizki bunu ona niye söylemiyorsunuz.Kendi sayfasına yazsam bunu yayınlama yüreği yokta o yüzden.Daha önce masum bir yorumu bile yayınlamayan bir insan bunu hiç yayınlamaz.Siz Jibek hanımı tanıyorum demiştiniz.En azından Jibek hanımın tariflerinin siteden neden kaldırıldığını biliyormusunuz?

    YanıtlaSil
  10. Ben su an 40 yaşında 1 kız çocuğu babasıyım.Yaklaşık 10 yıl önce boşandım ve kızımla tek başına yaşamaya başladım.O dönemlerde sadece salata,makarna ve omlet tarzı yiyeceklerin dışında bir şey yapamıyordum.Kızımın sağlıklı büyümesi için yemek yapmayı öğrenmem gerekiyordu.Kendi kendime ilk hangi yemeği yapmam gerekir diye düşünürken en zorundan başlamaya karar verdim.Bence yapması en zor olanı Etli yaprak sarması:))
    Sonra deliler gibi internette araştırmaya koyuldum.Bir sürü yemek blog sayfasıyla orada tanıştım.Cahidejibek diye bir sayfa o zaman dikkatimi çekti açıkçası.Bütün bloglardaki yemekleri tek tek kopyaladım ve şu an muazzam bir arşivim var.Konumuza gelirsek o sitedeki yemek tarifleri gerçekten çok iyi olduğu için her gün orayıdıda ziyaraet etmeye başladım.Ancak yemek tariflerine geçmeden önce hanımefendinin yaptığı tespitler bazen ortalama yaşayan bir insanın bile tüylerini diken diken edecek tarzdaydı.Bende kendi bakış açımdan yanlış gördüğüm bir noktada o bölümün altına bir yorum gönderdim.Tahmin ettiğiniz gibi yorumumu yayınlamadı.Konu çalışan kadınlar kötüdür demiyor ama o anlama çıkan bir şeydi yanlış hatırlamıyorsam.Yani çalışan annelerin hepsini kapsayan bir konu.Ben bir erkek olarak rahatsız oldum bahsettiği konudan ve medeni ölçüler çerçevesinde şöyle yazmıştım.(ÇALIŞAN KADINLARA BU YAKLAŞIMINIZ HİÇ HOŞ DEĞİL.İNSANLAR EVİNİ GEÇİNDİRMEK İÇİN NAMUSUYLA ÇALIŞABİLİR BUNUN KİME ZARARI VAR Kİ SİZDE BU BLOG SAYFANIZDA EMEK SARFEDEREK ÇALIŞIYORSUNUZ VE SİTENİZE GELEN REKLAMLARDAN PARA KAZANIYORSUNUZ)
    Tabiki bu yorumumu hanımefendi yayınlamadı.Sonra geçenlerde sizin yorumlardaki bu tartışmanıza denk geldim.Sizde bir yorum gönderdim yayınlamadı diyip buradan yazınca cahide hanım buradan size cevep verip ismimi anmayın,silin,hakkımı helal etmem mealinde bir şeyler yazmış.Ben de bu mealde Jibek Hanımı merak ettim.Çünkü siz nerede yaşadığını ve ne kadar iyi bir insan olduğunu bu topicte bahsetmiştiniz.BENİM ARŞİVLERİMDE JİBEK HANIMIN O SAYFADA YAKLAŞIK 70 TANE TARİFİ VARDI.Ve sayfanın ismide hala cahidejibek.com.Hal böyleyken tariflerde jibek hanımın tarifleri kaldırılmış.Sadece arap yemekleri bölümünde 9 tane tarifi var.Siteye giren görürü Aişenin tarifler var,Hasret in tarifleri var,Hicretin tarifleri var,Mehtap ın tarifleri var ama Jibek in tarifleri yok.Eskiden jibekin tarifler vardı hanımefendi kaldırmış.VE SAYFANIN İSMİ DE HALA CAHİDEJİBEK:)))
    Şimdi bu hanımefendi sizin sayfanıza gelipte ismimin burada geçmesini onaylamıyorum diyip ikide felsefik kelime sağına soluna yerleştirince tüylerim diken diken oldu.Şimdi siz diyeceksinizki bunu ona niye söylemiyorsunuz.Kendi sayfasına yazsam bunu yayınlama yüreği yokta o yüzden.Daha önce masum bir yorumu bile yayınlamayan bir insan bunu hiç yayınlamaz.Siz Jibek hanımı tanıyorum demiştiniz.En azından Jibek hanımın tariflerinin siteden neden kaldırıldığını biliyormusunuz?

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM