23 Ocak 2011

GİDİŞİM SUSKUNDU, ÜZGÜNDÜ AMA, DÖNÜŞÜM MUHTEŞEM OLDU



Gidişim üzgün olmuştu
Gidişim suskun olmuştu
Dönüşüm muhteşem olmalı demiştim ya işte döndüm hemde elimde iki ödülle.
Blog`umun 100. yazısı da dönüş hikayemi yazmaya  denk geldi. Bugüne kadar tam 100 tane kayıtlarım varmış.  Bundan sonra her 100 kayıttan sonra bir gidiş bir dönüş yaşamam inşallah.
Uzun lafın kısası....

Dün Texsas eyaletinin Austin şehrinde Türk Kültür merkezinin  3.sünü düzenlediği küçük Aşure yarışmasının 5 yarışmacısı arasından  Most Creativity ( en çok yaratıcı) ödülünün tek sahibi ve Taste ( tat ve lezzet)  ödülünde de üçüncülüye  hak kazanan  bendim.

Canımı sıkan, kimseye söyleyemediğim, rüzgardan, bulutlu havadan, ayağıma konan tozdan, gelen üzücü, kırıcı mesajlardan kendime  ağlama sebebi bulduğum bu son günlerde Rabbim  bana bir çok mutlu olacağım sebepler nasip etti.
1.Önce  istediğim kursu kazandım,
2.Şimdi değil,  daha mart ayında  size açıklayacağım harika bir teklif aldım.
3.Yazdığım yazıya beni mutlu eden, gözlerimi yaşla dolduran bir çok yorum aldım.
3.Ve geçen sene son anda vazgeçtiğim aşure yarışmasına  bu sene arkadaşların ısrarıyla katılarak ödüle layık görüldüm.
Bazen hayat yorucu geliyor. Artık yok diyerek kendi köşene çekilmek istiyorsun. Bu yaştan sonra olmaz diyerek
bırakmak istiyorsun yeni başladığın her işi yarıda. 

Gelen bir üzücü mesaj bile yetiyor her şeyi alt üst etmeye. 
Ama yok en son yazdığım yazıya gelen mesajları okuyunca
gül dikensiz olmaz olursa eğer o gülü her kes  kolaylıkla kazana bilir...
Asıl olan ne olursa olsun her sıkıntıya sabredebilmek gerek.
Afet hanımın yazdığı mesajında 43 yaşına rağmen acık öğretim okuyarak öğretmen olacağını kendine hedef seçtiğini okuyunca hayret ettim. Ben yaşım ilerledi benden geçti diye dil öğrenmekten kaç defa vazgeçtim. Kaş kere umutlarımı kendim suya düşürdüm.
 Hiç bir şey için geç değilmiş. 
İnsan olduğu yaşta değil düşündüğü yaştadır diyorum kendime bazen. Yaptığın işin sonunda seviliyorsansa, taktir ediliyorsansa, ödül alabiliyorsansa, konuştuğun yabancı dilde hatana rağmen karşındaki seni anlıyor, seni çok sevdim beni ara, mailini ver seninle yazışmak istiyorum diyorsa senin yaşın geçmedi, sen başaracaksın, daha kaç kalpte taht kuracaksın biliyor musun?
İçimdeki çocukluk hissini  büyütemediysem, hala merdivenleri koşarak çıkabiliyorsam, yıllardır kaybettiğim özgüvenimi kazanabilmek için çırpınıyorsam, aynada siyah saçlarımın arasındaki beyazları görünce üzülmek yerine beyaz siyahla çok güzel kombine olmuş diyerek kendime teselli verip tarayabiliyorsam, çektiğim sayısız sıkıntılardan sonra hala gülebiliyorsam  o zaman ben daha 25 yaşındayım.

Daha yolun başındayım. 

Evet gittim dil öğrenmeye.
Öğrendim mi?
Yok  ben dilin dilini değil,
kalp dilini,
gönül dilini,
ruh dilini,
göz dilini,
bakış dilini, 
el dilini,
mesaj dilini
sevgi dilini öğrendim 
hemde sadece iki haftada.


Dile sadece kalbimin ışığıyla baktım.
Konuşuyorsam,
seviliyorsam,
anlaşılıyorsam
ben biliyorum demektir.


  Gelen mesajlarda sevgi dili,  ruh dili, farklı bakış dili,
gönül dili, kalp dili, el dili vardı.
Bana destek veren yılma, usanma, gitme diye yazılan mesajları okuyunca,  türkçeyi öğrenmek için günlerce, gece gündüz yılmadan okuduğum kitapları, duyduğum yeni bir sözü hemen kullanmak için  bir türk arkadaşları arama telaşımı,
üniversitede yanlış sözler kullanarak kurduğum ama olsun yanlış bir gün doğru olacak diye konuşarak bıktırdığım türk arkadaşlar geldi aklıma. 
Bu dili öğrenmek için çok caba sarf ettim. Yazılan kırıcı bir mesajla  bu kadar üzülmek o yıllara verdiğim emeğe ihanet olur.

Houston  şehrinde 4 sü düzenlenen Türk Festivalinde son 15 dolarlık fişi yemekten daha üstün tuttuğum kitabı alarak harcamıştım.
Maksadım hem kitabın yazarıyla tanışmak,  hem de  yaşına rağmen türk dilini öğrenme çabasının  tarihini bilmek istedim. Kitabın yazarı Katharine Branningle aramızda yarısı türkçe yarısı ingilizce geçen diyalogda, onun zorla da olsa  türkçe konuşurken nasıl heyecanlandığını, gözlerindeki o mutluluk gözümden kaçmadı.
Türkçe sevgi dili, kalp dili olmuştu onun için.
Beni mutlu eden de bu sevgi dilini hakkıyla bilerek  bir amerikalıyla diyalog yapabilmekti.



Bir amerikalının türkçe "sende bir  gün ingilizce çok iyi konuşursun" demesi de umut vericiydi benim için.

Hiç bir dil için geç değildi.
Kısacası:

Afet hanımın saytında bir yazısını  bana ayırdığı için
Cafe Pepela`nın, 
Taze Annenin,
İkiz Büyütmenin, 
Mutfak penceresinin,
Papatya 68 in
Şule Zeynepin,
Harika komşum Ülkü Erdoğdunun
Canım arkadaşım Ayşe Köroğlunun

o güzel sözleri için çok çok teşekkür ediyorum.
Mesaj yazmadan mutlu edici sözleriyle destek veren, mesaj yazmaya çekinen ama  gönlümüzde senin yerin ayrı  diyenlere sonsuz sevgiler...
 Bende sizi çok seviyorum...


Bak bu kadar sevenin var, taktir edenin varsa,sen gidemezsin ve muhteşem dönüş için  düşüneceksin dedim. 
Düşünme sürecine  Aşure yarışması, arkadaşların "katıl kesin kazanırsın" diye verdiği destekler, gelen umut verici mesajlarda eklenince vardır bu işte bir hayır dedim. 
Katıldım ve kazandım.
Bu yarışmayı kazanmama en büyük destek  yorumlar, Amerika da bulunmaz hint kuması olan komşularım,
soframızdan  dua etmeden kalkmayan  misafirlerim, akşamın geç saatine rağmen bana yardım etmekten yorulmayan Mukaddes hanım  sayesinde kazandığıma eminim. Hepsine teşekkür ediyorum. Daha yapılmayan tebrikleri de bekliyorum.

Son olarak kazandığım sırlı aşurenin tarifini gelen yazıda eklerim inşallah.
Sakın kaçırmayın çünkü hem ilginç ,hem de komik tarihi var bu aşurenin....

Sevgilerle....

12 yorum:

  1. Tebrik ederim asure icin. Ben gecenlerde ilkkez denedim sonuc husran oldu. Copu boyladi :( Donmen bence de en dogru karar. Bu arada 25 yasinda misin :) Daha cok gencsin, dili simdi ogrenmiyeceksin de ne zaman ogrencen :))

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim canim. Bende daha once yapdim ama bu yarisma icindi. Ben 35 yasindayim. Ama diyorum ya insan hissetdiyi yasdadir diye. Ben kendimi 25 deyim daha diyorum. Yani insan her zaman oldugu yasda deyil dusunduyu ve ona gore davrandigi yasdadir. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Harikasın!! Tebrik ediyorum seni. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. HOŞGELDİNMİ DEMEK GEREKİYOR BİLEMEDİM.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  5. benim esim de bana 15 misin der hep, cocuk gibi herseye aliniyormusum :))

    YanıtlaSil
  6. Yapamam demek,baştan kaybetmektir.İnsan hangi yaşta olursa olsun,yapamıyacağı şey yoktur bence.Senin gibi akıllı bir kadınsa hayli hayli yapar:)

    Aşure nefis görünüyor ellerine sağlık Samira'cım..

    YanıtlaSil
  7. Her kese teşekkür ederim. Hoş bulduk. İnşallah hatasız bir şekilde devam ederim. Cahidecim yaşıt olmamıza sevindim. Nasıl hitab edeceğimi bilmiyordum yaşınızı sormayada çekiniyordum. Gprüşmek üzere....

    YanıtlaSil
  8. Merhaba canım yokluğumda sayfama bıraktığın yorumun ve dualarınız için teşekkür ederim.Sımsıcak sevgi
    ler.Aşure enfes olmuş Allah kabul
    etsin tekrarını nasip etsin.

    YanıtlaSil
  9. Döndüğüne sevindim,ayrıca bu muhteşem lezzet ve ödülün için tebrikler.

    YanıtlaSil
  10. İşte bu ya!

    Yüreğini konuşturmuşsun bu satırlarda..

    Çok ama çok sevindim çook:)

    YanıtlaSil

Teşekkürler yorum yazdığınız için .. Beni çook mutlu ettiniz. :)

✿Mutfak Dili ✿ © Ocak-2015. Destek-Blogger

Blog design-Tasarım-GÜL TASARİM