5 Mayıs 2011

10 GÜNLÜK TÜRKİYE MASALINDAN - BURSA




Salise, saniye, dakika, saatler ve gün....
İnanılmaz değeri var bunların insanoğlu için...
Salise de nefes alır, saniyede aldığı nefesi bırakır, dakikalarda aldığı nefesi sayamaz, günlerde bunu unutur...
Seneleri geçirir,  aldığı nefesin hakkını veremeden bir gün nefessiz kalır...
Hayata onun yükünü taşır, omuzlar, bir fotoğraf karesinde mutluluk, sevinç, birinde hüzün, keder bahşeder....
Ve bir gün beklenmedik anda hayat sevdiği insanoğlunu kaybeder...

Nereden çıktı şimdi durup dururken bu sözler diyeceksiniz. 13 gün oldu posta ekleyemedim 13 günde bir çok haber duydum, bir çok olay oldu. Daha resimleri ekleyemedim ama bu masalın üstünden neredeyse 2 ay geçmiş.
Evet İstanbul, Antalya, İzmir derken sıra yeşil Bursa`ya geldi. 5 saatlik otobüs yolculuğunun ardından Yeşil Konak restoranının ısmarladığı yemek yenilmez miydi?
Ertesi gün Uludağ, Ulucami, Çarşı derken bir günlük Yeşil Bursa masalını bitirdik.
Sondan önce çok isterdim size Amerikalı arkadaşlarla Bursa Koza han İpekçiler çarşısının altını üstüne nasıl getirdiğimizi anlatmayı ama, tabi buradan beni ne kadar para harcadığım, eşimin ocağına kaç tane incir ağacı diktiğimde ortaya çıkacak diye o bölümü şöylesine göz ucu geçtim.
 Yalnız şu kadarını söyleyeyim Türk ekonomisine baya bir  faydamız dokundu:)))

  Zaten masalın Bursa kısmını bitirip İstanbul`a çabuk gelmek istiyorum çünkü İstanbulun yeri bende başka..
Bir başka alem İstanbul..
Daha çok resimlerin konuştuğu benimse sadece altına küçük notlar eklediğim Bursa masalı karşınızda!
İyi seyirler!




Kalbe giden yol mideden geçer dedikleri için yemeklerden başlamak istedim. Yeşil Bursanın Yeşil konak restoranını haberi olmayan bursalılara, Bursay`a gitmek isteyenlere özellikle tavsiye ediyorum. Yemekleri çok çok harika, tatlılar, hele mekanı süper. Teras katındaki Sayezer salondan gözüken Bursa manzarası harika. 
Yeşil Konak restoranının adresi BURADA.
Resimlerin üzerine tıklayarak büyütülmüş olarak göre bilirsiniz.








 Sütlaç


Kabak tatlısı


 Parfe


Sanırım bu kadar lezzetten sonra Yeşil Konak restoranına kesin gidersiniz.
Bu manzarayı da yeşil yeşil izlersiniz.




Sıra Uludağ ve benim yıllarca tatil için  Bursaya geldiğim halde binmekten korktuğum teleferik resimlerine.
O kadar korkulu değilmiş. Çok abartmışım:))


Hava Yağmurlu olduğu için şehir gözükmüyor ama, manzara yine de güzeldi.



Austin Amerikalıların kim bilir belki de son yüz yılda bir türlü yapamadıkları Kardan adam.
Önüne de TX sembolünü yapmak istedik ama, gözükmüyor olabilir.
Başındaki Yorsan yoğurt kabını yakınlıktaki çöpten buldum.
Çünkü kafasında şapkası olmayınca çirkin gözüküyordu da:)))


 Bir Ulu Cami ki, Bursanın en gözde incisi !



Geldik Bursa masalının sonuna. 
Bir başka masalda yeşil Bursadan en güzel anılar anlatmak dileğile...



2 yorum:

  1. Merhaba ne güzel bir gezi olmuş.Bursa'lıyım.Bursa herşeyiyle muhteşem.Gidip de aşık olmamak imkansız.Yaşanası bir şehir.
    Bu arada kabak tatlısının altındaki tatlı mı dondurma mı çok merak ettim doğrusu:))Nedir o?

    YanıtlaSil
  2. Hale hanım kabak tatlısının altındakı resimdeki tatlı parfe. Ben tadına bakmadım başka bir arkadaşın siparişiydi. Ama gerçekten güzel gözüküyordu.

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM