24 Mart 2011

10 GÜNLÜK TÜRKİYE MASALINDAN - İSTANBUL 1





İlk defa ayrılmıştım bu kadar uzun zaman onlardan. Hemde yabancı elde..
Her gün konuşsam da, emin ellerde olduklarını bilsem de, yine de çok merak etmiştim..
Şükürler olsun kavuştum şimdi zeytin gözlü ogluma, nergis kokulu kızıma.
 Gezinin uzun hasret dolu günleri olsa da, hafızadan silinmeyecek bir çok anısı vardı..
Nereden başlasam bilmiyorum. Zaten yazmakla bitecek masal değil ya bu. Bu masalı görmek, yaşamak gerekir. . Bir tek bunu biliyorum ki bu on günlük masalda bir daha aşık oldum Türkiye`ye. Bir daha sevdim her karesini, her anını, toprağını, suyunu, kültürünü, mutfağını. Bu kultürü tanıdığım için kendimi çok şanslı gördüm.
Amerikalı arkadaşların sayesinde bende görmediğim yerleri görme fırsatı kazandım. Kim bilir belkide bir daha  Türkiyeyi sadece rüyamda görürüm...
İstanbul, Antalya, İzmir, Bursa, yeniden İstanbul gezisiyle son bulan bu 10 günde, makinemle çektiğim resimlerden başka  kalbime, gönlüme, gözüme çektiğim resimlerde vardı..
Her karesinde sevinc, üzüntü, göz yaşı saklı bir çok resim..

İstanbulu bu kadar çok  sevdiğimi bu gezide anladım. Eşimle evlendiğimin ilk senesinde yani 15 yıl önce daha çocuklar olmadan gezmiştik Topkapı sarayını, Sultanahmet, Ayasofya, Yerebatan Sarnıcı...
15 sene önce bu yerlerin bana verdiği zevkin 2-3 katını yaşadım bu gezide. Çünkü seninle bu muhteşem yerleri farklı bakış açısından izleyen, senin kültüründen, adetlerinden habersiz yabancı insana dilinin döndüğü kadarıyla bu sırlı yerleri anlatmaya çalışırken yeniden yaşıyorsun, zevk alıyorsun..
Ezanı duyan Amerikalı bayanın "bu sesi çok sevdim" demesi bir daha buldurur sana  kaybettiğin seni. İçine sessizce akıtır kalbin göz yaşını...
Bir tarihi barındıran, dokunsan konuşacak seninle, binlerce sırrı saklayan Topkapı, Ayasofya, Dolmabahçe, Efes, Aspendos, İstanbul Surları, Yerebatan Sarnıcı....

Texsas Austinden  martın 12 de cuma günü saat 4 de ayrıldık.
16 saatlik ucuşun ardından istanbul Atatürk havalimanındaydık. Bizi karşılayan minibüs bizi kalacağımız otele götürdü. Akşam yemeyinden sonra yarın başlayacak olan 9 günlük yoğun programa hazırlık için her kes odasına çekildi.
Sabah saat 8...
İlk gezimiz Topkapıydı. Amerikalı arkadaşlar hayret dolu bakışlarla izledi bu tarihi..
Ardından Ayasofya,Yerebatan Sarnıcı, Sultanahmet...
Bu geziden çok bahsedilir. Anlatmakla bitmez. Çekilen resimler her şeyi anlatacak ama benim eklemek istediğim bir iki cümle olacak tabi.
Yapılan esprileri, gidilen restoranları, yemek menülerini yazmaya çalışacağım..
 Amerikalı arkadaşların arasından birisine türkçeyi merek ettiği içi ona  10 gün içinde saymayı, renkleri,  bir çok söz öğretmeye  çalışma çabamız..
Resim çekme merakımı bildikleri için nerede daha iyi resim olur diye yaptığım yönlendirmelere de çok güzel uymaları bizi çok mutlu etmişti..
 İlk gün İstanbul da bir çok yeri gezmiştik. İzmir restoranındaki aşam yemeyi harika olmuştu.
Haliyle çok yorulmuştuk. Akşam bu geziyi en güzel şekilde tamamlamak gerekirdi.  Bu yüzden  Mado`nun yolunu tutmuştuk. Salep, Mado dondurması en güzel seçimdi bu akşam için..
Türkiye`yi bu yüzden çok seviyorum. Arkadaşınla, sevdiklerinle canının istediği saatte, zamanda, günde rahatça gidebileceğin dondurmacı, çaycı, tatlıcı, simtci var..
Ne güzel..
Uzun sözün kısası...
Gezimiz harika geçmişti. İlk başta çok endişe etmiştim. Dili iyi bilmemekten çekinmiştim, farklı insanlar ve nasıl irtibat kuracağımı bilmiyordum. Ama şükürler olsun şimdi gelen birbirinden  güzel mesajlardan anladım ki dilin diline gerek yok gönül dili her şeyi hallediyor. Kalbin sevgi dilini konuştursan sevgi dilinden de anlayanlar  seni çok sevecek ve senden memnun kaldığını en güzel dileklerle anlatacaklar..
İnşallah o güzel mesajlardan bir kaçını da yayınlarım gelecek yazılarda. Şimdilik sözümün kifayetsiz kaldığı bu geziyi size resimlerle anlatmak daha iyi olacak...








Yerebatan Sarnıcı



Ayasofya

Sultanahmet Camisi



Sultanahmet camisi

Amerikalıların en çok sevdiği Burger King restoranı cami minaresiyle yan yana..





Bu resmi Galatasaraylı ogluma göstermek için çekmiştim. Bu iki takım her halde sadece alışverişte bir birine bu kadar yakın olabilirler..









4 yorum:

  1. Güzel kareler bizler devamlı gittiğimiz için gezerken bu kareleri hiç fark etmiyoruz:)))

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin canım kavuşmanıza sevindim gezi de güzel geçmiş görünüyor şu camiyi merak ettim nerede acaba ismi?. Güzel tariflerini bekliyoruz Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. 30 Mart - 25 Nisan 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 12.'si olan "45 Dakikalık Tarifler" etkinliğine ben http://www.tarifkolik.com ev sahipliği yapacağım.

    Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.

    Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
    vermelisiniz. Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.

    Siteniz yoksa; oznur@tarifkolik.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

    Haydi hazırlanması ve pişmesi 45 dakikayı geçmeyecek pratik tariflerinizi 25 Nisan'a kadar gönderin ve ne kadar hızlı olduğunuzu gösterin.

    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK DİLEĞİYLE

    SEVGİLER..

    ÖZNUR

    YanıtlaSil
  4. Cok guzel tsk ettik Kazakistanan arkadasiniz:)

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM